Ik gebruik voor mijn Added Notes-systeem een auto-increment waarde voor de id's van de notities die opgeslagen worden. Door de aard van het gebeuren (korte notities die je dus weer regelmatig verwijderd) lopen de waardes van dat veld natuurlijk rap op, zeker als het aantal gebruikers gaat groeien. Op termijn zou dat misschien tot problemen kunnen leiden. Ik zou daarom liefst middels een cronjob iedere nacht een recount willen doen van die waarde: Alle notities opnieuw nummeren vanaf 1.
Nu ken ik natuurlijk de methode om via SQL vast te stellen dat nieuwe id's vanaf een bepaalde waarde moeten starten, maar dat werkt alleen als er geen id's zijn met een hoger nummer. Is er ook een methode waarbij ik eenvoudig en efficient (vooral dat laatste) een recount kan doen dat alle id's van een vers nummer voorziet?
Nu ken ik natuurlijk de methode om via SQL vast te stellen dat nieuwe id's vanaf een bepaalde waarde moeten starten, maar dat werkt alleen als er geen id's zijn met een hoger nummer. Is er ook een methode waarbij ik eenvoudig en efficient (vooral dat laatste) een recount kan doen dat alle id's van een vers nummer voorziet?
Tjolk is lekker. overal en altijd.