Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel IP-adres, pingbare DNS etc. maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Heren en Dames,

Ik heb de zoekfunctie inmiddels doorgeploeterd en ben niet op een oplossing voor mijn probleem gestuit. Het probleem is vrij kort te omschrijven.

Sinds gistermiddag heeft de PC van de buurman "geen internet" meer. Ik heb hem gevraagd wat er gebeurd is, kon me slechts zeggen dat van het een op het ander moment het internet het niet meer deed.

Ik heb gecheckt de PC krijgt een mooi ZiggoIP. Ipconfig/all levert een mooi bekend plaatje op. Ik kan pingen naar de servers die in mijn lijstje opdoemen dus contact met de buitenwereld is er. Ik heb voor de zekerheid het hele setje (PC en Modem) nog eens gereset. Ik kom vanuit de browser niet in de configuratie-utility van het modem. ("de zoekpagina kan niet worden geopend").

Ik heb om te beginnen AVG gedeïnstalleerd omdat ik eerder al eens problemen heb gehad met connectivity icm AVG. Er staat verder nog een andere virusscanner op de pc die zich niet laat verwijderen, het is geen malware maar hij mist gewoon de deïnstallatie file.

Mijn hypothese is dat dia andere virusscanner/internetbeveiliging te strak bemeten is en internetconnectivity zodanig geknepen heeft dat geen van de zaken als MSN, Explorer, Mail het meer doen (poort 80?).

De vraag in het kort is, hoe sloop ik deze virusscanner alsnog eruit en is er een programma dat connectivity voor me kan testen (poortsetting etc.)?

BVD

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Komt vaak voor met spyware, ik zou de oorzaak daar zoeken.

zoek eens op "winsock fix", is vaak de oplossing.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:56
Om je op weg te helpen:
  • Mail gaat niet over dezelfde poort als http.
  • 'Internet' is niet geblokkeerd door AVG anders kon je ook niet pingen.
  • Wat is het ziggo ip dat je krijgt?
  • Weet je zeker dat het IP-adres geen automatisch windows ip is?
  • Heeft je buurman de rekening betaald?
  • Wat zegt Ziggo ervan? (AKA heb je helpdesk gebeld?
  • Geen rare progs in msconfig.exe?
  • Geen rare entries in register (HKLM -> Software -> Microsoft -> Windows -> Currentversion -> Run / Runonce)?
  • Gegoogled voor uninstall tool van andere antivirus?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• thieske-bc
Heren en Dames,

Ik heb zelf nog eens wat verder gezocht en ben me er zeker van dat ik het op kan lossen.
Ter info, ik ben me er 100% zeker van dat de rekeningen betaald zijn, buurman was clever genoeg om eerst de lui van Ziggo aan de lijn te krijgen en deze hebben aangegeven dat het probleem "in de computer" zat.

Over de validiteit van het IP adres heb ik geen enkele twijfel.

Eerst zal ik WinsockXpFix draaien.

Mocht dat niet werken ga ik de Sunbelt Firewall conform deze procedure naar default zetten :
"You will need to boot to Safe Mode to remove a password configured in Sunbelt Personal Firewall. You may skip steps 1-6 if you already know how to boot into Safe Mode.

1. Click on the Start button and go to the Run line.
2. Type "msconfig" without the quotation marks and click the "OK" button.
3. In Startup Selection on the General Tab, select the option for Diagnostic Mode Startup.
4. Click the "Apply" and "OK" buttons.
5. Restart Windows.
6. Windows should now pause during the boot process. You should see a list of startup options. Choose option number three, Safe Mode.
7. Open My Computer and then your hard drive. Go to Program Files \ Kerio \ Personal Firewall4.
8. Open the folder named config.
9. Delete the file named kpf.cfg.
10. Before rebooting Windows you should rerun the "msconfig" command and set the "Start up Selection" to "Normal Startup" or "Selective Startup."
11. Reboot Windows into Normal Mode.

Deleting the kpf.cfg file will remove the password configured in Sunbelt Personal Firewall and it will reset all of the settings within the firewall."
Mocht dat niet werken kom ik hierop terug. Alvast bedankt voor de bruikbare tips!

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:01
Boot eens met een liux live cd (ubuntu of knoppix ofzo). Dan kan je gelijk uitsluiten of het echt software gerelateerd is.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• thieske-bc
Het zat toch dieper dan ik dacht.

