thuisnetwerk wil niet werken op xp pc (bedraad)

Pagina: 1
Acties:

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09-2025
Hoi ik heb sinds kort een 2e pc met vista. deze heb ik klaar voor een netwerk. (draadloos)
nu wil ik mijn wat oudere xp systeem ook aan het netwerk toevoegen (bedraad).
wanneer ik de wizard doorloop en alles aangeef zoals het hoort (heb dit al veel vaker gedaan) ga ik mappen aan het delen.
na het opnieuw opstarten van de pc zoals windows adviseert open ik de netwerklokaties.
helaas krijg ik hier slechts mijn msnlokaties te zien (of zoiets) de mappen die ik heb gedeelt zie ik niet en verder is er niets te zien in deze map. Ook vanaf mijn vista laptop kan ik de xp pc niet waarnemen. wat zou er mis kunnen zijn ik heb echt alles al geprobeerd....
Ik deel mijn internet via de modem/router van Tele 2 en internet werkt gewoon op allebei.
Iemand misschien ervaring met dit fenomeen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
heb je op de systemen een virusscan/firewall staan die zaken kan blokkeren?
heb je in Vista de netwerkdetectie ingeschakeld, bestanden delen ingeschakeld en de andere opties van het netwerkcentrum bekeken?

Desktop | Server | Laptop

• Basssment
Yep heb virusscan uitgeschakeld gehad en zelfs gedeinstalleerd ook de firewall uitgeschakeld (tevens tegelijktijdig) maar dit mocht niet baten ook heb ik in beide de instellingen handmatig aangepast zodat ze het netwerk niet blokkeren.
op de vista staat netwerk detectie aan maar ik zie op de xp pc mijn gedeelde mappen op die pc al niet dus het probleem zit hem in die pc...

• Rupie
beide pc's zitten wel in dezelfde werkgroep en dergelijke?

• Basssment
ja heb ze beide de zelfde toegewezen maar krijg op de xp pc alleen iets van msn in mijn netwerkverbindingen..

• Rupie
hoe lang wacht je tot je wat ziet? Ik zit net even op mijn AAO te kijken, als ik een schijf deel moet ik een miuut of 3 wachten voor XP de mappen kan vinden ;)

kan je wel naar de andere pc pingen?

• Basssment
Nou ik ben zo ver dat ik op de xp pc mijn gedeelde mappen als lokaal zie.
Ik moest bij de netwerk verbinding de serveces aan zetten :S deze stonden uit,
maar nu zie ik de andere pc nog steeds niet en de vista pc ziet mij ook niet....
erg vreemd vind ik het
Pagina: 1