Nieuwe HD niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 17:16
Beste tweakers,

Nu heeft mijn broer een nieuwe harde shijf gekocht, de Spinpoint F1 1TB, maar helaas wordt hij niet gevonden in de BIOS. Ik dacht dat hij DOA was en heb hem dus toch maar even getest in mijn PC. Daar wordt hij netjes gevonden in de BIOS en ook onder Windows. Echter werkt mijn broer met een RAID-setup (ik dacht raid-0), zou het kunnen dat hij hierdoor niet gezien wordt? Of zou het moederbord gewoon niet compatibel zijn met de HD? Het gaat om een MSI K9N ultra.
Ik heb helaas op google geen problemen gevonden met deze combinatie en dus hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.

Mvg

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
Normaal kan het zijn dat de Raid zijn eigen bios heeft. Heb je daar als eens in gekeken?
Deze bios is meestal bereikbaar nadat de normale biosmelding voorbij is.

• eSCe
Daar zie ik ook alleen de array staan, zou het misschien helpen om eens te flashen?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je kan altijd de nieuwste bios er op proberen te zetten.

Denk er wel om hoe je het doet, je kan het ook vern**ken.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• pazzje
Wat wil je dan flashen?
Het normale bios, de bios van je raid of het bios van de schijf?
Je zegt dat je in het bios alleen de array ziet staan.
Dit kan kloppen daar je je nieuwe schijf eerst bij je array moet aanmelden. Kan je in de raid-bios geen overzicht krijgen van alle aangesloten fysieke schijven?

• eSCe
Ik heb even geleden de BIOS geflashed en nu wordt hij wel gevonden. misschien handige tip voor anderen :)

• pazzje
Mooi dat je hem nu wel ziet
Pagina: 1