Samsung presenteert S8000 Jet en nieuwe Omnia-smartphones

Pagina: 1
Acties:

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-02 23:21

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
In het artikel met betrekking tot de nieuwe Samsung Jet en Omnia-smartphones viel me het volgende op.

Uit de inleiding:
De Koreaanse hardwarefabrikant Samsung bracht op de CommunicAsia-beurs niet alleen de Omnia Pro uit: ook de Samsung Jet, met een OS op basis van TouchWiz 2.0, en twee nieuwe leden van de Omnia-familie werden aan het publiek voorgesteld.
En de eerste alinea:
De Samsung Jet, waarvan de komst al werd gehyped, koppelt high-end specificaties aan een propriëtair besturingssysteem met de TouchWiz 2.0-interface. Het toestel kreeg van Samsung een rappe 800MHz-processor, een amoled-scherm met een diagonaal van 3,1" en een wvga-resolutie, en en een camera met een resolutie van 5 megapixel. De Jet biedt ondersteuning voor het afspelen van divx-media en de Dolfin-browser is op de Webkit-engine gebaseerd.
Hieruit trek ik 2 conclusies:
  • Er is een OS aanwezig wat gebaseerd is op Touchwiz 2.0
  • Men spreekt over een OS wat Touchwiz 2.0 als interface heeft
Graag zou ik hier verduidelijking over willen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

nieuws: Samsung presenteert S8000 Jet en nieuwe Omnia-smartphones

Volgens mij is het een toestel wat draait op Windows Mobile 6.1 met een Samsung skin,
genaamd TouchWiz 2.0? Maar het staat wel erg weird beschreven inderdaad!

Ik begrijp 't niet, wacht het wel gewoon af :)

Tevens vraag ik me hierover af:
Beide nieuwe Omnia's zouden naar Windows Mobile 6.5 geüpgraded kunnen worden.
Of dat door Samsung zelf gemeld wordt of dat jullie zelf die conclusie hebben getrokken?
Zelf upgraden naar WinMo 6.5 is uiteraard geen enkel probleem, want dat kan met elke smartphone..
Of is het dus net zo als bij nieuws: 'Upgrade naar Windows Mobile 6.5 hangt af van specs en fabrikant' ?

[ Voor 77% gewijzigd door CLB op 16-06-2009 16:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Voor zover ik heb kunnen opmaken uit de informatie die bekend was, beschikken de Omnia-toestellen over Windows Mobile 6.1 met Samsungs TouchWiz-schil over de interface. De Jet heeft ook een touchwiz-interface, maar bij deze instapper ligt deze schil niet over Windows Mobile, maar over Samsungs eigen os.

De upgrade naar Windows Mobile 6.5 wordt door Samsung zelf gemeld, tenminste voor de Omnia II.

Verwijderd

Hoe zit dat met onderstaande toestellen?

Samsung S8000 Jet
Samsung I8000 Omnia II
Samsung I8910 Omnia HD
Samsung B7610 OmniaPRO

Weet iemand dat toevallig, want een telefoon met Windows Mobile integreert wel makkelijk met de pc.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Niet te gemakkelijk he, Coen Aarts :) Het besturingssysteem voor de eerste twee wordt hierboven letterlijk gemeld en de andere twee toestellen hoef je maar in Google te rammen om het OS te kunnen achterhalen. Bovendien is GR geen forum voor 'toevallige' support (helemaal niet voor individuele support, zelfs), in dit geval moet je in Telecommunicatie zijn.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik zag vanmorgen dat er in de More-Widgets-widget ineens snelkoppelingen staan naar nu.nl, telegraaf en Buienradar. Opzich wel handig! Buienradar en nu.nl gebruik vaak, nu kun je ze sneller openen.

Heeft iemand enig idee of er nog meer widgets uitkomen? En dan ook widgets met meer functionaliteit? Wat voor een widgets zouden jullie dan willen hebben? Ikzelf graag een gmail-widget of hyves...

Blommetje

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Blommetje, dit is het Geachte Redactie-forum, voor feedback op Frontpage-artikelen. Voor het bespreken van de features verwijs ik ook jou naar Telecommunicatie :)

En terzijde: we doen op GoT niet aan het ondertekenen van posts :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1