Mijn CPU begon een beetje achter te lopen bij gamen dus ik was van plan hem te overclocken. Maar eerst heb ik een IntelBurnTest gedaan om te zien hoe warm hij wordt max bij stock speeds. Tot mijn grote verbazing piekte hij op 80°C! volgens intel zou hij maximum 72°C mogen worden http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA9X#... Ik heb een redelijk kleine case met een soort van afdekkap over de CPU die de warme lucht rechtstreeks uit mijn kast blaast, de ventilator kwam bij mijn CPU. Mijn GPU is passief gekoeld maar die was 52°C tijdens de test (een 8600GT, aero staat aan). Ik heb geen last van een instabiel systeem maar ik zou toch wel willen weten hoe ik die temperatuur lager kan krijgen, want als ik game of 3d/video aan het renderen ben is hij constant 100% bezig. Ik zou toch wel liefst een CPU hebben die het nog even volhoudt. Op dit moment is hij 38°C en met niets bezig (GPU is nog steeds 52°C dus die had geen invloed op de temp van men test). Heeft iemand tips of moet ik mij geen zorgen maken?
Stel dat ik een core2quad koop om men CPU te vervangen, is het dan best ineens te investeren in een degelijke fan?
Nog 1 ding: zou het kunnen zijn dat mijn fan op een heel lage snelheid draait? want ik vind hem verdacht stil. Alleen kan ik nergens op het moederbord een schakelaar vinden en hij is ook niet dynamisch, want hij blijft op 1.5k rpm tijdens de test.
Stel dat ik een core2quad koop om men CPU te vervangen, is het dan best ineens te investeren in een degelijke fan?
Nog 1 ding: zou het kunnen zijn dat mijn fan op een heel lage snelheid draait? want ik vind hem verdacht stil. Alleen kan ik nergens op het moederbord een schakelaar vinden en hij is ook niet dynamisch, want hij blijft op 1.5k rpm tijdens de test.