Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XS4ALL ADSL zomaar afgesloten; wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Enkele werknemers van het bedrijf waar ik werk hebben thuis ADSL van de zaak. Deze contracten zijn jaren geleden gesloten met KPN, die deze dienst later heeft ondergebracht bij XS4ALL. De werknemers hebben zelf een telefoonlijn bij de KPN om deze ADSL-verbinding mogelijk te maken.

Eén van die werknemers kreeg vorige week een brief van XS4ALL waarin stond dat zijn ADSL-verbinding zou worden afgesloten. Er stond niet in waarom of per wanneer. Navraag bij XS4ALL wees uit dat zij van KPN opdracht hadden gekregen om deze ADSL-lijn op te zeggen per 16-06 en dat zij hieraan gehoor moeten geven en niets voor ons kunnen doen. Navraag bij KPN leverde niets op; zij zeggen niets tegen XS4ALL gezegd te hebben over deze aansluiting.

Gisteren belde de werknemer mij op: zijn ADSL-verbinding is afgesloten (dus op de 15e ipv op de 16e zoals aangekondigd). Verscheidene pogingen om door het moeras van de call centers van XS4ALL en KPN heen te waden hebben niets opgeleverd, en ondertussen kan deze werknemer zijn werk niet doen...

Ik heb zojuist een boze fax gestuurd naar XS4ALL waarin ik eis dat deze lijn binnen een week weer actief is, omdat noch wij (de opdrachtgevers) noch de werknemer (de gebruiker) opdracht hebben gegeven om deze lijn te annuleren, en dat we hun voor de kosten verantwoordelijk stellen als de lijn niet snel weer geactiveerd wordt.

Wat kan ik verder doen? Heeft iemand toevallig ervaring met deze administratieve strooppot?

[edit]
Nogmaals contact gehad met KPN. Zij hebben geen enkele wijziging aangebracht in de telefoonlijn en weten helemaal van niets. Wel zijn ze gebeld door XS4ALL, die beweerde dat KPN de lijn zou hebben geannuleerd, wat vervolgens door hun ontkend is. Ook zei de KPN dat zij onmogelijk een lijn kunnen opzeggen zonder toestemming van de klant, en zeker niet als die lijn bij een andere provider is.

[edit2]
Na veel 5en en 6en kom ik tot de conclusie dat er bij KPN een fout is gemaakt maar dat ze te kinderachtig zijn om dat toe te geven. Uiteindelijk is XS4ALL zo coulant bevonden om een nieuwe ADSL-lijn aan te vragen onder het oude contract, en in de tussentijd een dongel ter beschikking te stellen.

Dus toch nog _o_ XS4ALL (en :( KPN) (Waar is die middelvingersmiley)

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 16-06-2009 15:42 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.