Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik op mijn pc asus gear gezet. Hier zitten een aantal opties in waarmee je je pc op verschillende snelheden kan laten draaien. Toen ik deze op max energie saving zette liep mijn pc vast. Ik dacht geen probleem maar toen ik hem weer probeerde op te starten bleek er iets mis te zijn namelijk: Als ik de powerknop indruk gaan alle fans voor 3 a 4 seconden draaien en daarna houdt de pc er helemaal mee op. Wel brandt het groene lampje op het asus moederbord dus die krijg wel stroom.

Geprobeert:

Alle kabel losgehaald en opnieuw aangesloten.
De pc opgestart met 1 reepje (werkend) ddr2 geheugen
Alleen het moederbord opgestart (dwz alleen de cpu en het mb waren aangesloten)
CMOS reset dmv batterijtje eruit en jumper omzetten

Specs:

Asus m2n-e
XFX 8800GT
4GB ddr2
2x 250GB hdd
AMD 4600+ x2

Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Kijk eens of je je moederbord kunt resetten door de batterij (+stroom) ervan af te halen, en probeer eens wat onderdelen uit te wisselen met andere onderdelen.

Voor een stappenplan en manieren om te vinden wat het probleem is kijk even in: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:29:
Kijk eens of je je moederbord kunt resetten door de batterij (+stroom) ervan af te halen, en probeer eens wat onderdelen uit te wisselen met andere onderdelen.

Voor een stappenplan en manieren om te vinden wat het probleem is kijk even in: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ja die Hangen en Opstartproblemen troubleshooter had ik al doorgenomen maar met die oplossingen kom ik ook niet verder. Ik heb namelijk geen 2de pc waaruit ik zomaar even wat spullen kan halen.

Ook heb ik al een CMOS reset gedaan. Maar met dat onderdelen uitwisselen welk onderdeel moet ik dan proberen? Want ik draaide alleen met mb cpu en psu. Dan blijft er vrij weinig over.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Indien mogelijk andere PSU proberen, en moederbord icm met andere processor. Ik vermoed dat het in je moederbord zit, maar dat hoeft niet natuurlijk.

Wat ook nog zou kunnen is dat de power on/off switch niet helemaal lekker is en je pc reset. Kijk eens of je deze los kunt halen en handmatig kunt starten.

Verder, haal alles eens uit de kast en bouw het los op als je dat nog niet gedaan had.

Succes ;)

Mocht dit allemaal niet werken, kijk dan of je van een vriend/lokale computerboer oid een moederbord kunt lenen om te testen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:37:
Indien mogelijk andere PSU proberen, en moederbord icm met andere processor. Ik vermoed dat het in je moederbord zit, maar dat hoeft niet natuurlijk.

Wat ook nog zou kunnen is dat de power on/off switch niet helemaal lekker is en je pc reset. Kijk eens of je deze los kunt halen en handmatig kunt starten.

Verder, haal alles eens uit de kast en bouw het los op als je dat nog niet gedaan had.

Succes ;)

Mocht dit allemaal niet werken, kijk dan of je van een vriend/lokale computerboer oid een moederbord kunt lenen om te testen...
Ik heb mijn pc al meerdere malen handmatig opgestart door de pinnetjes op het moederbord te verbinden. Een andere psu gaat erg moeilijk worden dit zijn toch de grotere dingen van een pc en ik denk niet dat iemand deze zomaar wil losmaken. Maar bij deze dan een vraag:

Advertentie:

Wie heeft er voor mij een hele goedkope psu van onder de 8euro ofzo? Hoeft niet veel te zijn minimaal 200 watt. Hij moet wel een 24pins en een 4 pins moederbord stekker hebben.

/Advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij de voeding de groen en een zwarte draad verbindt blijft deze wel draaien dus die si niet kapot. Maar het moederbord kan ook geen kortsluiting maken want die ligt op een stuk karton. Dus wat kan het dan zijn? Ik heb ook de processor opnieuw in de socket geplaatst.

Modbreak:Gelieve niet kicken binnen 24 uur. Gebruik de editknop om je vorige post te editten

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 16-06-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Deze symptonen lijken toch echt te duiden op een kapot/corrupt moederbord. Heb je nog garantie? Anders, ga aan bij een lokale computerzaak, vraag of je daar mag testen met een moederbord en als dat inderdaad het probleem blijkt te zijn dat je dat dan koopt oid.

Had je al geprobeerd om je pc te starten met enkel mobo + processor maar geen geheugen? Wat gebeurt er dan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:27:

Had je al geprobeerd om je pc te starten met enkel mobo + processor maar geen geheugen? Wat gebeurt er dan?
Ja dit had ik al geprobeerd. Er gebeurt precies hetzelfde hij start en stopt dan weer. Maar hoe kan een moederbord nou zomaar kapot gaan. Ik werk nu al jaren met pc's en dit is nog nooit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Moederborden gaan soms 'zomaar' kapot. Ze zijn redelijk complex, en kunnen kapot gaan door diverse dingen, denk aan fabricage fouten, ESD, slechte voedingen en nog veel meer. Ik zeg niet dat het perse je moederbord is, maar de kans is gewoon groot.

Dus indien garantie, claimen, anders kijken of je kunt testen met een ander moederbord en als dat werkt het moederbord vervangen. Soms kan vervangen van een onderdeel van het moederbord ook voldoende zijn (bolle elco, bioschip), maar dan moet je natuurlijk weten wat er mis is, en handig genoeg zijn om dit te kunnen vervangen.

Welke regio zit je, misschien is er een tweaker in de buurt die bereid is om je te laten testen/een moederbord heeft liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 16-06-2009 09:50 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon vlak bij den haag in leidschendam/voorburg. Als er een tweaker is die met zijn moederbord even langs zou kunnen komen zou ik dat heel erg op prijs stellen. Misschien is er dan ook nog een leuke verassing. Ik ben redelijk handig dus ik kan elco's vervangen en ik kan ook een bios chip vervangen. Dus misschien heeft iemand een kapotte m2n-e waarvan hij mij de bios chip zou kunnen geven. Dit zou ik natuurlijk erg op prijs stellen en daar mag dan ook een beloning tegenover staan.

//EDIT

Als ik mijn pc opstart en dan de resetpinnetje verbindt dan blijven de fans wel draaien maar start de pc niet.

//EDIT 2

Weet iemand de pinout van de speakeraansluiting op het moederbord? Dan kan ik daar eventueel een andere speaker op aansluiten en dan kan ik misschien piepjes horen.

Ik had deze gevonden http://www.allpinouts.org/index.php/Motherboard_PC-Speaker maar op welke moet ik dan de zware en de rode draad bevestigen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps verkeerde knop
Laat maar krijg ook geen beep door. Als ik de reset pins verbonden houdt ook niet.

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 14:47 ]

Pagina: 1