Ehhh, zie eigenlijk geen verschil met 164.... Ondanks dat het een officiele release is doet 3GStorm het nog steeds niet. Wel lekker snel, Sneltoetsen voor klok en verbindingen bovenin erg makkelijk. Radio stabiel. Batterij is ook goed. Lijkt allemaal wat gladder te verlopen.
ben benieuwd hoe de tweakers' Stormen eruit zien 
aftrapje:

screencaps kun je maken met CaptureIt (OTA)
aftrapje:

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Sinds twee dagen heb ik WorldMate Live draaien. Het kan toeval zijn maar sinds die tijd is het batterijleven een drama. Meer mensen met deze ervaring. Kan ik in Worlmate iets uitzetten oid? Of is heel WM crappy?
Kent iemand een soort free berrymeter variant om de de originele batteryindicator te vervangen of aan te vullen? bvd
Kent iemand een soort free berrymeter variant om de de originele batteryindicator te vervangen of aan te vullen? bvd
[ Voor 21% gewijzigd door middelsluis op 14-08-2009 08:36 ]
Welk thema is dat als ik vragen mag?paQ schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:11:
ben benieuwd hoe de tweakers' Stormen eruit zien
aftrapje:
[afbeelding]
dat is Zen_Today_Plus
versie 8_1
die is er in tig uitvoeringen (hidden today, 4 icons, 8, 10(!))
het weericoontje is van berryweather.
de achtergrond is een free wallpaper die ik ergens had gevonden.
die heten 'swooshin' (1, 2, 3, enz)
die icons van google en nu.nl heb ik aangemaakt via LaunchPad.
een app van 0.99 USD waarmee je weblauncher shortcuts als deze kunt aanmaken. (op je storm)
versie 8_1
die is er in tig uitvoeringen (hidden today, 4 icons, 8, 10(!))
het weericoontje is van berryweather.
de achtergrond is een free wallpaper die ik ergens had gevonden.
die heten 'swooshin' (1, 2, 3, enz)
die icons van google en nu.nl heb ik aangemaakt via LaunchPad.
een app van 0.99 USD waarmee je weblauncher shortcuts als deze kunt aanmaken. (op je storm)
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 14-08-2009 11:17 ]
App World. Talc Lock geinstalleerd, versie 1.1. Krijg bericht 1.2 staat klaar mooi. Een update. Deze probeer ik te installeren. Nu staat er al twee dagen een balkje onder Tallock "starting download" krijg het niet weg. Talklock al gedeleted. App World gedelete en opnieuw geinstalleerd. Ik krijg het niet weg en volgens mij vreet het ding batterijen. Misschien is dit het probleem. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen?
Verwijderd
Iemand al de nieuwe versie van BB messenger er op staan?? Moet zeggen dat ik het een verbetering vind.
Hoe maak je overigens een screenshot van je BB? lezen is ook een kunst
Hoe maak je overigens een screenshot van je BB? lezen is ook een kunst
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 21:14 ]
als je van je frontpage een capture wilt maken, moet je even een van je zijknoppen programmeren op captureit
het loopt echt storm (
) hier 
waar blijven de caps!

waar blijven de caps!
Verwijderd
Nou vooruit dan maar...
alleen hoe upload je hier een afbeelding??
alleen hoe upload je hier een afbeelding??
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 00:05 ]
(ook) geen BB abo zie ik?
Verwijderd
Hey Just D,Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:48:
Jawel, alleen slecht bereik in deze omgeving
Waar kan ik die app vinden die je heb afgebeeld?
Kan ik je mailen hierover?
Mvg,
Patrick
Patrick.poffe@belgacom.net
nou... je zit op een forum... dat is handig als iedereen wijzer wordt
Verwijderd
Als je met 'app' mijn theme bedoelt... Dat is de 3G Storm Theme by Redzapper. Hier te vinden. Ik heb de zwarte versie. En zelf een zwart achtergrondje gemaakt. Vond ik er wat strakker uitzien.
Eventuele andere apps die je zou kunnen bedoelen zijn Weather Berry of Quicklaunch.. wel handig als je deze al hebt want daar is het theme op afgestemd
Eventuele andere apps die je zou kunnen bedoelen zijn Weather Berry of Quicklaunch.. wel handig als je deze al hebt want daar is het theme op afgestemd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 22:07 ]
Verwijderd
Daar ik nog maar pas een BB storm heb en niet vertrouwt ben met die toepassingen,hoe installeer ik deze op mijn BB storm?Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:04:
Als je met 'app' mijn theme bedoelt... Dat is de 3G Storm Theme by Redzapper. Hier te vinden. Ik heb de zwarte versie. En zelf een zwart achtergrondje gemaakt. Vond ik er wat strakker uitzien.
Ik heb geen BIS of BES abonnement! en ook geen ervaring met OTA.
bedankt voor uw raad.
Patrick
Als je wel een data abonnement hebt, dan open je deze link in je BB: http://redzapper.re.ohost...ic_theme_3GStormBlack.jad
die installeert dan vanzelf de theme.
vervolgens kun je via opties > themes de theme kiezen
je kunt hem ook op je PC downloaden en dan installeren via de desktop manager.
die installeert dan vanzelf de theme.
vervolgens kun je via opties > themes de theme kiezen
je kunt hem ook op je PC downloaden en dan installeren via de desktop manager.
[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 19-08-2009 12:28 ]
w0000t
flickscrolling
iemand al geprobeerd?
http://www.mobihand.com/p...k-Scrolling-for-the-Storm
http://www.youtube.com/wa...e&feature=player_embedded
flickscrolling
iemand al geprobeerd?
http://www.mobihand.com/p...k-Scrolling-for-the-Storm
http://www.youtube.com/wa...e&feature=player_embedded
[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 25-08-2009 13:39 ]
Jaja heb hem vanmorgen geinstalleerd..
Werkt wel redelik!
(je moet hem wel even enablen onder contacts etc, staat niet duidelijk vermeld)
Nadeel is dat je dit elke keer moet doen(enablen) tenzij je afsluit met de rode knop, mja dan blijft weer alles open staan
Hopelik is dit met een update verholpen!
Werkt wel redelik!
(je moet hem wel even enablen onder contacts etc, staat niet duidelijk vermeld)
Nadeel is dat je dit elke keer moet doen(enablen) tenzij je afsluit met de rode knop, mja dan blijft weer alles open staan
Hopelik is dit met een update verholpen!
echt waar? 
en hoe zit dat bij de browser en je muziek?
moet je hem ook daar elke keer weer enablen?
en hoe zit dat bij de browser en je muziek?
moet je hem ook daar elke keer weer enablen?

yup...
Vind het een erg groot nadeel! Maar ik verwacht dat dit met de komende update toch wel verbeterd zal zijn!
