Windows 7 installeert display driver niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,

Vandaag wilde ik een spelletje spelen op mijn Windows 7 maar het beeld haperde te veel dus ik dacht dat de driver niet meer goed was.
Dus ik heb de laatste driver gedownload en die geïnstalleerd alleen dit veroorzaakte een groot probleem.
Windows 7 ziet na de installatie van de driver, mijn XfX nvidia 9600GT niet meer. Ook kan ik niet de hoogste resolutie kiezen en ziet hij niet meer mijn 2e beeldscherm. Dit alles werkte eerst wel perfect.
Ik heb al verschillende andere drivers geprobeerd maar telkens als ik iets installeer krijg ik van windows de melding: Device Driver software was not succesfully installed.
Ik heb ook via device manager de hardware verwijderd en vervolgens weer ingeplugd en opnieuw de driver geïnstalleerd maar wat ik ook doe niks werkt. De driver is trouwens van Nvidia zelf speciaal voor Win 7 64 bit.

Kan iemand mij aub helpen?

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iozay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Als de nieuwe drivers niet werken zal ik een driver rollback doen

deze computer(rechtsklik)>eigenschappen>device manager.

Als je daar de drivers compleet ge-deinstaleerd hebt ben je wat verder van huis. Het kan dan zijn dat je hardware niet gedetecteerd word.

Daarnaast is het een bekend probleem dat met verschillende builds van windows 7 verschillende drivers niet werken. Ik geloof dat de juiste driver stomweg niet uit is(veel kans in iedergeval). Best vaag dat somige builds een de drivers geheel niet meer slikken.

[ Voor 9% gewijzigd door Iozay op 15-06-2009 22:52 . Reden: Beetje uitbreiden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
Ja ik heb hem geheel gedeinstalleerd :(
Ik krijg zoiets als ik zowel automatisch als handmatig de driver probeer te installeren:
Afbeeldingslocatie: http://i405.photobucket.com/albums/pp132/dimbyy/failure.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iozay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Daar was ik al bang voor. Had ik ook met mijn headset van een tijdje terug(Die gekken zeiden iets van "deïnstaleer de vorige drivers..." in de instalatie van hun drivers. Kon ik het weten dat ze enkel de drivers die zichtbaar zijn voor standaardusers bedoelden...). Gezien je de standaard driver voor videokaarten gedeinstaleerd hebt zal je pc niet zo makelijk meer de videokaart slikken.

Er zijn 2 opties:
1: De driver vanaf de windows iso/cd instaleren. Ik heb alleen geen idee hoe de driver heet :(
2: windows opnieuw instaleren
3(niet zeker): system restore. Geen idee of het werkt maar het valt te proberen. Bovendien moet die ook nog recent zijn.

Ik denk dat optie 2/3 het makelijkste is :p tenminste met de meeste zekerheid :p heb die headset nog steeds niet aan de praat gekregen hehe :p

[ Voor 18% gewijzigd door Iozay op 15-06-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
Jippie opnieuw installeren :p

Ik heb geen windows restore punt gemaakt. en hoe ik zoiets van de windows cd installeer weet ik niet. Ik installeer wel opnieuw. Moest toch nog een keer een goede backup hebben.