Ik heb eerst nog met nslookup en ping vastgesteld dat contact met de buitenwereld mogelijk was. Gaf me braaf de IP's van random websites en ze waren te pingen.

Ik heb vervolgens in services windows firewall en de sunbelt firewall uitgeschakeld. Reboot geen soelaas. Getracht de sunbelt firewall te defaulten en uiteindelijk zelfs te deïnstalleren ook geen mogelijkheid toe.

Vervolgens een korte blik met hijackthis. Ook hier geen vreemde zaken ontdekt.

Uiteindelijk WinsockXpFix gedraait en ook geen sjoege.

Ik vermoed dat er een fout het register ingeslopen is.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Netwerkkaart herinstalleren wil wel eens helpen.

Verder die firewall eens via USB stick/CD herinstalleren, wellicht dat ie dan te verwijderen is.

• logtie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 12:54
Toevallig een proxy ingesteld?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

even een heerlijke tip, al een herstelpunt geprobeerd van toen het nog wel werkte?
Wil wel een helpen als mensen aangeven dat 'iets' 'opeens' niet meer werkt

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:56
thieske-bc schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:54:
.....

Ik vermoed dat er een fout het register ingeslopen is.
Wat voor fout zou dat moeten zijn dan?
Misschien ligt het probleem bij IE, dus probeer eens een andere browser..

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre de pc 'kennis' heeft van de dns servers. En of de DNS server goed werkt. Een tijdje terug kon ik de dns van kpn ook pingen, maar hij werkte niet goed. dus ik kon ook niet 'internetten'.
Als je bij de ip4 eigenschappen van je netwerkkaart een dns server instelt, is het probleem misschien wel verholpen.
Probeer eens de dns-servers van OpenDNS bijvoorbeeld in te stellen.
Even een plaatje opgezocht met de plaats waar je deze ip's van de dns servers in moet stellen (win xp, maar vista zou ongeveer hetzelfde zijn) http://www.computerfaq.be...05/open-dns-instellen.jpg

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 20:20
Download ff een trial variant van Norton of iets dergelijks, en doe een full system scan.
Heb dit al vaker gezien en een fatsoenlijke AV installeren doet wonderen.
Werkt het, schaft de buurman zo'n soort pakket aan ;)

Tis een kleine moeite om te proberen, en indien je nu wil zeggen ik kan toch niet internetten :P? Dan download je hem ff bij je thuis en gooi je hem over via USB.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:16
Fanatix schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:04:
Download ff een trial variant van Norton of iets dergelijks, en doe een full system scan.
Heb dit al vaker gezien en een fatsoenlijke AV installeren doet wonderen.
Werkt het, schaft de buurman zo'n soort pakket aan ;)

Tis een kleine moeite om te proberen, en indien je nu wil zeggen ik kan toch niet internetten :P? Dan download je hem ff bij je thuis en gooi je hem over via USB.
ik vind norton niet een "fatsoenlijk" antivirus pakket, maargoed

op welk besturingssysteem draait het? win xp? dan wil het gewoon standaard ; Status van de verbinding > Ondersteuning > Herstellen nog wel is werken

heel simpel, maar het werkt vaak wel

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 20:20
Dalyxia schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:52:
[...]

ik vind norton niet een "fatsoenlijk" antivirus pakket, maargoed
Dat dient alleen als voorbeeld, om dat nu als discussie aan te brengen is een beetje nutteloos :p
Gaat er tenslotte om dat we iemand helpen.
Maar ik snap je wel, draai het zelf ook niet maar het gaat er om dat er even iets op komt te staan.
Ik had ook NOD32 kunnen zeggen, of bijvoorbeeld Bullguard :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fanatix op 17-06-2009 20:58 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Het snelste is trouwens gewoon een herinstalletje doen.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
0X55AA schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:40:
Het snelste is trouwens gewoon een herinstalletje doen.
Snelste misschien wel, leukste voor z`n buurman denk ik niet...

Zoals al eerder gezegd zou ik eens een andere browser proberen. Daarnaast kun je ook nog altijd eens proberen om in veilige modus op te starten met netwerkmogelijkheden.

En zoals gezegd, systeemherstel.

Er zijn hier een aantal dingen voorgelegd maar kan nergens van de ts achterhalen of hij dit nu al geprobeerd heeft...
Pagina: 1