Vind het een erg groot nadeel! Maar ik verwacht dat dit met de komende update toch wel verbeterd zal zijn!
dannuh... wacht ik effe

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 25-08-2009 16:16 ]
Gefeliciteerd!!
Zojuist nieuwe firmware weer uitgelekt: 5.0.0.154 ! Deze heeft een threaded SMS systeem aan boord! Vind ik persoonlijk erg fijn werken!
Heb hem zelf nog niet getest op de 9500 (issie nu ook al voor te downloaden) maar wat de verhalen doen vermoeden bij de eigenaren van de 9530 is deze 5.0.0.154 niet veel soeps! Bijna alle 3th Party Apps zouden niet meer werken dus.. Ik ga hem iig niet uitproberen ben momenteel tevreden met de Nederlandstalige 4.7.0.167!
Vandaag nog aant stoeien geweest met Lyricidal's Hybrids maar dat was geen succes.. Als ik hem installeerde met de .151 kreeg ik geen NL taal geinstalleerd. En met .167 kreeg ik wel NL taal maar de notificaties werkte niet en tevens unlockte de Storm zich wanneer er op het scherm werd gedrukt. No-go dus..
Hopelijk krijgen we binnenkort wel een goedwerkende 5.0 OS te zien voor onze Storm. We wachten af!!
Zojuist nieuwe firmware weer uitgelekt: 5.0.0.154 ! Deze heeft een threaded SMS systeem aan boord! Vind ik persoonlijk erg fijn werken!
Heb hem zelf nog niet getest op de 9500 (issie nu ook al voor te downloaden) maar wat de verhalen doen vermoeden bij de eigenaren van de 9530 is deze 5.0.0.154 niet veel soeps! Bijna alle 3th Party Apps zouden niet meer werken dus.. Ik ga hem iig niet uitproberen ben momenteel tevreden met de Nederlandstalige 4.7.0.167!
Vandaag nog aant stoeien geweest met Lyricidal's Hybrids maar dat was geen succes.. Als ik hem installeerde met de .151 kreeg ik geen NL taal geinstalleerd. En met .167 kreeg ik wel NL taal maar de notificaties werkte niet en tevens unlockte de Storm zich wanneer er op het scherm werd gedrukt. No-go dus..
Hopelijk krijgen we binnenkort wel een goedwerkende 5.0 OS te zien voor onze Storm. We wachten af!!
de 167 werkt vooralsnog prima idd.
En gezien er flick scrolling in 5.0 zou zitten, laat ik die app ook voor wat het was. Tenzij je niet elke keer opnieuw moest activeren.
Die betaalde versie stormslider (4.0.7) werkt erg smooth moet ik zeggen. Ik probeer alleen nog aan mezelf te verkopen waarom ik het zou moeten gebruiken
Ik gebruik steevast het hoesje namelijk.
En gezien er flick scrolling in 5.0 zou zitten, laat ik die app ook voor wat het was. Tenzij je niet elke keer opnieuw moest activeren.
Die betaalde versie stormslider (4.0.7) werkt erg smooth moet ik zeggen. Ik probeer alleen nog aan mezelf te verkopen waarom ik het zou moeten gebruiken
Uit pure nieuwsgierigheid heb ik het niet kunnen laten om toch even de 5.0.0.154 te testen
Loopt vrij soepel! Maar iig geen Flick Scrolling en threaded SMS functie ben ik niet tegen gekomen
Maar zoals al verschillende malen is genoemd op andere forums, de 3rd party apps werken niet goed tot helemaal niet.
Gelijk weer terug naar .167! We wachten nog maar even af!
Loopt vrij soepel! Maar iig geen Flick Scrolling en threaded SMS functie ben ik niet tegen gekomen
Maar zoals al verschillende malen is genoemd op andere forums, de 3rd party apps werken niet goed tot helemaal niet.
Gelijk weer terug naar .167! We wachten nog maar even af!
die leaks zijn dan ook geen versies die af zijn (getuige de apps die niet meer werken)
Er zijn inmiddels wat filmpjes te vinden op OS 5.0 die dus flick scrolling hebben.
Hoe dan ook zou ik die app wel aanschaffen, mits die niet telkens opnieuw geactiveerd moest worden. Dat slaat werkelijk nergens op.
Er zijn inmiddels wat filmpjes te vinden op OS 5.0 die dus flick scrolling hebben.
Hoe dan ook zou ik die app wel aanschaffen, mits die niet telkens opnieuw geactiveerd moest worden. Dat slaat werkelijk nergens op.
Ik heb ook StormSlider aangeschaft, werkt opzich wel lekker alleen krijg hem niet gestart op de normale lock-button. Ook na een accu-pull geen resultaat. Iemand dit probleem ook gehad?
EDIT: Solved!
EDIT: Solved!
[ Voor 5% gewijzigd door Fuske op 27-08-2009 11:43 . Reden: typo ]
nou... hij werkt wel... maaarrr...
(ja ik vind het ook suf, maarja)
als je je telefoon plat en stil legt op tafel, en je drukt op lock, dan dimt je scherm direct.
De telefoon wordt wakker zodra je hem oppakt, en dan wordt ook de stormslider geactiveerd.
Heel omslachtig, maar coit.
Ik zag liever de mogelijkheid dat je een van de zijtoetsen kunt programmeren voor het starten van de slider. Dat schijnt bij de gratis versie ddan weer wel te kunnen
(ja ik vind het ook suf, maarja)
als je je telefoon plat en stil legt op tafel, en je drukt op lock, dan dimt je scherm direct.
De telefoon wordt wakker zodra je hem oppakt, en dan wordt ook de stormslider geactiveerd.
Heel omslachtig, maar coit.
Ik zag liever de mogelijkheid dat je een van de zijtoetsen kunt programmeren voor het starten van de slider. Dat schijnt bij de gratis versie ddan weer wel te kunnen

Ik heb hem nu maar ingesteld dat hij alleen aan gaat wanneer ik ben aant bellen ofzo...Want als ik hem instel als vervangende lockfunctie dan vreet die mijn batterij leeg binnen de kortste tijd! Want het scherm licht ook op als je het scherm aanraakt!
(beetje miskoopje..)
(beetje miskoopje..)
huh?
leg eens uit?
als phonelock tijdens een gesprek issie super trouwens ja
leg eens uit?
als phonelock tijdens een gesprek issie super trouwens ja
Wanneer ik de functie aanzet dat met de normale lock-button stormslider gestart word. Start deze inderdaad na enkele seconden. Maar wanneer je dan het scherm indrukt gaat de backlight weer branden.
Net zoals de eerste OS van de Storm dit ook had met zijn eigen lockfunctie. Snappie?
Dus wanneer ik hem in mn broekzak heb en het scherm druk je perongeluk in gaat de backlight weer aan, en gaat die stroom vreten.
Net zoals de eerste OS van de Storm dit ook had met zijn eigen lockfunctie. Snappie?
