[flex] POST array argumenten van Flex(gumbo) naar PHP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:21
Ik heb een applicatie waarbij ik een array moet posten naar een php script (dus variable[]). Ik kan het php verhaal niet aanpassen, aangezien daar meerdere afhankelijkheden zijn, echter kan ik ook niet vinden hoe ik met flex een variable van het formaat array kan POST'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

POST is POST, of het nou een CGI-script is dat het afhandelt of een PHP-script... Wat lukt er nu precies niet dan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
Ik wil een POST uitvoeren vanuit Flex met daarin een array. Het lukt me dus prima om waardes te posten met <HTTPService>. Echter zijn dat gewone waardes en geen array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dus ipv een string wil je een array van waardes in een POST-variabele gieten? Dat kan met de join() functie, zoek daar maar es op. Kun je bijv ["aap","koe","beer"] omzetten in "aap;koe;beer".

Wat je vooral eerst moet weten (en wij ook, zou je specifiekere hulp willen) is wat het PHP script nou eigenlijk verwacht. Gewoon een voorbeeldje van de ruwe data die bij het script terecht moet komen ofzo.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

PHP behandeld POST-waardes als een array wanneer er [] achter de veldnamen staat. variable[]=a&vraiable[]=b zou dus gewoon moeten werken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
Johnny schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:25:
PHP behandeld POST-waardes als een array wanneer er [] achter de veldnamen staat. variable[]=a&vraiable[]=b zou dus gewoon moeten werken.
Exact. Aan de server kant moet deze dus deze waarde binnnen halen. Nu probeer ik alleen met flex (/flash) dit na te doen. Ik krijg het echter niet voor elkaar om variable[]=a&vraiable[]=b als een POST vanuit flex te laten komen. Iemand een idee?
Pagina: 1