Anoniem: 306252

Topicstarter
Om te beginnen weet ik dat er al genoeg topics zijn over wat het beste merk is etc. Maar ik weet echt niks over tv's en ik heb naar mijn idee nu 3 zowat identieke tv's afgezien van het merk.

Met een budget rond de 600€ kwam ik erachter dat er keuze is in tv's van 37", maar als het nodig is sta ik ook open voor 32". Daarnaast wil ik dat er een DVB-C ontvanger in zit, en natuurlijk minstens 1 per soort van alle gangbare aansluitingen, zoals HDMI, Component, Scart etc. Ik wil ook dat er een VGA aansluiting op zit zodat ik films via mn laptop kan kijken, ik heb geen losse DVD-speler nl. Ten slotte wil ik dat het een Full-HD is.
Na wat rond te zoeken op internet kom ik uiteindelijk op 3 tv's:
- Philips 37PFL5604H (600€)
- Sony KDL-37V5500 (680€)
- Panasonic TX-L37S10 (610€)

Ik heb ervaring met een Philips LCD en, afgezien van dat ik er blij mee was, had ik het idee dat er wat schoonheidsfoutjes aan zaten. Toch heb ik er nooit echte problemen mee gehad, dus zonder enig advies zou ik voor een Philips gaan, puur omdat ik weet dat het goed genoege kwaliteit is (was).
Met beeldbuis tv's ging ik altijd voor Sony en ook daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Panasonic ken ik niet, ik dacht zelf altijd dat het meer een B-merk was, maar volgens reacties die ik lees op het internet is het toch wel (heel) goed.

Ik zou graag willen weten wat jullie aanraden, en welk merk over het algemeen het beste is in LCD's. Daarbij gaat het me puur over de beeldkwaliteit, -scherpte, kleuren etc. Niet over het uiterlijk van de tv, want dat vind ik bij alle 3 goed.

-Als er een slotje op komt omdat er 'al genoeg van dit soort topics zijn' graag een linkje erbij zetten naar een topic waar ik dan naar zou moeten kijken-

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44
Ga ook eens kijken naar Samsung LCD televisies. Daarnaast is het belangrijk om de televisies altijd in het wild te zien, d.w.z. in de winkels. Wij kunnen moeilijk bepalen wat jij mooi vindt.

Topicstarter
NvM schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:09:
Ga ook eens kijken naar Samsung LCD televisies. Daarnaast is het belangrijk om de televisies altijd in het wild te zien, d.w.z. in de winkels. Wij kunnen moeilijk bepalen wat jij mooi vindt.
Heerlijk, een 3e merk :P
Ik had zelf ook al het idee om een keer te gaan kijken. Maar aangezien de tv's waarschijnlijk niet allemaal in 1 winkel staan, kan ik niet goed vergelijken. Ik weet ook niet echt waar ik op moet letten, en als ik van winkel naar winkel ga lopen vind ik het beeld van alle 3 uiteindelijk waarschijnlijk even mooi...
-edit-
Ik heb even gezocht op Samsung, maar ik vind om te beginnen al weinig tv's met DVB-C. Daarnaast zit op geen van die tv's comb-filter (ik geef toe dat ik geen flauw idee heb of ik verschil merk met/zonder, maar aangezien het wel op de andere 3 tv's zit heb ik het gevoel dat ik iets inlever). Ook moet ik de S-video-ingang laten vallen als ik een Samsung koop, maar ik heb t idee dat ik die niet ga missen.
Uiteindelijk houd ik dan alleen deze tv over: Samsung LE37B550 (600€)
Als de kwaliteit echt beter is koop ik deze tv, al mijn eisen zitten erin.
-edit 2-
Iemand enig idee waarom de Sony 70€ duurder uitvalt? Is het de 70€ waard?

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 306252 op 15-06-2009 18:27]

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Weet niet of het een meerwaarde kan zijn, maar de Sony heeft een ingebouwde DVB-C HD tuner en geloof wat minder input lag als de Samsung (belangrijk als je ook wilt gaan gamen). Ik heb zelf een review over de 37V5000 geschreven: productreview: Sony Bravia KDL-37V5500 review door BlizzarD

Wellicht helpt het je iets :) Verder zou ik eens gaan kijken in een winkel, dat kan je keuze ook al beperken.

