Externe HDD met Backup mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-02 18:26
Ik meen dat er externe harde schijven op de markt zijn, met een extra knop die een Backup van de aangesloten computer maakt. Ik had het een paar jaar geleden gezien, maar ben het merk vergeten.

Wie weet wat ik bedoel? Pricewatch lijkt hiervoor geen filter aan te bieden (rubriek Externe Schijven), dus als iemand een lijst van aanbieders heeft...

Achtergrond:
Iemand vroeg mij om een eenvoudige backup oplossing, zonder scripts, zonder servers, enz.enz. Een externe HDD met zo'n knop klinkt ideaal, nu nog de kandidaten vinden. Op goed geluk klikken in Pricewatch was vooralsnog niet succesvol.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
ze zijn er onder andere van Seagate volgens mij (link). is alleen niet met een drukknop geloof ik

en ik kan hem zosnel ook niet vinden in de pricewatch o.i.d ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Rupie op 16-06-2009 17:05 ]

Desktop | Server | Laptop

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Google is your friend. Even een zoek opdracht in de trend van external HD with backup button levert al resultaten op. Zoals deze bv.

Nu nog even zoeken in PW.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-02 18:26
Iedereen bedankt. Van die Seagate is weinig te vinden, wel een aankondiging op tweakers.net zo'n twee maanden geleden. Seagate had volgens mij al jaren eerder modellen, maar deze lijken niet te identificeren.

Dank voor die link naar de Maxtor OneTouch modellen, deze lijken gewoon verkrijgbaar.

PS In deze materie heb ik een ongelukkige hand met Google: ik krijg alleen maar links naar reviews van een paar jaar geleden, zonder modelnaam (bv. "Seagate 200 GB"). Nogmaals dank aan iedereen voor de hulp.