Dus wanneer ik hem in mn broekzak heb en het scherm druk je perongeluk in gaat de backlight weer aan, en gaat die stroom vreten.
de ge update launchpad is nog enkele dagen in de aanbieding.
Ik kan hem iedereen aanbevelen
http://software.crackberr....asp?id=34635&n=LaunchPad
Ik kan hem iedereen aanbevelen
http://software.crackberr....asp?id=34635&n=LaunchPad
5.0 .191 beta is online 
flick scrolling FTW!
geen camera though.
Iemand al geprobeerd?
flick scrolling FTW!
geen camera though.
Iemand al geprobeerd?
Hij is volgens mij nog niet beschikbaar voor de 9500, alleen voor de 9530. Ben wel benieuwd, want ik hoor enthousiaste verhalen. Alleen jammer dat de camera niet werkt.
No matter the age, never lose the Kramer inside
hmmm idd 9530
damn die flick scroll ziet er goed uit
http://www.youtube.com/watch?v=mZGUugRyW5M
damn die flick scroll ziet er goed uit
http://www.youtube.com/watch?v=mZGUugRyW5M
[ Voor 145% gewijzigd door paQ op 30-08-2009 16:29 ]
Nadat ik al enkele weken mijn BB Storm thuis had liggen, kan ik hem nu eindelijk sinds afgelopen weekend ook echt gebruiken.
Omdat ik nog nieuw ben in BB gebruik, heb ik nu even een vraagje over dit mooie apparaat.
Ik zie in de screenshots van de mensen hier dat je je agenda items kan tonen op je standaard beginscherm. Ik krijg dit alleen nergens voor elkaar. Is dit een instelling? Of moet je hiervoor een specifiek thema gebruiken ofzo?
Daarnaast... Wat is de beste download site voor tools, enz.. Is dat Crackberry? En zijn er tools/apps die ik beslist direct moet installen? Of...?
Sorry als dit beginnersvragen lijken te zijn, maar uit de openingspost en de daaropvolgende posts heb ik niet alle info kunnen halen die ik zocht...
--edit--
Ik zag zojuist trouwens ook dat er nieuwe firmware is (5.0.nogwat). Waar kan ik die installen? Mijn blackberry device manager zegt namelijk dat er geen updates zijn en mijn BB zelf zit nog maar op 4.7.*
Omdat ik nog nieuw ben in BB gebruik, heb ik nu even een vraagje over dit mooie apparaat.
Ik zie in de screenshots van de mensen hier dat je je agenda items kan tonen op je standaard beginscherm. Ik krijg dit alleen nergens voor elkaar. Is dit een instelling? Of moet je hiervoor een specifiek thema gebruiken ofzo?
Daarnaast... Wat is de beste download site voor tools, enz.. Is dat Crackberry? En zijn er tools/apps die ik beslist direct moet installen? Of...?
Sorry als dit beginnersvragen lijken te zijn, maar uit de openingspost en de daaropvolgende posts heb ik niet alle info kunnen halen die ik zocht...
--edit--
Ik zag zojuist trouwens ook dat er nieuwe firmware is (5.0.nogwat). Waar kan ik die installen? Mijn blackberry device manager zegt namelijk dat er geen updates zijn en mijn BB zelf zit nog maar op 4.7.*
[ Voor 12% gewijzigd door Noedels op 31-08-2009 16:45 ]
Vragen zijn geen probleem, er zijn ook een hoop dingen te leren.
Allereerst is Crackberry inderdaad een goede site om te leren over je Storm en om apps en thema's te downloaden. Ik zou er zeker eens een tijdje voor gaan zitten om daar doorheen te bladeren, vooral de tips & tricks sectie.
Voor de agenda items op je beginscherm heb je een thema nodig met een "(hidden) today" functie. Op crackberry kan je er een hoop vinden, veel ervan zijn gratis. Let wel: de thema's werken momenteel alleen goed op firmware 4.7.0.151 en lager.
Wat apps betreft: je kan app world installeren. Daar vind je veel apps (gratis en betaald). Welke je wilt hebben moet je zelf maar even kijken. Momenteel heb ik, buiten de standaard apps om, Shazam (luistert naar muziek en vertelt je vervolgens de naam van de artiest en de naam van het liedje), Par 72 Golf II, Civilization en Air traffic control.
Voor wat betreft de firmware: er worden regelmatig firmware versies gelekt. Dit zijn dus niet officiele (illegale) versies. De laatste officiele versie die in nederland is uitgebracht is volgens mij 4.7.0.148 en in een aantal andere landen hebben ze al 4.7.0.151 officieel uitgebracht. De laatste gelekte versies zijn voor de 4.7 serie .167 en voor de 5.0 serie .154.
De 5.0 serie zal dit jaar de 4.7 serie gaan vervangen en heeft een aantal extra features (zoals flick scrolling).
Ik zou echter eerst de tijd nemen om je Storm goed te leren kennen en het laden van nieuwe firmware nog even laten zitten.
Veel plezier! Het is echt een fantastische telefoon!
Allereerst is Crackberry inderdaad een goede site om te leren over je Storm en om apps en thema's te downloaden. Ik zou er zeker eens een tijdje voor gaan zitten om daar doorheen te bladeren, vooral de tips & tricks sectie.
Voor de agenda items op je beginscherm heb je een thema nodig met een "(hidden) today" functie. Op crackberry kan je er een hoop vinden, veel ervan zijn gratis. Let wel: de thema's werken momenteel alleen goed op firmware 4.7.0.151 en lager.
Wat apps betreft: je kan app world installeren. Daar vind je veel apps (gratis en betaald). Welke je wilt hebben moet je zelf maar even kijken. Momenteel heb ik, buiten de standaard apps om, Shazam (luistert naar muziek en vertelt je vervolgens de naam van de artiest en de naam van het liedje), Par 72 Golf II, Civilization en Air traffic control.
Voor wat betreft de firmware: er worden regelmatig firmware versies gelekt. Dit zijn dus niet officiele (illegale) versies. De laatste officiele versie die in nederland is uitgebracht is volgens mij 4.7.0.148 en in een aantal andere landen hebben ze al 4.7.0.151 officieel uitgebracht. De laatste gelekte versies zijn voor de 4.7 serie .167 en voor de 5.0 serie .154.
De 5.0 serie zal dit jaar de 4.7 serie gaan vervangen en heeft een aantal extra features (zoals flick scrolling).
Ik zou echter eerst de tijd nemen om je Storm goed te leren kennen en het laden van nieuwe firmware nog even laten zitten.
Veel plezier! Het is echt een fantastische telefoon!
Kan weinig themes vinden die de today functie hebben en er ook nog enigsinds interessant uitzien...
Of is dat gewoon de pech dat je alle aanpassingen die je wilt maken aan je BB, dat je die moet kopen?
Gisteren heb ik mij aangemeld op accuweather, en daarbij kreeg ik de melding dat het tot circa 3 uur kan duren voordat de app op je BB verschijnt. Echter tot op heden is er niets verschenen op mijn BB...