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

Topicstarter
BlizzarD schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:04:
Weet niet of het een meerwaarde kan zijn, maar de Sony heeft een ingebouwde DVB-C HD tuner en geloof wat minder input lag als de Samsung (belangrijk als je ook wilt gaan gamen). Ik heb zelf een review over de 37V5000 geschreven: productreview: Sony Bravia KDL-37V5500 review door BlizzarD

Wellicht helpt het je iets :) Verder zou ik eens gaan kijken in een winkel, dat kan je keuze ook al beperken.
Dankjewel! Na veel googlen heb ik eigenlijk mijn keus tot de samsung en sony beperkt. Ik had inderdaad gezien dat er een DVB-C HD in zat, alleen ik vroeg me af wat het was (ik kwam er niet achter op het internet), en het deed me niet veel omdat ik er nog niks aan heb (toch?). Als het de 100€ waard is dan ga ik toch maar voor Sony..
In de It's is de Sony te vinden en de SAMSUNG LE 37B553 -ipv 550-, wat zal het verschil zijn tussen de 553 en de 550 (waar ik een oog op heb)? Ik ga daar straks wel even kijken dan kan ik ze vergelijken! Ik heb ondertussen wel het idee dat het slimmer is om sowieso maar voor de Sony te gaan, dus alleen als de beeldkwaliteit van de Sony lager is ga ik voor de Samsung..
-edit-
Oja, heb ik nog wat aan de comb-filter die bij de Samung ontbreekt?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 306252 op 16-06-2009 15:51]

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Anoniem: 306252 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:42:
[...]

Dankjewel! Na veel googlen heb ik eigenlijk mijn keus tot de samsung en sony beperkt. Ik had inderdaad gezien dat er een DVB-C HD in zat, alleen ik vroeg me af wat het was (ik kwam er niet achter op het internet), en het deed me niet veel omdat ik er nog niks aan heb (toch?). Als het de 100€ waard is dan ga ik toch maar voor Sony..
In de It's is de Sony te vinden en de SAMSUNG LE 37B553 -ipv 550-, wat zal het verschil zijn tussen de 553 en de 550 (waar ik een oog op heb)? Ik ga daar straks wel even kijken dan kan ik ze vergelijken! Ik heb ondertussen wel het idee dat het slimmer is om sowieso maar voor de Sony te gaan, dus alleen als de beeldkwaliteit van de Sony lager is ga ik voor de Samsung..
-edit-
Oja, heb ik nog wat aan de comb-filter die bij de Samung ontbreekt?
DVB-C HD tuner houdt in dat je via de ingebouwde tuner ook gelijk High Definition kan ontvangen (mits dit uitgezonden word natuurlijk). Is nu volgens mij alleen Nederland 1 en Eurosport (?) maargoed het is de toekomst he ;)

Verschil tussen de B550 en B553 is volgens mij alleen de kleur van de omlijsting; B550 is zwart en de B553 heeft een rode rand om de zwarte omlijsting.

Over die comb-filter:
Een comb filter filtert kleur- en contrastsignalen los van elkaar. Het zorgt voor een meer gedetailleerd en kleurecht beeld. Zo voorkomt een comb filter hinderlijke kleurschifting bij de weergave van ondermeer kleding met blok- of streeppatronen.
Heb net nog even voor je gekeken, maar ik lijk bij de Sony idd geen last te hebben van dit soort dingen (nieuwslezer met streepjesoverhemd etc.). Ik weet verder niet hoe hinderlijk dit is bij de Samsung of dat je het eigenlijk niet merkt..

Ik heb voor precies dezelfde keuze als jou gestaan, de Samsung of de Sony. Ik heb uiteindelijk voor de Sony gekozen omdat deze een CI+ smartcard slot heeft, wat voor mij belangrijk gaat worden omdat ik Ziggo digitale tv heeft die binnenkort hiervoor een nieuwe certificering nodig heeft waarbij je een CI+ slot nodig hebt. Samsung deed hier nogal vaag over. Kijk ook even in de Samsung en Sony topics hier voor meer info en bekijk ze is een keer :)

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

Topicstarter
BlizzarD schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:32:
[...]

DVB-C HD tuner houdt in dat je via de ingebouwde tuner ook gelijk High Definition kan ontvangen (mits dit uitgezonden word natuurlijk). Is nu volgens mij alleen Nederland 1 en Eurosport (?) maargoed het is de toekomst he ;)

Verschil tussen de B550 en B553 is volgens mij alleen de kleur van de omlijsting; B550 is zwart en de B553 heeft een rode rand om de zwarte omlijsting.

Over die comb-filter:

[...]

Heb net nog even voor je gekeken, maar ik lijk bij de Sony idd geen last te hebben van dit soort dingen (nieuwslezer met streepjesoverhemd etc.). Ik weet verder niet hoe hinderlijk dit is bij de Samsung of dat je het eigenlijk niet merkt..

