[xp]HP d530 wol probleem

Pagina: 1
Acties:

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:23
Als ik mijn d530 opstart en alle wol settings in windows+de bios goed zet(dit volgens verschillende sites beschreven metodes alleen de bios settings kan ik nergens vinden maar dat is alleen de mogelijkheid; s5 wol enabeld) daarna schakel ik de pc via het start menu uit en koppel alles los.

Als ik de server nu beneden neerleg en deze via mijn pc opstart via een wol programma start deze gewoon goed op zoals het hoort, maar als ik de pc dan afsluit via: shutdown -s -t 20 of gewoon afsluiten via start, beide via extern buraublad uitgevoerd dan schakeld de pc zich uit.

Als ik nu weer een wol wil uitvoeren gebeurd er echter niks met de pc hij blijft gewoon uit.
Achter op de ethernet poort blijft het rechter oranje lampje branden en het linker groene lampje kniperd af en toe.
Weet iemand wat het probleem hier is ?

router: Speedtouch/thomson s780
pc: hp d530 usdt+xp pro sp3

ps er zit alleen een ethernet kabel in+voedingskabel in als hij benede staat, het zou raar zijn maar heeft het invloed dat er geen vga+usb toetsebord+muis op aangesloten zit na de 2e shutdown?

if (!coffee) {
Work = false; }

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 09:47
Juiste port geforward? Port 7 of 9 geloof ik.

• naaitsab
Dat is toch alleen voor uit-/ingaande internet verbindingen?
De wol programmatjes draaien gewoon op de desktop pc

if (!coffee) {
Work = false; }

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 09:47
Ja, je hebt gelijk.

Probeer dan eens te kijken bij de instellingen van je netwerkkaart. Bij je netwerkkaarten kun je aangeven dat dit apparaat het systeem uit standby mag halen. Dit moet aan staan.

wat je zegt over dat toetsenbord zou ook nog eens waar kunnen zijn. Een oud systeem van mij startte bijvoorbeeld niet op tenzij er een toetsenbord was aangesloten. Tenminste hij startte wel op, maar bleef hangen tijdens het opstarten.

• naaitsab
Ik heb beide poorten open, en de settings zijn goed.
Nu zag ik iets over arp tables ofzo die moet ik aanpassen in mn router via telnet nou kan ik niet inloggen via telnet :( dus dat werkt ook niet
En de pc doet helemaal niks hij boot ook niet blijft gewoon uit

[ Voor 15% gewijzigd door naaitsab op 16-06-2009 16:46 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53
Maak eens een portforward op je router.
forward poort 9 UDP naar je broadcast adres (192.168.1.255 of 10.0.0.255, ligt aan je subnet)

Dan naar deze site:

http://www.dslreports.com/wakeup

daar je WAN IP invullen + MAC adres van je PC

Kijk eens of dat wel werkt.

• naaitsab
http://www.tech-faq.com/calculate-broadcast-address.shtmlHier heb ik de ip van de pc die ik wil opstarten berekend is dit goed of moet ik de ip van de router hebben?

edit dit werkt ook niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door naaitsab op 17-06-2009 10:46 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53
Mijn verhaal bedoel je of weet je je broadcast IP niet?
Als je iets hebt ingevuld krijg ik dat overigens niet te zien als je zo'n link post.

Wat voorbeelden, is niet zo moeilijk :P Gewoon het laatste IP adres uit de reeks.

Stel jouw IP van je PC is 192.168.1.10 met subnetmask 255.255.255.0 dan is jouw broadcast IP 192.168.1.255
Stel jouw IP van je PC is 10.0.0.10 met subnetmask 255.255.255.0 dan is jouw broadcast IP 10.0.0.255
Stel jouw IP van je PC is 172.16.0.10 met subnetmask 255.255.255.0 dan is jouw broadcast IP 172.16.0.255
Stel jouw IP van je PC is 172.16.0.10 met subnetmask 255.255.0.0 dan is jouw broadcast IP 10.0.255.255

Maar goed mocht het niet werken, dat heb ik eerder meegemaakt. Hoewel het intern eigenlijk wel zou moeten werken.

Welke WOL programma gebruik je ? Onder Vista werkte een dergelijk programma lang niet altijd overigens, en al helemaal niet met een zware firewall.

Reset je BIOS eens en controleer eens de instellingen van je netwerkkaart. Er moet ingesteld staan dat de PC uit standby gehaald mag worden en dat apparaat niet uitgeschakeld mag worden om energie te besparen.

• naaitsab
Ik heb de 1e broadcast ip gevonden en deze ingevuld in 3 verschillende programma's (de enige die ik zo ff kon vinden) en via de jouw genoemde site maar dit werkt geen van allen :(
Ik zit er aan te denken om beneden deze pc via een sweek gigabit-lan switch aan de server te verbinden en deze switch te verbinden met de router, zou dan het probleem van dat de router de arp tables "reset" verholpen zijn of gaat het signaal dan nogsteeds eerst naar de router en dan weer terug? (dit is geloof ik alleen met een hub maar kan het mis hebben)

if (!coffee) {
Work = false; }

Pagina: 1