Waar kan dit aan liggen?
Of is dat gewoon de pech dat je alle aanpassingen die je wilt maken aan je BB, dat je die moet kopen?
Gisteren heb ik mij aangemeld op accuweather, en daarbij kreeg ik de melding dat het tot circa 3 uur kan duren voordat de app op je BB verschijnt. Echter tot op heden is er niets verschenen op mijn BB...
Waar kan dit aan liggen?
[ Voor 31% gewijzigd door Noedels op 01-09-2009 11:14 ]
Zojuist nieuwe Hybrid van Lydirical erop gepleurt de 5.0.
Ik moet zeggen dat met deze OS de Storm er een hele stap op vooruit gaat!!
De radio files zijn wel niet helemaal super (met 3g heb ik geen internet, mja ik had hem standaard al op 2g staan vanwege accuduur) Maar hier zit standaard Flick Scrolling in!! In elke applicatie ook menu's etc.! Echter in de berichten werkt het niet zo heel erg goed.
3rd Party Apps worden goed ondersteund! Weer een verbetering!
Andere thema's heb ik nog niet geprobeerd, maar gebruik deze normaliter ook niet dus..
Hopelijk gaat er deze maand nog een betere OS uitlekken waar de kleine probleempjes helemaal uit zijn verdwenen.
Ik moet zeggen dat met deze OS de Storm er een hele stap op vooruit gaat!!
De radio files zijn wel niet helemaal super (met 3g heb ik geen internet, mja ik had hem standaard al op 2g staan vanwege accuduur) Maar hier zit standaard Flick Scrolling in!! In elke applicatie ook menu's etc.! Echter in de berichten werkt het niet zo heel erg goed.
3rd Party Apps worden goed ondersteund! Weer een verbetering!
Andere thema's heb ik nog niet geprobeerd, maar gebruik deze normaliter ook niet dus..
Hopelijk gaat er deze maand nog een betere OS uitlekken waar de kleine probleempjes helemaal uit zijn verdwenen.
g00d 
ga ik zo ook eens even erin knallen dan.
NL trouwens?
ga ik zo ook eens even erin knallen dan.
NL trouwens?
geen NL taal,
btw omhoog scrollen werkt gewoon niet zie ik.. (bij berichten enzo dan, in menus wel!)
btw omhoog scrollen werkt gewoon niet zie ik.. (bij berichten enzo dan, in menus wel!)
Beste Tommy,
hoe krijg je de NL taal bij .167?
Ik heb hem zojuist geinstalleerd via de onderstaande methode en ik heb hem in het Engels.
1 ) download de firmware
2 ) installeer de firmware op je pc
3 ) verwijder vendor.xml in de map C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader
4 ) start dan pas Desktop Manager op
5 ) Ga naar Application Loader > Software Update
6 ) Vink 4.7.0.167 aan
7 ) Verbreek de internetverbinding
8 ) Klik dan pas op Next
9 ) de rest wijst zich vanzelf
Graag hoor ik van je hoe ik de NL taal krijg in .167
Alvast bedankt!
hoe krijg je de NL taal bij .167?
Ik heb hem zojuist geinstalleerd via de onderstaande methode en ik heb hem in het Engels.
1 ) download de firmware
3 ) verwijder vendor.xml in de map C:\Program Files\Common Files\Research In Motion\AppLoader
6 ) Vink 4.7.0.167 aan
8 ) Klik dan pas op Next
Graag hoor ik van je hoe ik de NL taal krijg in .167
Alvast bedankt!
als je stap 6 kunt uitvoeren, dan is stap 7 overbodig
heb je wel de internationale versie gedownload?
er zijn er meer dan 1.
Als je de juiste hebt, had je gewoon NL kunnen instellen.
dit kan ook later nog via de DM
er zijn er meer dan 1.
Stap 7 moest ik zeker wel uitvoeren anders wilde hij .167 niet installeren.paQ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:46:
als je stap 6 kunt uitvoeren, dan is stap 7 overbodig
er zijn er meer dan 1.
Deze heb ik gedownload en geinstalleerd:
9500_omadrmEastAsia_PBr4.7.0_rel230_PL4.0.0.205_A4.7.0.167_TaiwanMobile.exe
Die heeft inderdaad geen nederlands. Deze moet je hebben:
9500_omadrmjAllLang_PBr4.7.0_rel230_PL4.0.0.205_A4.7.0.167_TaiwanMobile
9500_omadrmjAllLang_PBr4.7.0_rel230_PL4.0.0.205_A4.7.0.167_TaiwanMobile
Even een domme vraag van mijn kant. Ik ben Vodafone gebruiker, en ik maak veel gebruik van mijn Zorgeloos Internet BloX. Nu kan ik op mijn WM device gewoon IMAP mail ophalen van GMail, en dat werkt prima.
Kan ik dat ook met een BlackBerry (type nog niet belangrijk) of moet ik dan de "BlackBerry Internet Services" a 17,50 p/m erbij nemen..
Zo ja, dan wordt het geen BB voor mij..
Kan ik dat ook met een BlackBerry (type nog niet belangrijk) of moet ik dan de "BlackBerry Internet Services" a 17,50 p/m erbij nemen..
Gisterenmiddag na het installeren van een nieuw thema en de berryweather weer service, begon mijn BB opeens erg traag te worden...
Gisteravond kreeg ik hieroverheen opeens de melding dat mijn geheugen vol was... Na controle bleek dat er nog maar 2.8MB toepassingsgeheugen vrij te zijn.
Vanmorgen heb ik dit gelijk weer gecontroleerd en zie ik dat er maar liefst 5.6MB toepassingsgeheugen vrij is...
Is dit niet erg weinig? Hoort dit? Zo nee, wat kan ik hier tegen doen? Zo ja, hoe kan ik er voor zorgen dat hij elke keer erg traag wordt?
En dan nog een compleet andere vraag... Hoe kan ik zelf iconen aanmaken die ik in mijn hoofdmenu kan plaatsen?
Gisteravond kreeg ik hieroverheen opeens de melding dat mijn geheugen vol was... Na controle bleek dat er nog maar 2.8MB toepassingsgeheugen vrij te zijn.
Vanmorgen heb ik dit gelijk weer gecontroleerd en zie ik dat er maar liefst 5.6MB toepassingsgeheugen vrij is...
Is dit niet erg weinig? Hoort dit? Zo nee, wat kan ik hier tegen doen? Zo ja, hoe kan ik er voor zorgen dat hij elke keer erg traag wordt?
En dan nog een compleet andere vraag... Hoe kan ik zelf iconen aanmaken die ik in mijn hoofdmenu kan plaatsen?
