• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-01 22:12
Tweakers!

ik heb op dit moment een Bigwater 850i die mijn 940BE koel houdt deze zomer. Echter is mijn wordt mijn northbridge gewoon te heet. Tegen de 70 graden.
Dus ik wil een blokkie kopen om die mee te koelen in mijn huidige water systeempje.

Op dit moment loopt het zo:
PMP -> CPU -> Rad 1 -> Rad 2 -> Rev -> CPU. En zo is de cirkel weer rond.

Ik heb maar een ATX kast dus wil mijn pomp buiten de kast gaan zetten. Dus er komt meer "pijpleiding" te liggen zeg maar. En ik wil mijn huidige reservoir vervangen voor deze (XSPC Passive Aluminium Reservoir 150mm Black).

Nu vroeg ik mij af of mijn huidige pomp dit allemaal wel trekt of dat ik er misschien verstandig aan doe om misschien een andere pomp aan te sluiten.

ps. op dit moment maar ik gebruik van 10 mm pijpleiding :P.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik ben ook zo begonnen met denken voor mij WC set, ik heb nu een Bigwater 760i er nog inzitten. Maar op mijn kamer liggen te wachtten: een 240 rad een mcp655 pomp een 8800GT acetal top koelblock en 2 zelfgemaakte(met behulp van Brinkdinges) reservoirs ;)

Wat ik bedoel te zeggen is dat je nu in het kader van een update al bijna je hele systeem wilt vervangen terwijl je dan nog wel tegen de beperkingen aanloopt van de onderdelen die je houdt. Thermaltake leverd nou volgens mij niet echt brilliante setjes af. De mijne is alleen stil genoeg met alles op laag(zelfs de pomp hield me uit mn slaap) en dan koelt hij weer niet gigantisch goed.

gewoon nog even over nadenken :)

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-01 22:12
in principe vervanging alleen het reservoir en ik voeg een NB cooling element toe. Dat is toch niet alles vervangen? Want verder ben ik tevreden.

Vroeg me alleen af of het misschien verstandig was om te kijken naar een sterkere pomp.

Wat jij wilt zeggen is, koop niks en wacht tot een volledige upgrade. Alles eruit, en nieuw erin.