Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] verkeerde schijfletters bij nieuwe installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik zal maar vast zeggen dat ik nog een groentje ben.
ondanks dit heb ik door hulp van bladen en forums mijn eigen pc gebouwd.
alles doet het perfect maar ik zit nu met een probleem waarvan ik niet weet wat ik nou fout heb gedaan
of wat de oplossing is.
na installatie van xp heb ik 2 partities. C: en D:, ik heb een 1 TB hardeschijf die nu op deze manier is verdeeld ; C: 100.00MB en D: 931.41GB

XP draait nu dus ook op partitie D:.

kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd heb gedaan?
nu staat er nog niks belangrijks op mijn pc dus alles kan nog!!
ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,

michel

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

in de setup de verkeerde schijf aangegeven om windows op te installeren :)
kun je eigenlijk niks aan doen behalve te her-installeren. Maar als je nog niks hebt geinstalleerd, kun je die partitie nu nog wel gewoon een andere letter geven :)

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 15-06-2009 19:59 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft niets met je processor, moederbord of geheugen te maken, dus ik weet niet waarom het in PMG staat.

Omdat dit gewoon windowsgerelateerd is krijgt het een schopje naar WOS
> WOS

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Waar zie jij staan dat XP op partitie D draait? In het OS dat op C staat? Dan klopt dat, want bij mij wisselen de schijfletters ook in de rondte als ik tussen verschillende OSen op mijn drie schijven wissel.

In ieder geval kan ik uit je post niet goed op maken wat het nu is dat je wil. Want je beschrijft wel hoe het nu is, maar niet hoe je het wilt hebben. Ook is het wenselijk als je even aan geeft hoe je vastgesteld hebt wat je als 'nu' omschrijft.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• elvis4444
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 15:34
Lijkt me ook vrij lastig om xp op 100 MB te instaleren. Misschien moet je die partitie wat groter maken als je xp en data apart wilt hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb maar iets zinnigs gemaakt van je topictitel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
(zoals ik al zei ik ben een groentje, ik dacht dat dit met mijn harde schijf te maken had mijn excuses)

wat ik dus nou precies wil is windows 7 testen op mijn pc.
alleen bij elke poging die ik doe krijg ik een melding dat mijn c: te weinig ruimte heeft.
ik heb partition maqic geprobeerd de schij groter te maken maar het lijkt alsof deze geblokkeerd is.
als ik c: open staat er een setup bestand op en een nrd bestand? deze kan ik ook niet verwijderen.

misschien zeg ik nu iets heel doms maar kan ik de harde schijf helemaal formatteren en opnieuw beginnen?

mensen bedankt voor de reacties,

(ik heb deze pc gebouwd omdat ik er graag meer over wil leren, ik vind het heel interessant alleen snap er nog lang niet alles van daarom jullie hulp nodig)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 07:41 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 09:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

offtopic:
Harddisk heeft ook niks met PMG te maken, maar met OM (opslagmedia) ;)

De reden dat je de melding van te weinig ruimte krijgt is simpelweg dat er te weinig ruimte is. 100MB is gewoon verreweg te weinig om Windows 7 of XP op te installeren. Het beste wat je nu kunt doen is opnieuw beginnen en bij de Windows installatie je harddisk opnieuw in partities indelen. Denk van tevoren na over een logische indeling (en houd rekening met de hoeveelheid ruimte die je voor alles nodig gaat hebben), en partitioneer dan je harddisk navenant.

Succes!

Rail Away!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom heb je de 1e partitie (C:) maar 100 megabyte gemaakt?! Ik zou die inderdaad eerder 100 Gigabyte (1024000MB) maken.

De partities verwijderen en opnieuw aanmaken kan, maar alleen als je een backup van je persoonlijke data hebt! Je schrijft dat het ok is. Maar misschien is resizen van de partities sneller, anders moet je XP ook weer opnieuw installeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
oke dus opnieuw installeren van xp. dat ga ik dan proberen.

alleen nog deze vraag ik heb mijn pc in elkaar gezet en xp geïnstalleerd alleen ik heb geen partities ingedeeld. de indeling was al zo na installatie . kan het zijn dat ik tussen het installeren en bouwen in een fout heb gemaakt?

nogmaals bedankt voor de snelle reactie!

oh en resizen dat doet hij dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
kleine toevoeging.

als ik partition maqic open zie ik bij c: staan systeem reserved en bij d: staat boot klopt dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 08:03 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:36

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:02:
kleine toevoeging.

als ik partition maqic open zie ik bij c: staan systeem reserved en bij d: staat boot klopt dit?
Waarom ben je aan het hobbyen met Partition Magic? Als je Windows van scratch af aan installeert krijg je ook de mogelijkheid om je schijf opnieuw in te delen. Je verwijdert dan gewoon alle partities, maakt nieuwe aan (waarvan het 1e deel, zeg, 100 GB).

Daar (op die 1e partitie) installeer je dan XP op (of W7, ben nu even de draad kwijt wat je precies wil). Volgens mij hoef je namelijk niet eerst XP te installeren voordat je W7 installeert.

No drama

Verwijderd

Topicstarter
oh nee ik gebruik partion maqic omdat ik mijn schijven wou indelen om windows 7 naast xp te installeren.
ik wil xp gewoon als mijn hoofd stuurprogramma en windows 7 om te proberen.
maar ik ga nu jou advies opvolgen en alles opnieuw installeren.

ik laat wel weten hoe dit verloopt.

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en tijdens installatie kon ik mijn partities aanpassen.
het is dus gelukt!! ik heb nu dus al mijn geheugen op 1 partitie staan.
allereerst heel erg bedankt voor de snelle reacties.
en dan heb ik gelijk de vraag hoe ik nu het beste verder kan om windows 7 op een aparte partitie te installeren?
ik dacht dat ik dus eerst een 2de partitie aan maken en dan opnieuw (dit keer windows 7) bij opstarten op de 2de partitie installeren?
zeg ik dit goed?

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
het is mij gelukt windows 7 naast xp te draaien.

ik dank jullie alle voor de snelle hulp van mij mag dit topic gesloten worden
Pagina: 1