Dat hoort niet zo te zijn! Welke OS gebruik als je nog steeds de eerste OS er op hebt staan zou ik maar eens updaten! Zoek even in dit topic of op googleNoedels schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:11:
Vanmorgen heb ik dit gelijk weer gecontroleerd en zie ik dat er maar liefst 5.6MB toepassingsgeheugen vrij
Je kunt wel zelf mappen aanmaken maar iconen daar moet je een programma voor kopen weet zo niet hoe dit heet moet je even zoeken op Crackberry
die hybrid met scroll gaat er vanavond af.
Wie een paar uur over heeft en de scroll wil testen, ga vooral je gang.
In alle andere gevallen: niet doen!
3G werkt niet, browsen gaat soms niet meer (ineens spontaan zomaar)
alle apps pleite
en als je je backup terugzet werkt de scroll niet meer.

die flickscroll is trouwens wel super geil.
blijkt met name handig als je in de soms erg lange menu's iets zoekt
alle apps pleite
die flickscroll is trouwens wel super geil.
blijkt met name handig als je in de soms erg lange menu's iets zoekt
[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 02-09-2009 09:40 ]
Zoals ik zei in de DMpaQ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:39:
alle apps pleite
Zelf heb ik ook de Flick Scrolling getest had hem er zo opstaan. Je moet eerst je eigen backup terugzetten en daarna de Flick Scrolling backupfile erop zetten. Dan werkt Flick Scrolling ook nog!
De Apps zijn bij mij niet weg gegaan
Deze OS met flick scrolling is leuk voor even te testen maar zitten nog veel te veel bugs in. Spontane reboots, radio rom is brak, 3g werkt niet. Op gprs werkt overigens alles wel weer mja. Tevens is de phone app niet erg goed. Bij keuzemenu's in telefoongesprek(je weet wel: toets 1 voor... ) werken de toetsen niet!
Momenteel hybrid van Lyridical 6v9 erop staan gebaseerd op 167 en ook NL taal!!
Waar vindt ik de OS versie/type?tommy schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:32:
[...]
Dat hoort niet zo te zijn! Welke OS gebruik als je nog steeds de eerste OS er op hebt staan zou ik maar eens updaten! Zoek even in dit topic of op google! Je geheugen mag eigenlijk niet onder 30mb komen! Tenminste dat doet die bij mij nooit!! De laatst bekende officiele versie is .167 zie posts hierboven voor bestandsnaam-->google ; )
Je kunt wel zelf mappen aanmaken maar iconen daar moet je een programma voor kopen weet zo niet hoe dit heet moet je even zoeken op Crackberry
Heb de telefoon sinds deze week en heb wel al een telefoonupdate gedraait, maar dat is vast geen OS update geweest gok ik...
Tevens valt het mij op dat sinds gisteren ik niet meer kan zien wie mij belt. Pas nadat ik heb opgenomen wordt de naam zichtbaar. Zou dit ook kunnen komen door het geheugen gebrek?
Indien ik het OS ga updaten, dan wil ik uiteraard wel een officiele OS van BB zelf en liever (nog) niet een custom OS. Welke moet ik dan nemen?
Zoals ik al zei, 167 is de laatste officiele.
Je kunt hem hier vinden:
Blackberry site
Even in het dropdown menu de BB Storm selecteren en dan de middelste downloaden. (AllLang, dus met NL taal)
Installeren en daarna via Desktop Manager laten updaten!
Voor verdere uitleg etc, even googlen! Ga hier geen complete handleidingen schrijven!
Je kunt hem hier vinden:
Blackberry site
Even in het dropdown menu de BB Storm selecteren en dan de middelste downloaden. (AllLang, dus met NL taal)
Installeren en daarna via Desktop Manager laten updaten!
Voor verdere uitleg etc, even googlen! Ga hier geen complete handleidingen schrijven!
de 167 laat zich overigens pas zien in de DM of loader als eerdere versies zijn verwijderd.
Zojuist de .167 NL geinstalleerd en hij draait.
Ik heb wel het idee dat programma`s opstarten iets langer duurt dan bij .151
Programma`s afsluiten gaat wel weer iets sneller.
Verder weinig veranderingen, hoop dat de internetverbinding nu niet meer wegvalt en dat het geheugen een beetje stabiel blijft.
Ik heb hem geinstalleerd via DM zoals ik hierboven heb beschreven, als ik .167 selecteer en ik verbreek de internetverbinding niet kan ik hem niet installeren. Dus je moet echt eerst de internetverbinding verbreken voordat je op volgende klikt.
@ Tommy, wat zijn verschillen tussen officieel .167 en hybrid van Lyridical 6v9 .167 ?
Is het de moeite waard om die Hybrid te installeren als je nu .167 draait?
Ik heb wel het idee dat programma`s opstarten iets langer duurt dan bij .151
Programma`s afsluiten gaat wel weer iets sneller.
Verder weinig veranderingen, hoop dat de internetverbinding nu niet meer wegvalt en dat het geheugen een beetje stabiel blijft.
Ik heb hem geinstalleerd via DM zoals ik hierboven heb beschreven, als ik .167 selecteer en ik verbreek de internetverbinding niet kan ik hem niet installeren. Dus je moet echt eerst de internetverbinding verbreken voordat je op volgende klikt.
@ Tommy, wat zijn verschillen tussen officieel .167 en hybrid van Lyridical 6v9 .167 ?
Is het de moeite waard om die Hybrid te installeren als je nu .167 draait?
Merkbare verschillen zijn er vind ikzelf niet zo zeer.. eerlijk gezegd.. Geheugen is zeer stabiel in ieder geval en tevens de accuduur is zeer goed! Heb niet zolang de orginele 167 erop gehad dus kan niet de verschillen opnoemen.
Accuduur is bij mij met toch redelijk veel bellen en smsen en spelen met de Strom ongeveer 48u en dan heb ik nog +- 20% over.
Geheugen blijft bij mij op 43mb, met org. theme en 5 apps ofzo geinstalleerd.
Accuduur is bij mij met toch redelijk veel bellen en smsen en spelen met de Strom ongeveer 48u en dan heb ik nog +- 20% over.
Geheugen blijft bij mij op 43mb, met org. theme en 5 apps ofzo geinstalleerd.
Hoe verwijder ik de eerdere versies uit mijn DM?paQ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:50:
de 167 laat zich overigens pas zien in de DM of loader als eerdere versies zijn verwijderd.
Als ik bij "Update Software" kijk, dan zie ik hier 3 versies staan. Mijn huidige 4.7.0.141 en nog 2 oudere. Maar ik kan nergens kiezen om deze oudere versies te verwijderen? En moet ik dan ook mijn .141 verwijderen of die niet?
Die 3 vorige versies ziet DM alleen als je internetverbinding hebt. Als je voor het opstarten van DM de internetverbinding verbreekt ziet hij alleen de versie die je op je pc hebt geïnstalleerd.Noedels schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:05:
[...]
Hoe verwijder ik de eerdere versies uit mijn DM?
