Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat het max geheugen bij een Canon EOS 40d is? Ik kan het niet uit de productspecificaties halen.
Alvast dank,
Akan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Gezien het een redelijk nieuw model is, lijkt het me erg gek als je niet gewoon de nieuwste geheugenkaartjes er in kwijt kunt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:42
Ik kan het zo snel ook niet vinden, maar 8GB kaartjes moeten sowieso geen probleem zijn. Het is ook aan te raden meerdere kleinere kaarten te gebruiken i.p.v. een enkele grote kaart... Misschien is in Canon EOS 40D dSLR nog iets te vinden ;)

Hier nog een overzicht van geteste kaarten, inclusief snelheden :)

[ Voor 22% gewijzigd door asfaloth_arwen op 16-06-2009 14:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
allen dank. het gekke is dat canon 8gb garandeert, maar geen uitspraak doet over meer. ' dat moet u maar uitproberen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De controller zit ingebouwd in het kaartje, dus in principe zou de maximale grootte de limiet van het bestandssysteem zijn, wat AFAIK gewoon FAT32 is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Het zou zomaar kunnen dat de software (nog) niet met de allernieuwste kaarten overweg kan, of dat dit gewoon nog niet getest is, en dat ze daarom geen uitspraak erover doen. Mocht het om wat voor reden dan niet werken, kunnen ze bij een volgende firmware versie bijvoorbeeld wel meer ondersteunen, of nadat ze het zelf getest hebben pas gaan garanderen.

Neem gewoon enkele 8 GB kaarten ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
transcend 16 GB is geen probleem.
Bij mij werkt het prima.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

MrDry

Desperados!

Misschien beetje offtopic...

4 GB is een mooi maatje. Heb je elke keer als je CF vol is ook één DVD vol....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
MrDry schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:54:
Misschien beetje offtopic...

4 GB is een mooi maatje. Heb je elke keer als je CF vol is ook één DVD vol....
En met 8GB heb je een duallayer dvd vol... ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asfaloth_arwen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:17:
Ik kan het zo snel ook niet vinden, maar 8GB kaartjes moeten sowieso geen probleem zijn. Het is ook aan te raden meerdere kleinere kaarten te gebruiken i.p.v. een enkele grote kaart.
Heb je zin om daarvoor je redenen te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:22:
[...]

Stel je bent op vakantie, je hebt 500 foto's vol gemaakt en je geheugenkaartje crasht, raakt corrupt of raakt kwijt. BAM alle foto's weg. Bij een 2 GIG of 4 gig ben je gedwongen om te wisselen. ALS je dan wat kwijt raakt, heb je tenminste je foto's verdeeld.

Tenminste dit is mijn motivatie om meerdere kaartjes te kopen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
"don't put your eggs in single basket"
Geheugenkaartjes kunnen falen. Als midden in de rimboe je enige kaartje faalt ben je 1) 100% van je foto's kwijt en heb je 2) geen opslagmedium voor de rest van je trip. Dit argument kan ook op gaan voor andere onderdelen, maar in het geval van opslag is het gewoon te goedkoop om het iets beter te doen. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:22:
[...]

Ja hoor ;)

8GB is groot genoeg om een tijdje mee te schieten, en je kunt daarna wisselen, mocht er iets met een kaartje gebeuren (corrupt/kwijt/whatever) en je hebt meerdere kaartjes gebruikt ben je niet zoveel kwijt. Daarbij komt nog eens dat je even van kaartje kunt wisselen, doorschieten, en de tweede persoon met het eerste kaartje aan de slag kan (kopieren naar pc of wat dan ook).

Toegegeven, het heeft niet voor iedereen zin, maar persoonlijk vertrouw ik liever niet op een enkel kaartje, ookal heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Edit with ^^ en ^^^ dus...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:54

aap

Mijn vriendin heeft er anders een handje van om SD-kaartjes kwijt te raken op vakantie (gelukkig duiken ze altijd weer ergens op, ook als ze ze "nu echt kwijt" is :) ). Als je maar 1 kaartje hebt kun je hem ook niet kwijt raken, tenzij je de hele camera kwijt raakt.

dat lost het probleem met storingen natuurlijk niet op, maar voor mijn gevoel kan er niet zoveel misgaan met een geheugenkaartje zolang als hij in de camera zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

aap schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:45:

dat lost het probleem met storingen natuurlijk niet op, maar voor mijn gevoel kan er niet zoveel misgaan met een geheugenkaartje zolang als hij in de camera zit.
Zolang de camera in jouw bezit blijft wel ja.
De meeste dieven zullen denk ik niet bereid zijn om de foto's van het kaartje naar je door te mailen ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grappige is dat je statistisch gezien meer kans hebt het tweede kaartje kwijt te raken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Voutloos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:29:
"don't put your eggs in single basket"
Geheugenkaartjes kunnen falen. Als midden in de rimboe je enige kaartje faalt ben je 1) 100% van je foto's kwijt
Dat is niet waar he... Het is te zien wat voor fout het kaartje heeft. In de meeste gevallen zijn de fotos nog recupereerbaar. Flash geheugenblokken gaan niet zomaar kapot. Als bijv. de inhoudstafel kapoet is, zijn de fotos nog steeds recupereerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Klopt, maar midden in rimboe komt het er op neer dat je dat kaartje met rust moet laten. B)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee, thanx allemaal. Jullie hebben me overtuigd. Nu het volgende dilemma:
welke CFcard te kiezen:

Kingston Ultimate 266X 8GB 
Kingston Ultimate 133X 8GB 
SanDisk Extreme III 8GB 30mb/s
Graag op volgorde leggen.

alvast dank,
Akan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:32
SanDisk Extreme III 8GB 30mb/s
Kingston Ultimate 266X 8GB
Kingston Ultimate 133X 8GB

De Sandisk heb ik zelf prettige ervaringen mee en met ingston ook maar vond deze wel wat trager bij het overbrengen van fotoś vooral. De snelheid merk je dan. Als je veel fotoś achterelkaar neemt dan is een snel kaartje ook erg handig anders heb je op een mooi fotomoment een buffer vol icoon:-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe het lekker zelf, luie donder! Hier een tip om eens te zoeken: asfaloth_arwen in "max geheugen Canon EOS 40d"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:00

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De erg magere inzet al in de TS en vervolgens de opmerking: "graag op volgorde leggen", sorry, dat tezamen doet mij dit topic op slot doen.

Got is geen helpdesk, maar een forum waarbij we elkaar helpen. Dat gevoel krijg ik niet in dit topic van Akan.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.