Celly 500 op hoeveel?

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:55
Op hoeveel zou een celly 500 kunnen lopen zonder koeling? en hoever met bijgebouwde koeling? Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n celly 500 overklokken? Ik heb nu nog een p2 350 @ 434 Mhz maar denk erover om een er een celly in te zetten. en dan dus die 500. goeie keus?
oja, zie ook: http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000088.html

Verwijderd

Als je geen extra koeling hebt raad ik je aan om hem op 75*7,5 te laten draaien. (566)
Probeer het gewoon en hou de temperatuur van je cpu in de gaten.
Ga bv. een uurtje Quaken en als ie dan nog niet gecrasht is kijk dan hoe warm ie wordt.
Als ie ongeveer 45 graden wordt kan het wel, maar extra koeling is altijd beter.
Mzzl

Verwijderd

celly 500 kunnen lopen zonder koeling?
Nou...na een minuur is het wel afgelopen...

FSB van 75 kan zeker. Sommige videokaarten vinden een FSB van 83 niet zo leuk, andere maakt het niets uit. Gewoon proberen.

• benchMarc
ja gvd! ik had het bericht geweizigd, had dus eerst met m'n domme kop geen koelig liggen te typen :( :( *grom* maar nu issie maar dus niet super goed geweizigd lol :)

Nouja, ik bedoel dus: die geen koeling is standaard koeling. :) lol

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb em op 563 lopen... 75 Mhz FSB.
Wil niet hoeger, maar ik weet niet waar dat aan ligt....... Volgens mij niet aan mijn celly, wie het wel weet plz mail of ICQ

Verwijderd

Tip:
Koop een C366. Deze dingen draaien in 99.9% van de gevallen op 550. En een systeem van 5,5*100 is sneller dan eentje van 7,5*75, omdat het gehele systeem profiteert van de 100MHz FSB.
Bijkomend voordeel: een C366 kost pakweg 1/3 van een C500.

Ik heb gezegd :)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
'k Heb zelf twee Cel400's die op max 468Mhz lopen (d.w.z onder Win2000). In Win98SE haal ik 480Mhz.
Nou vraag ik me af hoever een Cel466 te o'clokken is op een BP6 (Cel466 is stuk goedkoper dan Cel 500, vandaar :) ) Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Zou 7*85 (600) moeten kunnen trekken. Maar zoals ik al zei: pak in godsnaam een 366 want die is beter overclockbaar, je kunt een FSB van 100 MHz gebruiken, en hij kost stukken minder. Enig probleem is vaak de verkrijgbaarheid.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb ook een celly500 en die krijg ik met geen mogelijkheid (lees: met standaard koeling en wat extra fannetjes+ koelprut) hoger dan 563

bij www.eynstein.nl vragen of ze je een celeron366 kunnen verkopen die 550 haalt. Dat kunnen ze daar testen voor je zeggen sommige mensen hier.
dan heb je voor weinig geld een hele goeie processor, die denk ik vergelijkbaar is met die van mij, aangezien je bus-snelheid dan een stuk hoger is.
suc6

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb via email gevraagd bij www.eynstein.nl of ze twee van zulke 366's hebben en wacht nu op antwoord. Zal dit melden zodra ik ze besteld heb.

Volvo V70 D5 my2011

• benchMarc
Discussie gaat verder op deze topic :)

Verwijderd

Bij De Regenboog staan ze nog in de prijslijst (normaal gesproken is de Regenboog te duur, maar aangezien-ie bij mij vlak bij het werk ligt, is dat nogal makkelijk).
Pagina: 1