Trackpad en klikken in bootcamp XP

Pagina: 1
Acties:

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 14:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Goedemorgen ;)

Ik heb een macbook white (gekocht in mei 2009, vlak voor de upgrade naar de 2.13Ghz processor ;( ) met 4Gb geheugen. De eerste keer dat ik bootcamp windows XP installeerde kon ik met de trackpad gewoon klikken door op het pad-gedeelte te duwen met mijn vinger (dus niet op de knop).

Toen kwam ik tot de conclusie dat mijn bootcamp partitie te klein was, en heb ik de harde schijf opnieuw ingedeeld. Windows erop, alles dolletjes. Nu kan ik alleen niet meer klikken door op de trackpad te duwen. Ik kan de instellingen hiervoor (configuratiescherm>muis) niet vinden, en erger me kapot aan het gebrek aan deze hippe functie.

Iemand een idee?

(ps, heb gezocht in apple talk, maar kon niet iets vergelijkbaars vinden)

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
Configuratiescherm - Bootcamp - Tabblad trackpad

Vinkje voor tap-to-click

Done!

(Wel dus de Bootcamp drivers installeren! Anders werkt het niet :))

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Bootcamp drivers heb ik geinstalleerd, ik zal eens zien of ik er kom. Dank!

Helaas, configurateischerm> bootcamp heeft geen tabblad muis, trackpad of iet dergelijks. Alleen helderheid, afstandsbediening, toetsenbord, stroomvoorziening (en natuurlijk 'opstartschijf').

Bootcamp drivers opnieuw installeren?

Note:
Als ik de bootcamp drivercd installeer (de versie die op de mac-DVD staat) dan zijn mijn beeldscherdrivers screwed: de nvidia gpu wordt dan niet herkent. Dus wat ik gedaan heb... bootcamp drivers geinstalleerd, daarna nvidia site opzoeken, driver downloaden voor 9400m gpu, en dan werkt alles prima. Misschien is er dus ook iets misgegaan met de muisdrivers? Hoewel deze wel gewoon als 'in orde' weergegeven wordt in apparaatbeheer (apple trackpad enabler).

[ Voor 82% gewijzigd door Pixeltje op 16-06-2009 11:50 ]

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
Pixeltje schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:06:
Bootcamp drivers heb ik geinstalleerd, ik zal eens zien of ik er kom. Dank!

Helaas, configurateischerm> bootcamp heeft geen tabblad muis, trackpad of iet dergelijks. Alleen helderheid, afstandsbediening, toetsenbord, stroomvoorziening (en natuurlijk 'opstartschijf').

Bootcamp drivers opnieuw installeren?

Note:
Als ik de bootcamp drivercd installeer (de versie die op de mac-DVD staat) dan zijn mijn beeldscherdrivers screwed: de nvidia gpu wordt dan niet herkent. Dus wat ik gedaan heb... bootcamp drivers geinstalleerd, daarna nvidia site opzoeken, driver downloaden voor 9400m gpu, en dan werkt alles prima. Misschien is er dus ook iets misgegaan met de muisdrivers? Hoewel deze wel gewoon als 'in orde' weergegeven wordt in apparaatbeheer (apple trackpad enabler).
Vreemd, bij mij zaten ze gewoon in de standaard driver dvd. Je kan proberen om de laatste bootcampdrivers op te rakelen op een BT-site... Maar eigenlijk horen die drivers gewoon op je leopard-dvd te staan. Misschien een oude dvd?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
JottemJ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:58:
[...]

Vreemd, bij mij zaten ze gewoon in de standaard driver dvd. Je kan proberen om de laatste bootcampdrivers op te rakelen op een BT-site... Maar eigenlijk horen die drivers gewoon op je leopard-dvd te staan. Misschien een oude dvd?
Nee, de dvd zat bij mijn macbook, en die is begin mei 2009 besteld, half mei binnen gekomen. Ik denk dat er iets mis is gegaan met het installeren van de drivers. Het is jammer dat je niet alleen de muisdriver kan herinstalleren.

Als ik vanmiddag thuis ben zal ik wel even wat proberen, in ieder geval alvast bedankt,

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
^Schop^

Het herinstalleren van de bootcamp drivers resulteert alleen weer in crappy beeldschermdrivers, die opnieuw geïnstalleerd moeten worden vanaf de site. De trackpad doet nog steeds niet klikken.. anyone?

• Ebel87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08-2025
Heejj, je kan de drivers wel appart instaleren als je de dvd opent.
Ik kon in vista tap to click aanzetten door rechtsonder in de taabalk naar bootcamp te gaan.
Daar rechter muisknop en instellingen of configureren als ik het me goed herinner. (kheb nu windows 7 zonder bootcamp draaiend) Daar naar tab trackpad gaan en dan kan je dat aanvinken. Dat weet ik zeker!
Proberen waard.

Suc6 O-)
Pagina: 1