Als ik bij "Update Software" kijk, dan zie ik hier 3 versies staan. Mijn huidige 4.7.0.141 en nog 2 oudere. Maar ik kan nergens kiezen om deze oudere versies te verwijderen? En moet ik dan ook mijn .141 verwijderen of die niet?
@ Tommy, bedankt voor de info. Blijf ik voorlopig doordraaien met de officiële .167
Nu hopen op een goede 5.0 OS zonder bugs met flick scrolling.
Iemand al iets gehoord wanneer de Storm 2 (Odin) hier in Nederland verkrijgbaar is?
Bedankt. Ik ga het zo proberen.Mark04 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:36:
[...]
Die 3 vorige versies ziet DM alleen als je internetverbinding hebt. Als je voor het opstarten van DM de internetverbinding verbreekt ziet hij alleen de versie die je op je pc hebt geïnstalleerd.
@ Tommy, bedankt voor de info. Blijf ik voorlopig doordraaien met de officiële .167
Nu hopen op een goede 5.0 OS zonder bugs met flick scrolling.
Iemand al iets gehoord wanneer de Storm 2 (Odin) hier in Nederland verkrijgbaar is?
Storm 2 zou als het goed is medio november hier in NL moeten zijn.
Helaas is bovenstaande niet het geval.Mark04 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:36:
[...]
Die 3 vorige versies ziet DM alleen als je internetverbinding hebt. Als je voor het opstarten van DM de internetverbinding verbreekt ziet hij alleen de versie die je op je pc hebt geïnstalleerd.
Als ik de verbinding met Internet verbreek, dan ziet hij inderdaad de 3 vorige versies niet, maar hij ziet ook niet de versie die ik op mijn PC heb geinstalleerd.
Wat ik heb gedaan is het installeren van de package voor de .167.
Vervolgens de verbinding met internet verbroken.
Desktop Manager opgestart.
Hierna naar de Application loader.
Naar Update software
En hier vindt hij vervolgens geen beschikbare updates...
Probeer via de Loader.exe op te starten
c:\program files\common files\Research in Motion\apploader\loader.exe
Denk dat die dan wel werkt!
Je moet Vendor.xml nog verwijderen.
1 ) download de firmware
6 ) Vink 4.7.0.167 aan
8 ) Klik dan pas op Next
Succes
1 ) download de firmware
6 ) Vink 4.7.0.167 aan
8 ) Klik dan pas op Next
Succes
Nope helaas werkt het dan ook nog niet...tommy schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:23:
Probeer via de Loader.exe op te starten
Ik heb overigens de volgende update gedownload van die BB website:
BlackBerry Handheld Software v4.7.0.230 (AllLangj)
Package Version: 4.7.0.230
Consisting of:
Applications: 4.7.0.167
Software Platform: 4.0.0.205
File name: 9500_omadrmjAllLang_PBr4.7.0_rel230_PL4.0.0.205_A4.7.0.167_TaiwanMobile.exe
File size: 145.29MB
Dat is toch de juiste?
En ik gebruik Desktop Manager V5.
Hier zie ik bij de device proporties:
Platform version 4.0.0.174
Application version 4.7.0.141
[ Voor 9% gewijzigd door Noedels op 02-09-2009 13:42 ]
dat zeg ik toch...
de andere versies verwijderen
gewoon via je windows control panel enz enz
daarna wordt ie vanzelf zichtbaar
met of zonder Inet verbinding
[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 02-09-2009 13:44 ]
Noedels,
Ik denk dat al je antwoorden wel te vinden zijn op crackberry of Google!
Probeer daar eens te zoeken naar oplossingen!
Ik denk dat al je antwoorden wel te vinden zijn op crackberry of Google!
Probeer daar eens te zoeken naar oplossingen!
Ah mijn excuses. Dan heb ik iets verkeerd begrepen met betrekking tot "andere versies verwijderen"...paQ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:44:
dat zeg ik toch...
Bedankt voor je snelle hulp in ieder geval.
nadeel is dat je niet zo 1 2 3 op je oudere installaties terug kunt vallen.
maar 167 is prima stabiel hoor
maar 167 is prima stabiel hoor
Mark, om de een of andere reden heb ik jouw bericht helemaal niet gezien en kreeg dus na de laatste opmerking van Paq het alsnog niet aan de praat, maar na het verwijderen van de vendor.xml loopt de installatie wel gewoon (zelfs moet verbinding met internet).Mark04 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:24:
Je moet Vendor.xml nog verwijderen.
1 ) download de firmware
6 ) Vink 4.7.0.167 aan
8 ) Klik dan pas op Next
Succes
installaties van OS-sen gedragen zich wisselend ben ik achter gekomen.
Bij de ene moet het zus, bij de ander weer zo
de mijne deed het hoe dan ook pas nadat ik eerdere installs volledig had verwijderd.
Bij de ene moet het zus, bij de ander weer zo
de mijne deed het hoe dan ook pas nadat ik eerdere installs volledig had verwijderd.
Ik heb zelf wel BIS service, maar volgens mij is het geen probleem met alleen zorgeloos internet. Volgens mij staan er zelfs eerder in deze thread een aantal posts hierover. Dat zou een MOD wel moeten kunnen vinden toch?Equator schreef op woensdag 02 september 2009 @ 07:10:
Even een domme vraag van mijn kant. Ik ben Vodafone gebruiker, en ik maak veel gebruik van mijn Zorgeloos Internet BloX. Nu kan ik op mijn WM device gewoon IMAP mail ophalen van GMail, en dat werkt prima.
Kan ik dat ook met een BlackBerry (type nog niet belangrijk) of moet ik dan de "BlackBerry Internet Services" a 17,50 p/m erbij nemen..Zo ja, dan wordt het geen BB voor mij..
Bij BlackBerry Internet Services zit ook Zorgeloos Internet Blox inbegrepen. Je betaalt dus 7,50 extra voor de diensten van BlackBerry.
Ik keek ook even tegen de meerprijs aan, maar zou eigenlijk niks anders meer willen
Ik keek ook even tegen de meerprijs aan, maar zou eigenlijk niks anders meer willen
ik heb geen BISEquator schreef op woensdag 02 september 2009 @ 07:10:
Kan ik dat ook met een BlackBerry (type nog niet belangrijk) of moet ik dan de "BlackBerry Internet Services" a 17,50 p/m erbij nemen..Zo ja, dan wordt het geen BB voor mij..
ik gebruik funambol 8 (my.funambol.com) voor de mail en dat werkt gewoon op de vodafone blox.
Ik heb problemen met mijn e-mail op mijn BB.
Sinds gisteravond blijft bij mijn postvak in de melding staan dat ik 1 nieuw bericht heb. Dit is echter niet het geval! Alle berichten staan als zijnde gelezen. Hoe ik ik dit oplossen?
