Wat is de voordeligste manier om geld over te maken naar de USA, zonder dat daar de valuta conversie kosten van 2,5% overheen gaan. Ik lees tegenstrijdige dingen hierover. De één zegt dat je het bedrag moet overmaken van je bankrekening naar je PayPal account. De ander zegt dat je je PayPal valuta op USD moet zetten. Wie helpt? Het gaat namelijk om een nogal groot bedrag.
Paypal is qua conversie geloof ik het handigste, maar wat heb je zelf al gevonden aan bronnen?
[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 15-06-2009 23:49 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Sorry, ik was wat onduidelijk. Het is een feit dat PayPal 2,5% aan valutaconversie opstrijkt. Dit wil ik voorkomen.
Geen creditcard ? die hanteren in mijn ervaring gunstigere omrekenkoersen.
Hier staat dan wel tegenover dat je aankopen 3 maanden zijn verzekerd tegen diefstal etc. en dat het makkelijker is om je geld terug te krijgen in het geval er een probleem optreed.
Bankoverschrijving te duur ?
Misschien anders dat Moneygram of WesternUnion (via GWK) nog een optie is, weet niet met wat voor partij je handelt, dus pas wel op met deze optie.
Hier staat dan wel tegenover dat je aankopen 3 maanden zijn verzekerd tegen diefstal etc. en dat het makkelijker is om je geld terug te krijgen in het geval er een probleem optreed.
Bankoverschrijving te duur ?
Misschien anders dat Moneygram of WesternUnion (via GWK) nog een optie is, weet niet met wat voor partij je handelt, dus pas wel op met deze optie.
[ Voor 26% gewijzigd door Yippie op 16-06-2009 00:00 . Reden: typo ]
Mijn tegenpartij wil eigenlijk wel PayPal gebruiken, en ik ook wel wegens de snelheid en relatieve zekerheid.
Dan is betalen met creditcard de goedkoopste optie. 1% conversie afaik.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Die zekerheid van PP zou ik mee oppassen, als hij het geld direct opneemt en niks meer van zich laat horen kan je fluiten naar je centen. Jij moet vervolgens 14 dagen of zo wachten voordat je een claim kan indienen, dat is dus al te laat. Spreek uit ervaring helaas.frankpaul1 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:58:
Mijn tegenpartij wil eigenlijk wel PayPal gebruiken, en ik ook wel wegens de snelheid en relatieve zekerheid.
Ik heb bij Paypal ingesteld dat de conversie door mijn creditcard-maatschappij moet gebeuren.
Zo vermijd je volgens een collega de extra kosten die Paypal aanrekent.
Hangt wel van je bank af of het 1% is, sommige banken rekenen 2,5% voor omrekenen meen ik
Heb ook creditcard aan mn paypal hangen, en als ik in dollar oid betaal worden er dollars afgeschreven van mijn creditcard, is het goedkoopst, 1% extra kosten ipv de 2,5% die paypal voor wisselen rekent.
Heb ook creditcard aan mn paypal hangen, en als ik in dollar oid betaal worden er dollars afgeschreven van mijn creditcard, is het goedkoopst, 1% extra kosten ipv de 2,5% die paypal voor wisselen rekent.
[url=http://sk.nkon.nl]
Dat heb ik nu ook ingesteld. Ben benieuwd. Jullie weten het wanneer het van mijn rekening af is geschreven, want je ziet nu dus niet welk tarief gehanteerd wordt.Fire69 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:03:
Ik heb bij Paypal ingesteld dat de conversie door mijn creditcard-maatschappij moet gebeuren.
Pagina: 1