RichTextEditor uit 2002 laadt geen content meer sinds IE8*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
Al jaren gebruik ik in diverse webprojecten deze redelijk gedateerde RTE editor:

http://www.richtext.org.uk/
https://sourceforge.net/projects/richtext/

werkte altijd perfect onder IE5.5, IE6 en IE7 maar sinds ik op 1 pc IE8 heb draaien ben ik er achter gekomen dat hij hier geen content in de editor zelf kan laden.

Natuurlijk zou ik overal een nieuwe editor kunnen implementeren, maar deze editor voldoet gewoon en kost ook veel werk om alles aan te passen. Onder IE7 en lager kon deze code gebruikt worden om tekst in de editor te laden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
function setRTE(editor,hidden)
{
    // copies content of hidden input to RTE editor
    if ( (editor =="undefined") || (hidden =="undefined")  ) 
    {
        editor.docHtml ="";
        return;
    }
    editor.docHtml = hidden.value;
}
of
<html>
    <body>
        <textarea id="stuff" cols="45" rows="20"></textarea><br />
        <input type="button" value="Feed Me!" onclick="window.opener.richedit.docHtml = stuff.value;" />
        Enter HTML to feed into the editor and click "Feed Me!"
    </body>
</html>

Ik krijg geen JavaScript error of iets anders, maar er wordt gewoon geen content in geladen...

Is dit een programmeer fout? Of zijn er nieuwe veiligheids instellingen voor IE8? (Voor IE7 moest ik al Scriplets toestaan wilde de editor nog werken...)

Hoop met deze oude editor door te kunnen blijven gaan, voor de rest voldoet die prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
trekker22 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:02:

Is dit een programmeer fout? Of zijn er nieuwe veiligheids instellingen voor IE8?

Hoop met deze oude editor door te kunnen blijven gaan, voor de rest voldoet die prima...
Support voor scriptlets is uit veiligheidsoverwegingen uit IE verwijderd sinds IE8 beta 2. (Nu ActiveX nog, zou ik zeggen. :Y ) Zie ook het commentaar van Tony Chor op het IE blog.

Je zult naar een andere editor moeten migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
R4gnax schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:43:
[...]

Support voor scriptlets is uit veiligheidsoverwegingen uit IE verwijderd sinds IE8 beta 2. (Nu ActiveX nog, zou ik zeggen. :Y ) Zie ook het commentaar van Tony Chor op het IE blog.

Je zult naar een andere editor moeten migreren.
dat is wel heel erg minder dat je niet eens iets kan forceren zodat het wel te gebruiken is...

kan ik websites van 3 jaar geleden weer gaan updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

trekker22 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:05:
[...]

dat is wel heel erg minder dat je niet eens iets kan forceren zodat het wel te gebruiken is...

Al jaren gebruik ik in diverse webprojecten deze redelijk gedateerde RTE editor
Je vroeg er natuurlijk zelf wel een beetje om ;)

Als je gewoon een editor had gebruikt die goed bijgehouden wordt, zoals tinyMCE, was er niks aan de hand geweest.

De laatste update van die RTE editor dateert uit 2002 :X (en dat was nog een beta ook)

Toen je dat ding begon te implementeren 3 jaar geleden was dat ding al 4 jaar lang niet geupdatet... sorry maar hier krijg ik echt de kriebels van :P

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 16-06-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trekker22 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:05:
[...]

Misschien werkt het als je compatibility mode forceerd ...

http://blogs.msdn.com/ie/...g-compatibility-view.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

trekker22 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:02:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
function setRTE(editor,hidden)
{
    // copies content of hidden input to RTE editor
    if ( (editor =="undefined") || (hidden =="undefined")  ) 
    {
        editor.docHtml ="";
        return;
    }
    editor.docHtml = hidden.value;
}
of
<html>
    <body>
        <textarea id="stuff" cols="45" rows="20"></textarea><br />
        <input type="button" value="Feed Me!" onclick="window.opener.richedit.docHtml = stuff.value;" />
        Enter HTML to feed into the editor and click "Feed Me!"
    </body>
</html>

Ik krijg geen JavaScript error of iets anders, maar er wordt gewoon geen content in geladen...
scriptlets zijn niet meer te gebruiken in IE8 (zoals eerder werd geroepen in dit topic). Je moet dus ECHT naar een andere editor gaan kijken! Je kan een poging wagen en kijken of er een of ander omgeschreven kan worden, maar ik zou gewoon voor een andere editor gaan. Sowieso kunnen websites van 3 jaar oud vaak wel een update gebruiken, dus wie weet haal je er nog extra business uit :)
Nope, is expliciet eruitgesloopt (gelukkig maar :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Wat denk je zelf? Dan zou eenieder die scriptlet gerelateerde security exploits heeft draaien gewoon een compatibility header blijven mee sturen om hun troep draaiende te houden...

Nee, zoals Chor's quote al aangeeft: scriptlets zijn echt compleet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
R4gnax schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:50:
[...]

Wat denk je zelf? Dan zou eenieder die scriptlet gerelateerde security exploits heeft draaien gewoon een compatibility header blijven mee sturen om hun troep draaiende te houden...

Nee, zoals Chor's quote al aangeeft: scriptlets zijn echt compleet verwijderd.
dat wordt updaten dus :)
Pagina: 1