Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Crash gelijk welk programma bij openen doc-bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een pc hier thuis heeft het volgende probleem :

Bestanden opslaan in Word sluit gewoon word af zonder op te slaan. Nog andere (oude) bestanden crashen direct wanneer je ze wil openen, sommige openen zonder probleem. Maar dit zijn dus ook bestanden die jaren oud zijn. Nu komt het bizarre deel : dit gebeurt zowel in Word 2003, Word 2007 (Word 2003 erafgegooid en legale 2007 erop gezet) als gewone andere tekst-editor !
Uiteraard deed me didt aan een virus denken maar er is totaal niks te vinden, gescand in veilige modus (Panda). Herinstalleren van die pc is momenteel uitgesloten, iemand die dit herkent?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zijn de bestanden misschien corrupt? Maak eens een bestand op een andere computer en open die op de rare. Probeer een bestand wat je al niet kan openen op de rare computer te openen op een goed.

Misschien dat je harde schijf problemen heeft, en dat nieuwe bestanden op een slecht stuk worden weggeschreven waardoor ze corrupt raken.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Probeer ze eens te importeren in http://docs.google.be anders, dan ben je al zeker dat ze niet corrupt zijn ...

Welke andere tekst-editors heb je trouwens al geprobeerd? OpenOffice? Abiword?

Je zou anders eens een ander gebruikersprofiel kunnen aanmaken in Windows, mogelijk dat er ergens iets fout loopt in de instellingen van je gebruikersprofiel (%userprofile%) dat zowel Office 2003 als 2007 gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste is misschien een goed idee :)

De bestanden zijn niet corrupt want ze openen op een andere pc zonder problemen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Degene die op die pc werkt is een complete leek, maar ik zal er toch maar eens OpenOffice opzetten en zien wat dat geeft.

Toen ik daar in veilige modus startte kreeg ik overigens enkele meldingen van registerherstel :s

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 14:37 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zoiets ooit ook gehad. Toen bleek het aan de printerdrivers op die PC te liggen. Word schijnt voor elk document te checken welke functies de printerdrivers allemaal ondersteunen. Als er problemen met die drivers zijn, kan Word daardoor crashen. Het verwijderen van alle geinstalleerde printerdrivers loste het probleem op en daarna kon ik de printers gewoon weer opnieuw installeren.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wat doet de MS Word Viewer?

http://www.microsoft.com/...f827f20cac&displaylang=en

[ Voor 69% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-06-2009 18:50 ]

Pagina: 1