Toon posts:

Klein Moederhulp Advies/hulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Hopelijk kan iemand mij helpen!
Ik ben opzoek naar een goed moederbord, maar met de zelfde "schroefgaten" als onderstaande;
http://i43.tinypic.com/2r3wpja.jpg

Met goede specificaties, en waar 1 of 2gb geheugen inkan. Hij moet wel gekoeld zijn zonder fan etc.
Zelf heb ik al ge'googled etc, maar ik denk dat ik de goede zoektermen niet gebruik.

Zou iemand mij in de goede richting kunnen sturen :)
Thnx

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Wellicht kun je even melden wat voor moederbord je op dat plaatje hebt staan. Want het merk/model maakt het een stuk makkelijker om op te zoeken welke formfactor gebruikt wordt.

Verder is het onmogelijk voor anderen om voor jou een goed moederbord uit te zoeken, laat staan met dergelijke ruime eisen (je stelt er namelijk geen). Dus zoek eens op het merk/model/type van je huidige moederbord met als bijkomende woord 'formfactor' en je komt er achter wat voor 'maat' het is.

Vervolgens zoek je in de Pricewatch naar moederborden die ook die formfactor hebben en ga je zelf je eisen af qua performance en koeling.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Als ik dit zo zie lijkt het me kleinder dan mini-ITX, en als dusdanig een standaard die bij mij onbekend is. Onbekend maakt in informaticaland (helaas) vaak ook onbemind, en ik vrees dat een vervangend moederbord heel lastig kan worden hiervoor. Zeker met SoDIMM's. Wat wil je hiermee bereiken? 3D games spelen? Een database hosten?

Het is misschien makkelijker en goedkoper om eens naar mini-ITX kastjes en bordjes te gaan kijken als klein een vereiste is.

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Is dit geen Picco ITX?

ze lijken namelijk behoorlijk op de mobo's die ze bij picco.nl hebben.
Voor foto's http://www.mini-itx.com/reviews/pico-itx/

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-05 19:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je zegt zelfde schroefgaten, maar bedoel je daar ook direct zelfde grootte mee?

De prestaties zijn niet heel goed van dat soort systemen. Dat is meer voor embedded systems. Met Mini-ITX heb je al veel betere prestaties. Tevens is het stukken goedkoper (kijk maar naar Intel's Atom).

Hier kan je mooi zien hoe groot elk formaat ongeveer is (ongeveer in de zin van dat fabrikanten soms nog wel is willen afwijken).

[ Voor 85% gewijzigd door Bolletje op 16-06-2009 17:45 ]