Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTP via Safari stuurt mij naar Firefox en werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• NancyVDK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06-2009
Ik heb sinds kort een Mac Pro en wil voor mijn eigen website nieuw materiaal plaatsen op de FTP. Als ik mijn FTP-adres invoer in Safari, dan start Mozilla Firefox automatisch en zoekt laatstgenoemd programma mijn FTP. Dit lukt niet; met Mozilla Firefox heb je extra programma's nodig om bij je FTP te komen en hier materiaal op te plaatsen. Dit is erg ingewikkeld en benodigt veel extra downloads (Fire FTP, wat ook niet meteen werkt en waarvoor ik weer veel andere dingen moet installeren).

Liefst doe ik het dus via Safari, want die opent in een keer mijn FTP map, maar dat gaat dus niet. Is iemand hier bekend mee en weet iemand raad? Ik kan Mozilla Firefox wel van mijn computer afgooien, maar als internetbrowser vind ik deze zelf juist wel prettig.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Al eens google/bing gebruikt?

Kom meteen op een NL forum waar ze de optie aanhalen van 'Transmit', dan kan je dit instellen.... ?

Ben zelf geen Mac gebruiker dus geen flauw idee waar het over gaat :) maar googlen/bingen doet wonderen ;)

Update: Blijkbaar kan Safari standaard geen FTP afhandelen, en als je FireFox eraf gooit zal hij FTP openen in Finder (???)....

bron: http://discussions.apple....hreadID=1649738&tstart=90

is weliswaar van 2008 dus weet niet of het ondertussen is veranderd.

[ Voor 36% gewijzigd door dj_vibri op 16-06-2009 10:00 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• NancyVDK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06-2009
Bedankt voor de snelle reactie. In Safari werkt het wel; als ik naar de FTP ga, dan wordt er inderdaad een finder map geopend waarin ik mijn bestanden kan slepen. Dit doet Safari alleen als Mozilla Firefox van mijn computer is verwijderd. Heb het gegoogled maar kwam niet terecht op nuttige bestemmingen. Zal de link eens proberen.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Transmit is inderdaad een optie, maar is niet gratis. Ik denk dat je met Cyberduck wel uit de voeten komt :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

franssie

Save the albatross

Cyberduck inderdaad - gebruik ik ook al jaren naar volle tevredenheid!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar