Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Wireless op Fujitsu Siemens L1310 werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Even een korte, moeilijke (?), vraag met betrekking tot een laptop die ik gisteren heb geherinstalleerd.
Stond Windows XP op, was zo traag als stront, dus meteen de laptop geherinstalleerd. Tuurlijk het is een oudje, dat weet ik ook wel, maar toch meen ik wel dat dit gewoon moet lukken: wlan aan de praat krijgen.

Alles werkt momenteel ná installatie, echter de wlan krijg ik niet aan de praat. Heb volgens de site alle nieuwste versies gedownload, geïnstalleerd, getest en bij het installeren / instellen van mijn wlan blijf ik even hangen.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/2148/fujitsu.png

Volgens de site zou je met onderstaande guide in staat moeten zijn de draadloze kaart te kunnen installeren en gebruiken ->
Fujitsu Siemens L1310 WLAN 1310 XP guide

Mij lukt het alleen niet, heb alle stappen doorlopen!
  • Driver geïnstalleerd (ook even via apparaatbeheer gekeken of ik 'm wellicht kan updaten middels Windows Update, kon niet)
  • Power Manager geïnstalleerd
  • Odyssey Client geïnstalleerd
  • In netwerkverbindingen, draadloze netwerken, gedeselecteerd dat Windows automatisch wireless-netwerken moet configureren
  • Volgens handleiding netwerk van de kennis toegevoegd middels SSID, WPA2 key etc etc etc
Alles ZOU DUS MOETEN WERKEN, echter als ik nu de laptop uitzet, dan zie ik het lampje van de wlan
gewoon niet meer aangaan, hoe vaak ik ook met mijn vingers op de knop druk. Weet nu niet of het een software-matig óf hardware-matig probleem is, maar vóór de installatie werkte alles nog wel. Wat kan het dan zijn? Iemand?

Zo ziet de knop eruit, en de wlan-led zie ik dus niet branden (blauw) wat wel moet ->

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/4299/fujitsu2.png

Hmmmzzz :?

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Heb je ook hot-key utility geinstalleerd (als deze beschikbaar is uiteraard).
Soms moet je bijv. toets combinatie Fn + F2 indrukken om WLAN in te schakelen.

Heb je trouwens alleen de driver geinstalleerd dat Wireless Zero configuration gebruikt word of heb je ook een utility erbij geinstalleerd. Dus dat je een ander programma moet gebruiken om verbinding te maken. Ik zie namelijk in je plaatje een afwijkend symboll, Odyssey (ken het niet).
In dat geval verwijder zowel utility als driver, en start laptop opnieuw op.
Ga naar apparaatbeheer en kijk of Wireless al opnieuw geinstalleerd is. (driver word opgeslagen meen ik). Zo nee rechtermuisknop erop en dan bijwerken. navigeer naar je driver en installeer deze via wizard.
En gebruik dan WZC.

p.s. Mocht het verhaal wat onduidelijk zijn geworden meld het dan even.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, thanks voor je reply! Heb bovenstaande eergisteren reeds geprobeerd, vanavond ga ik weer naar de betreffende laptop toe, heb ook wat zitten zoeken op google en zie/zag dat het een bekende bug is, maar wel (waarschijnlijk) te maken heeft met de hotkeys, dus ik moet die nog maar ff gaan onderzoeken, qua software.

Vind het maar raar

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Een tijd terug moest ik een toshiba opnieuw installeren voor een vriendin. Ze had al het probleem dat wireless niet werkte en had daarom een dongle gekocht. Maar goed windows was illegaal, traag en zonder service packs nog (laatste update 2002 :P).
XP pro SP3 geinstalleerd, drivers e.d. maar kreeg daarna weer dat probleem. Wireless ging niet aan ondanks de driver maar ging gewoon niet aan. Op een gegeven moment moest ik eigenlijk weg en had weinig zin meer dus zei dat ze die dongle gewoon kon blijven gebruiken.

schoot me net te binnen, heb dus geen oplossing destijds gevonden door tijdsnood.

Boot ook eens met een Linux live cd (Ubuntu) en kijk eens of WLAN dan wel doet, niet dat hardwarematig iets mis mee is. Dan sluit je dat in ieder geval vast uit.

p.s. 1 tip: Laatste tijd gebruik ik weleens uniblue driver scanner daarmee kun je drivers updaten maar ook backuppen. Na een herinstall kun je daarna drivers geheel terugplaatsen, vond opzich wel handig (scheelt soms die uren zoeken). Wel pas gebruiken als je zeker weet dat er niks met de drivers mis mee is :P