Sinds kort speelt mijn miniketen (Sony MHC-RG440S) op 1 kanaal slecht af: bij lagere volumes valt het geluid weg, gemiddeld volume kraakt het en bij hoger volume speelt het normaal af. Even afschakelen en opnieuw opstarten verhelpt het probleem voor een uurtje.
Daarom heb ik het toestel opengedaan en zag daar een volgens mij verbrand / defect component. Het component is rood omcirkeld op de volgende foto:

Volgens mij bevindt het zich in de voedingsstage, het staat namelijk dichtbij de gelijkrichter (koelplaat links) en de elco's.
Op de volgende foto is de schade duidelijker zichtbaar:

Ik kan met een schroevendraaier ook 'in' die transistor gaan, duidelijk stuk volgens mij.
Aanduiding welk component het is:

Na wat zoeken op internet heb ik uitgevonden dat dit component een 2SA1980 zou zijn. Iemand die mij kan zeggen of dit juist is?
Datasheet: http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/auk/2SA1980.pdf
Dit is een small signal amplifier.
Probleem is dat dat component niet gemakkelijk te vinden is... Kost 14 euro bij elektronica-online. Kan iemand mij een ander, gelijkwaardig of beter, component voorstellen?
Mijn dank is groot
Daarom heb ik het toestel opengedaan en zag daar een volgens mij verbrand / defect component. Het component is rood omcirkeld op de volgende foto:

Volgens mij bevindt het zich in de voedingsstage, het staat namelijk dichtbij de gelijkrichter (koelplaat links) en de elco's.
Op de volgende foto is de schade duidelijker zichtbaar:

Ik kan met een schroevendraaier ook 'in' die transistor gaan, duidelijk stuk volgens mij.
Aanduiding welk component het is:

Na wat zoeken op internet heb ik uitgevonden dat dit component een 2SA1980 zou zijn. Iemand die mij kan zeggen of dit juist is?
Datasheet: http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/auk/2SA1980.pdf
Dit is een small signal amplifier.
Probleem is dat dat component niet gemakkelijk te vinden is... Kost 14 euro bij elektronica-online. Kan iemand mij een ander, gelijkwaardig of beter, component voorstellen?
Mijn dank is groot