Sinds gisteravond blijft bij mijn postvak in de melding staan dat ik 1 nieuw bericht heb. Dit is echter niet het geval! Alle berichten staan als zijnde gelezen. Hoe ik ik dit oplossen?
In het BB-menu op de BB-knop drukken, in het menu Alles Weergeven/Show all aanvinken. Er komt dan een verborgen pictogram van Berichten/Messages daar moet je eens in kijken!
met het BB menu bedoel je neem ik aan het complete menu met iconen die je krijgt als je op de BB-knop drukt? Als ik daarna nogmaals op de BB knop druk, krijg ik geen optie "Alles weergeven".tommy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:00:
In het BB-menu op de BB-knop drukken, in het menu Alles Weergeven/Show all aanvinken. Er komt dan een verborgen pictogram van Berichten/Messages daar moet je eens in kijken!
Een ander probleem die ik heb sinds ik gisteren mijn BB heb geupdate naar .167 is dat ik problemen heb met nieuwe agenda items aanmaken!
Bij het opslaan lijkt het alsof hij ze niet opslaat. Ik moet dan ook met de return knop terug naar het menu en vraagt hij of ik het item wil opslaan. Dit lijkt echter geen effect te hebben. Als ik vervolgens kies voor Verwijder dan kan ik wel terug naar het hoofd agenda scherm en lijkt er niets veranderd te zijn. Als ik nu mijn agenda sluit en opnieuw open, dan staat de afspraak er opeens wel bij...
Erg irritant dus!
Bij het opslaan lijkt het alsof hij ze niet opslaat. Ik moet dan ook met de return knop terug naar het menu en vraagt hij of ik het item wil opslaan. Dit lijkt echter geen effect te hebben. Als ik vervolgens kies voor Verwijder dan kan ik wel terug naar het hoofd agenda scherm en lijkt er niets veranderd te zijn. Als ik nu mijn agenda sluit en opnieuw open, dan staat de afspraak er opeens wel bij...
Erg irritant dus!
[ Voor 52% gewijzigd door Noedels op 03-09-2009 10:00 ]
Heb net trouwens even een toepassing verborgen. Hierna kan ik als ik op de BB knop klik wel kiezen voor Alles weergeven. Maar er komen alleen geen "nieuwe" items bij...tommy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:00:
Edit---
Inmiddels geeft hij zelfs 2 berichten aan die ik nergens verder terug kan vinden....
1 email en 1 ander soort bericht...
[ Voor 12% gewijzigd door Noedels op 03-09-2009 11:09 ]
heb ik ook.Noedels schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:43:
Een ander probleem die ik heb sinds ik gisteren mijn BB heb geupdate naar .167 is dat ik problemen heb met nieuwe agenda items aanmaken!
Erg irritant dus!
Hoe is dat bij je standaard theme?
maar kan ook goed dat het een glitch in de OS is hoor. (trouwens idd een irritante)
Bij het standaard theme heb ik hetzelfde.paQ schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:00:
[...]
heb ik ook.
Hoe is dat bij je standaard theme?
maar kan ook goed dat het een glitch in de OS is hoor. (trouwens idd een irritante)
Het aan en uit zetten van de GSM heeft ook geen effect.
En het is inderdaad verdomd irritant! Helemaal als dit aantal opeens ophoogd zonder dat je daadwerkelijk een nieuw bericht hebt.
En anders downgrade ik hem wel weer naar het oude OS.
Qua geheugengebruik zie ik namelijk ook geen verschil. Heb ook nu nog maar 6.4MB vrije geheugen ruimte.
Dit terwijl dit gisteren na OS upgrade nog 30mb was.
Heb sindsdien ook geen nieuwe tools oid geinstalleerd. Het enige wat ik tot nu toe heb draaien is een aangepast theme zodat de agenda zichtbaar wordt en berryweather.
[ Voor 28% gewijzigd door Noedels op 03-09-2009 11:13 ]
Vanmorgen Gabriel 3.0.3 Hybrid geinstalleerd gebaseerd op 167. Maar hoeft niet over een voorgeinstalleerde os te worden gezet op de pc dan.
Installatie simpelweg het installeren van de hybrid, files die hij uitpakt naar de map Shared kopieren naar de map waar de geinstalleerde OS staat(maakt niet uit welke) De map kun je gewoon leegmaken van te voren.
En heb geen last van deze agenda bug!
OS is zeer stabiel en memory is ook super! 52mb al de hele morgen!!
Nog even een andere vraag!
Wie van jullie heeft er een fatsoenlijke duidelijke turn-by-turn met voice instructions Navigatie software op de Storm staan. Nav4All en Amaze die ken ik maar is niet bepaald geweldig. (Laatst van Venlo naar Rotterdam gereden met Nav4All en stuurde mij opeens midden door het centrum van Den Bosch!
Lekker handig, gelukkig wist ik zelf de weg nog wel!
Installatie simpelweg het installeren van de hybrid, files die hij uitpakt naar de map Shared kopieren naar de map waar de geinstalleerde OS staat(maakt niet uit welke) De map kun je gewoon leegmaken van te voren.
Wie van jullie heeft er een fatsoenlijke duidelijke turn-by-turn met voice instructions Navigatie software op de Storm staan. Nav4All en Amaze die ken ik maar is niet bepaald geweldig. (Laatst van Venlo naar Rotterdam gereden met Nav4All en stuurde mij opeens midden door het centrum van Den Bosch!
Met die agenda bug kan ik enigsinds nog wel leven, maar lost het ook mijn berichten probleem op? Of weet je dat niet?tommy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:15:
Vanmorgen Gabriel 3.0.3 Hybrid geinstalleerd gebaseerd op 167. Maar hoeft niet over een voorgeinstalleerde os te worden gezet op de pc dan.
Wie van jullie heeft er een fatsoenlijke duidelijke turn-by-turn met voice instructions Navigatie software op de Storm staan. Nav4All en Amaze die ken ik maar is niet bepaald geweldig. (Laatst van Venlo naar Rotterdam gereden met Nav4All en stuurde mij opeens midden door het centrum van Den Bosch!Lekker handig, gelukkig wist ik zelf de weg nog wel!
Wat betreft die navigatiesoftware.. Hier had ik een paar weken geleden ook al naar gevraagd. Kreeg toen het advies voor deze: http://www.pdashop.nl/pro...-with-3-year-license.html
Heb hem zelf nog niet, dus weet ook niet of hij goed werkt.
Dat kan niet goed zijn!!! Probeer eens een complete Wipe te doen van je storm en daarna een frisse installatie van .167!Noedels schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:10:
[...]
l. Heb ook nu nog maar 6.4MB vrije geheugen ruimte.
Dit terwijl dit gisteren na OS upgrade nog 30mb was.
Handig programma daarvoor is BBSAK kun je meteen je apps backuppen!
Zoek even de bekende websites af(crackberrym blackberryos etc) voor de handleidingen.
