Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zusjes, pc heeft een heel raar probleem. Tijdens de herinstallatie van Windows zijn we geen problemen tegen gekomen, maar sinds de herinstallatie kan de pc niet worden afgesloten.
Als ik op uitschakelen klik gaat hij herstarten en als ik op opnieuw opstarten doet hij hetzelfde.
Zelfs wanneer ik de aan-en-uitknop inhoud voor enkele seconden zodat hij zeker uitgaat, gaat hij weer aan zodra ik het loslaat.

Ik dacht dat dit een Bios probleem was en heb de Bios even op default settings gezet. Dit heeft niet geholpen. De enige manier om alles uit te zetten is achter de voeding af te sluiten.

Het gaat hier om een Medion PC (behoorlijk oud), maar voorheen kon hij altijd normaal afsluiten.
Iemand een idee? Tijdens zoekacties ben ik nehoorlijk veel topics tegen gekomen ,maar niemand met hetzelfde probleem (aan en uitknop werkt als restartknop)

Kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
In principe zou dit hetzelfde moeten doen, maar probeer eens via START > RUN het volgende commando te geven:

shutdown -f -t 5

Hiermee forceer je een shutdown.

(edit) bij nader inzien denk ik dat dit hetzelfde effect zal hebben.... een herstart...
Kan je in de Event Viewer (logboeken) misschien iets van een systeemfout vinden?

[ Voor 34% gewijzigd door M-Opensource op 16-06-2009 14:55 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
je zou hier eens naar kunnen kijken:

Windows XP restarts unexpectedly or restarts when you shut down the computer

of deze

Windows XP restarts when you try to shut down your computer

waren overigens de 2e en 3e hit bij google. het lost je probleem niet echt op, maar het zou er wel mee moeten werken. Het doet mij eigenlijk vermoeden dat er een driver niet goed geinstalelerd is. Zie je ongeinstalleerde hardware in het appraatbeher?

[ Voor 26% gewijzigd door Rupie op 16-06-2009 15:11 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de eventslog gebruikt, hoewel ik veel fouten zie heeft dat vooral met internet te maken (tcp en windows live messenger fouten)

Bij hardware zie ik 1 ding niet geinstalleerd en dat is de WLAN.
Nou zit hier ook wel een verhaal achter.
Bij de standaard medion zit een ingebouwde WLAN. Helaas waren we de CD van de drivers kwijt en heb ik alle drivers handmatig moeten installeren. Alleen kon ik de driver van de WLAN niet vinden. Vervolgens heb ik een andere wireless netwerkkaart erin gestopt, hiervan wel de driver geinstalleerd en alles deed het perfect.

Zou het echt hieraan kunnen liggen???

Kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:26:
Ik heb de eventslog gebruikt, hoewel ik veel fouten zie heeft dat vooral met internet te maken (tcp en windows live messenger fouten)

Bij hardware zie ik 1 ding niet geinstalleerd en dat is de WLAN.
Nou zit hier ook wel een verhaal achter.
Bij de standaard medion zit een ingebouwde WLAN. Helaas waren we de CD van de drivers kwijt en heb ik alle drivers handmatig moeten installeren. Alleen kon ik de driver van de WLAN niet vinden. Vervolgens heb ik een andere wireless netwerkkaart erin gestopt, hiervan wel de driver geinstalleerd en alles deed het perfect.

Zou het echt hieraan kunnen liggen???

Kaisz
Kan je dan in elk geval die originele kaart uitschakelen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat ging helaas niet.
Hij zit IN de mobo wat ik ook probeer, hij blijft in de lijst staan, maar doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:32:
ja dat ging helaas niet.
Hij zit IN de mobo wat ik ook probeer, hij blijft in de lijst staan, maar doet het niet.
Ik bedoel uitschakelen in apparaatbeheer, lukt dat?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

De onboard wireless uitschakelen in de bios zou nog beter zijn als je hem toch niet gebruikt.
Pagina: 1