Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Beste Tweakers,

Sinds kort ben ik verhuisd en ben ik ook in het bezit van een MacBook Pro (non-unibody) (Gisteren nog geupdate) en Airport Extreme Base Station (AEBS) (non Gblan, software 7.4.1 laatste versie als ik me niet vergis)

Nu probeer ik mijn 500GB USB HDD (Iomege Minimax) voor Time Machine (TM) in te richten. Echter krijg ik de schijf alleen als gemount te zien in mijn finder onder de naam Airport Extreme. Wanneer ik dan Time Machine open, kan ik dat volume niet kiezen als TM locatie.ww

Hoe ben ik te werk gegaan. USB HDD aan MBP gehangen en geformateerd (Journaled) middels schijfhulpprogramma, vervolgens aan Aiport Extreme gehangen en gasttoegang mogelijk gemaakt. Toen TM opgestart, maar ik kan het gewenste volume dus niet selecteren.

Wanneer ik nadien de HDD aan USB hang, werkt TM wel. (Nu even als tussenoplossing in gebruik).

Heeft iemand misschien een tip hoe ik toch TM via de AEBS aan de praat kan krijgen? Heeft apple TM optie op AEBS weer dichtgezet misschien, zoals volgens mij in 2007?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:58
Dit uitvoeren:

code:
1
defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1

Schijf mounten in Finder, en je zou hem dan moeten kunnen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door stevenh op 16-06-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ha, die was ik nog niet tegengekomen bij Google. Zal die thread eens doornemen.

@Stevenh, zal die ooks eens proberen mocht de bovenstaande actie uit het forum niet werken, die is:

Initiële back-up middels usb doen en dan aan AEBS hangen, dan zou ie moeten werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Gizzy op 16-06-2009 12:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 17:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gewoon toegang met gebruikers naam en ww aanzetten. dan zou het moeten werken. heb hier een 2,5inch hdd aan de AES hangen en dat werkt prima.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ja werkt hier nu ook. Echter via wifi update gaat echt als de spreekwoordelijk %^$%^$ door een trechtertje. Dus van het weekend gaat de MB aan de draad voor de initiele backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
Gizzy schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:37:
Ja werkt hier nu ook. Echter via wifi update gaat echt als de spreekwoordelijk %^$%^$ door een trechtertje. Dus van het weekend gaat de MB aan de draad voor de initiele backup.
Hier is hij momenteel met 5MB/s aan het backuppen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 16:07
Let hierbij wel even op, als je eerst een losse USB schijf gebruikt voor Time Machine en die vervolgens aan een AEBS hangt, dat begint hij gewoon helemaal opnieuw met backuppen. Dit omdat een AEBS disk een sparsebundle krijgt voor iedere machine die eraan hangt (ipv gewoon een backup directory). Eerst een sparsebundle creeren en dan de disk met USB aan je laptop hangen zou wel kunnen werken, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd...

Oh en nog iets, die defaults write is nog van de tijd dat AEBS disken niet gesupport werden, nu zou je zonder configuratiewijzigingen gewoon moeten kunnen backupen (hier lukte dat wel iig)

[ Voor 18% gewijzigd door Iejoor op 22-06-2009 16:25 ]

Pagina: 1