Ik ga geen links posten omdat dit een legale acties zijn!
En inmiddels is het tellertje al opgelopen naar 3 ongelezen berichten die niet bestaan in mijn BB....
Ok ik denk dat je ten eerste even naar de Default Theme moet gaan! Hier komen de berichten wel in te staan!
Dit is het probleem met de laatste OS's.. Dit komt omdat Plazmic(ontwikkelingssoftware voor de themes) geen update heeft vrijgegeven voor de nieuwere OS's.
Je kunt met de andere themes wel je berichten bekijken op de volgende manier:
Ga naar berichten-->bb-knop-->view folders-->SMS inbox of berichten daar selecteren. Nu kun je ze wel zien. Vreemde bug, mja..
Dit is het probleem met de laatste OS's.. Dit komt omdat Plazmic(ontwikkelingssoftware voor de themes) geen update heeft vrijgegeven voor de nieuwere OS's.
Ga naar berichten-->bb-knop-->view folders-->SMS inbox of berichten daar selecteren. Nu kun je ze wel zien. Vreemde bug, mja..
Dit werkt inderdaad gedeeltelijk!tommy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:28:
Ok ik denk dat je ten eerste even naar de Default Theme moet gaan! Hier komen de berichten wel in te staan!
De twee SMS berichten heb ik nu kunnen lezen. Maar hij geeft nog steeds aan dat er een email is die niet gelezen is.
En het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik elke keer mijn theme moet aanpassen om mijn berichten te kunnen lezen...
[ Voor 7% gewijzigd door Noedels op 03-09-2009 11:42 ]
Ook via de originele theme?
Kijk eens binnen andere mappen dan
En btw: Wayfinder is ook weer een online app! En is niet compatible met de Storm, tenminste volgens de website van hun. Heb het voor elkaar gekregen om de laatste versie die geschikt is voor de Bold te installeren op mn Storm. Maar is geen fijn programma vind ik.
Heb Sygic laatst geinstalleerd op een Nokia 5800 moet zeggen dat die wel echt goed is! Ze waren begin dit jaar nog bezig met de ontwikkeling voor een Navigator voor Blackberry maar heb er niks meer van gehoord de laatste tijd. Op de site van hun staat ook niks vermeld, beetje vreemd.
En btw: Wayfinder is ook weer een online app! En is niet compatible met de Storm, tenminste volgens de website van hun. Heb het voor elkaar gekregen om de laatste versie die geschikt is voor de Bold te installeren op mn Storm. Maar is geen fijn programma vind ik.
Heb Sygic laatst geinstalleerd op een Nokia 5800 moet zeggen dat die wel echt goed is! Ze waren begin dit jaar nog bezig met de ontwikkeling voor een Navigator voor Blackberry maar heb er niks meer van gehoord de laatste tijd. Op de site van hun staat ook niks vermeld, beetje vreemd.
Ook via de originele theme en heb ook binnen alle aanwezige mappen gezocht naar ongelezen berichten, maar die zijn er niet....tommy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:43:
Ook via de originele theme?
Heb je al een accu-pull gedaan? Zonee, doen!
Ga naar berichten of je email account open het toestenbord en druk op de U.
Als dat nog niet werkt, selecteer eens de bovenste datum(neem aan datum van vandaag) en dan op bb-knop en dan Eerder geopende items mark.
Als dat nog niet werkt, selecteer eens de bovenste datum(neem aan datum van vandaag) en dan op bb-knop en dan Eerder geopende items mark.
Beide opties uitgeprobeerd maar beiden werken niet...tommy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:55:
Heb je al een accu-pull gedaan? Zonee, doen!
Hij geeft aan dat er geen ongeopende berichten aanwezig zijn.
Ik ga nu eerst wel even kijken of ik makkelijk kan downgraden naar de standaard meegeleverde versie (was de .141 geloof ik) en kijken of het dan wel goed gaat...
Navigatiesoftware die wel fatsoenlijk werkt voor BB is Garmin. Echter niet te verkrijgen via een andere weg dan via Garmin
Misschien toch maar aanschaffen..

Ik had Garmin op mijn N95 draaien en die werkte echt supergoed! Maar ik dacht dat Garmin geen navigatie voor de BB had..tommy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:11:
Navigatiesoftware die wel fatsoenlijk werkt voor BB is Garmin. Echter niet te verkrijgen via een andere weg dan via Garmin![]()
![]()
Downgrade naar de .141 is gelukt. Berichten komen nu weer gewoon binnen! En als ik ze gelezen heb zijn ze nu dus ook echt gelezen!
Tevens heb ik nu weer 44mb vrije toepasingsgegeheugen.
Zal eens in de gaten houden hoe snel dit terugloopt. Lijkt me namelijk niet dat dit zomaar terug zou mogen lopen naar de 6mb waar ik elke keer op zit.
Tevens heb ik nu weer 44mb vrije toepasingsgegeheugen.
Zal eens in de gaten houden hoe snel dit terugloopt. Lijkt me namelijk niet dat dit zomaar terug zou mogen lopen naar de 6mb waar ik elke keer op zit.
6MB is echt goed mis.
Ik heb de hele dag door rond de 42 - 45 MB op de standaard .167 icm meterberry
Dan lopen er allerlei apps trouwens.
je sluit het goed af
er is eits geinstalleerd wat echt een massive drain veroorzaakt.
zoals tommy zegt: wipen en start over.
Ik heb de hele dag door rond de 42 - 45 MB op de standaard .167 icm meterberry
Dan lopen er allerlei apps trouwens.
je sluit het goed af
er is eits geinstalleerd wat echt een massive drain veroorzaakt.
zoals tommy zegt: wipen en start over.
[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 03-09-2009 13:08 ]
Ok.
Ik heb de BBSAK gedownload en geinstalleerd.
Ook heb ik mijn apps al gebackupt hiermee, dus volgens mij kan ik de wipe uitvoeren. Maar wat moet ik daarna doen? Moet ik dan via de optie Load OS de BB weer herinstalleren of moet ik via de DM het OS erop zetten?
Dit staat namelijk nergens beschreven.
Ook heb ik mijn apps al gebackupt hiermee, dus volgens mij kan ik de wipe uitvoeren. Maar wat moet ik daarna doen? Moet ik dan via de optie Load OS de BB weer herinstalleren of moet ik via de DM het OS erop zetten?
via de loader.exe!Noedels schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:33:
Ok.
Wachten totdat je PIN er komt te staan en dan pas op Next drukken, meteen op het begin van boote van je storm!
Dus niet als er staat UNKNOWN!
Nieuwe Leaked OS zojuist uitgelekt (5min geleden)
4.7.0.173 zoek en gij zult vinden
Ook NL taal! (installing now)
4.7.0.173 zoek en gij zult vinden
Ook NL taal! (installing now)
[ Voor 16% gewijzigd door Fuske op 03-09-2009 14:21 ]
Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