Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sa.te673
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 12:06
Ik heb me helemaal suf gezocht, maar kan het niet vinden....
Ik ben op Conrad.nl aan het zoeken naar kabel die ik kan gebruiken voor mijn breadboard dat ik samen met een arduino starter kit gekocht heb.

Ik ben er achter gekomen dat de kabel diameter 0.6mm. zou moeten zijn en dat het liefst massieve kern gebruikt moet worden.
Maar ik krijg het gewoon niet gevonden op Conrad.nl.... (voel me dom, maar zoek toch hulp bij dit simpele probleem.....)

ps. Ze bieden wel standaard kabelassortiment doosjes aan voor een breadboard, maar dat is naar mijn mening veel te duur en wil gewoon een paar meter kabel bestellen.....

Heeft iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37

Rmg

http://www.eleshop.nl/breadboard-draad-zwart-100m-p-231.html

of

http://www.eleshop.nl/bre...ig-assortiment-p-288.html
maar het is toch wel erg prettig als het voorgestript/voorgebogen/gekleurd is hoor ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Rmg op 16-06-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

UTP kabel open knippen als je die nog hebt liggen, en daar de aders van gebruiken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37

Rmg

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:14:
UTP kabel open knippen als je die nog hebt liggen, en daar de aders van gebruiken. :)
Moet je wel harde kern utp kabel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.dickbest.nl/webshop/images/uploads/brdyehsi.jpg

http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1656

Prijs: €5.95

[ Voor 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 16-06-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Raz- schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:14:
[...]

Moet je wel harde kern utp kabel hebben
Dat is vrijwel elke UTP kabel die je "op rol" koopt. Aan UTP kabel met een "zachte" kern kun je zelf geen connectors krimpen :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheeppower
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 16:18
Thanks voor de tip. Dat is een stuk overzichtelijker te gebruiken dan de kabeltjes die ik nu gebruik. De mijne komen van Niels(SK.net) vandaan welke met een boogje op je bordje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de draadjes uit de aktie van Niels op SK en idd die staan bol maar dat maakt niet uit je kan ze herher en hergebruiken. De voorgebogen draadbruggetjes die je kan kopen zijn ook nooit mooi aan de maat en verbuigen toch. Voor onderweg gebruik ik gewoon een stuk utp solid kabel en dat werkt ook uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:26:
Ik gebruik de draadjes uit de aktie van Niels op SK en idd die staan bol maar dat maakt niet uit je kan ze herher en hergebruiken. De voorgebogen draadbruggetjes die je kan kopen zijn ook nooit mooi aan de maat en verbuigen toch. Voor onderweg gebruik ik gewoon een stuk utp solid kabel en dat werkt ook uitstekend.
Met ^^. Het is iets warriger, maar bij meer ingewikkelde schakelingen heb je het zo vaak dat kabeltjes moeten kruisen, en dan begin het prutsen met die andere soort. En voor dat geld bestel je direct een 3 setjes en dan heb je kleurtjes genoeg om je schakelingen toch duidelijk te maken (geel is voor seriele zut, blauw+rood voor power, zwart voor buttons en debugleds, geel en groen voor datalijnen, ...)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Ibex schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:04:
[...]

Met ^^. Het is iets warriger, maar bij meer ingewikkelde schakelingen heb je het zo vaak dat kabeltjes moeten kruisen, en dan begin het prutsen met die andere soort. En voor dat geld bestel je direct een 3 setjes en dan heb je kleurtjes genoeg om je schakelingen toch duidelijk te maken (geel is voor seriele zut, blauw+rood voor power, zwart voor buttons en debugleds, geel en groen voor datalijnen, ...)
regelmatig storingen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Komt wel eens voor :p.

Erg scherp trouwens :o.

[ Voor 13% gewijzigd door Ibex op 16-06-2009 21:47 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Ik gebruik altijd gewone telefoonkabel uit de doe-het-zelf-winkel :)
Werkt perfect en kost 2x nix

[ Voor 23% gewijzigd door flux_w42 op 16-06-2009 22:14 ]

Pagina: 1