Programma dat instellingen van Windows kan wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik ben op zoek naar een programma dat met behulp van profielen bepaalde instellingen in windows kan doen. Bijvoorbeeld een stand onderweg, thuis en film kijken. Ik wil bijvoorbeeld bij de stand film kijken dat een externe monitor wordt ingeschakeld en het draadloze netwerk uit. Dit scheelt een boel handelingen.
Weet iemand of hier een programma voor bestaat? Het zoeken naar een programma als dit is nl erg moeilijk omdat zoeken op dingen als "programma instellingen wijzigen" altijd over programma's zelf gaat.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje los van je vraag (want ik denk niet dat er zo'n programma bestaat met specifiek jou wensen) maar wat wil je eigenlijk bereiken?

Dat bijvoorbeeld wanneer je thuis bent je met één druk op de knop je monitor instellingen worden aangepast, je geluid instellingen, ... ? Ik vermoed dat het ook gaat over een laptop omdat je zegt onderweg?

Dat soort dingen kan je snel oplossen met de hulp van wat scripting ... Powershell of VBS. Je zou dus een script kunnen schrijven dat je kan opstarten wanneer je thuis bent, onderweg, ... en zo al die handelingen die je moet doen automatiseert.

Een alternatief is virtual computing ... dat afhankelijk van wat je wil doen een virtual image opstart aangepast aan je locatie ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet zelf wilt programeren zou je op zoek kunnen gaan naar een macro recorder programma.
Even googlen op "macro recording", daar zit vast wel wat bruikbaars tussen.

Dat soort programma's neemt op wat je allemaal doet zodat je het later weer kan afspelen.