Ik heb voor precies dezelfde keuze als jou gestaan, de Samsung of de Sony. Ik heb uiteindelijk voor de Sony gekozen omdat deze een CI+ smartcard slot heeft, wat voor mij belangrijk gaat worden omdat ik Ziggo digitale tv heeft die binnenkort hiervoor een nieuwe certificering nodig heeft waarbij je een CI+ slot nodig hebt. Samsung deed hier nogal vaag over. Kijk ook even in de Samsung en Sony topics hier voor meer info en bekijk ze is een keer :)
Erg bedankt voor je hulp! Ik ben net dus even wezen kijken, en ik ben overtuigd -misschien door de verkoper- dat de zwartweergave van Samsung mooier is als Sony. Daarbij is de prijs/kwaliteit-verhouding van Samsung veel beter. Ik heb zelf ook even gekeken, en voor dezelfde beeldkwaliteit betaal je bij Sony 200€ meer.
Ik ga dus voor een Samsung. Het CI+ slot maakt me niet uit. Het comb-filter is jammer maar geen eis. Wat ik wel jammer vind is de DVB-C HD, omdat, zoals jij zegt, dat de toekomst is. Maar ach tegen die tijd koop ik dan wel een losse decoder.
Zoals ik al zei ga ik voor de 37". Ik houd dan nog 2 lcd's over, maar ik kies hoogstwaarschijnlijk de 100Hz, omdat ik het er in de winkel veel beter vond uit zien!:
- Samsung LE37B550 - 50Hz - 600€
- Samsung LE37B650 - 100Hz - 720€

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 306252 op 16-06-2009 18:18]

• NvM
Het verschil tussen de 530 en 550 is trouwens enkel van cosmetische aard. De 530 heeft een rode streep onderaan, en de 550 niet.

Verder is 100hz naar mijn mening vooral marketingpraat. Het is niet meer het verschil zoals bij CRT. Je moet er maar 120 euro extra voor over hebben.

Anoniem: 298634

Ik zou voor de LE37B650 gaan.
Heb zelf een LE40B650 en ben 100% tevreden met deze TV. Ik heb veel LCD tv's bekeken en denk niet dat er momenteel een betere te koop is voor die prijs.
Speelt x264 en xvid mkv's en avi's (alsook mpeg2) af via USB en DLNA (netwerk).
Geeft enorm goed zwart weer (ziet er echt zwart uit en niet donkergrijs).
De 100 hz geeft in "standaard" mode veel beter beeld bij gewone SD televisie-uitzendingen en als je hem met custom mode instelt met blur reduction op 8 of hoger en judder reduction op 0 krijg je zelfs bij snelle actiescènes in films bijna geen veegeffect meer. Daardoor kan je bij snelle scènes tenminste zien wat er gebeurt in plaats van 1 grote veeg in het beeld te zien (wat je bij 50 hertz dus wel hebt...)
Verder ondersteunt de B650 perfect 1080p/24, zodat je blu ray kan bekijken zonder geschok in het beeld.
De B650 is echt een aanrader.
Edit: als je nog twijfelt, hier is de review van de B650 van hdtvtest: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 16-06-2009 20:23]

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 09:20
■Input lag may affect sensitive gamers

En zoals gewoonlijk weer bij Samsung, zag laatst een andere test van een B650 waar maarliefst 80ms aan lag gemeten was. Dan kun je het toch geen aanrader meer noemen. En dan lees ik veel als excuus dat de 100Hz uit moet of het dynamische contrast uit, en daar koop je natuurlijk weer geen luxer toestel voor.

Ga je gamen kijk dan eventueel ook naar de Panasonic G10 serie. Alleen hebben deze weer een mindere zwartwaarde als de Sony.

[Voor 27% gewijzigd door WidgetTWW op 16-06-2009 20:30]

Als je game mode aanzet heb je quasi geen lag.
Ik merk enkel duidelijk lag als ik 100 hz aanzet, maar dat doe je toch niet voor games.

"Fortunately, we could reduce the input lag on the Samsung LE40B650 to between 17ms and 34ms either by engaging [Game Mode] or using VGA connection (not a feasible option for the PS3, we know)."

Die 100 hz die koop je om films of TV te kijken. Je koopt een TV toch niet enkel om te gamen? Dan koop je beter een Full HD monitor...

[Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 16-06-2009 20:37]

• NvM
Anoniem: 298634 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:18:
Ik zou voor de LE37B650 gaan.
Heb zelf een LE40B650 en ben 100% tevreden met deze TV. Ik heb veel LCD tv's bekeken en denk niet dat er momenteel een betere te koop is voor die prijs.
Speelt x264 en xvid mkv's en avi's (alsook mpeg2) af via USB en DLNA (netwerk).
Geeft enorm goed zwart weer (ziet er echt zwart uit en niet donkergrijs).
De 100 hz geeft in "standaard" mode veel beter beeld bij gewone SD televisie-uitzendingen en als je hem met custom mode instelt met blur reduction op 8 of hoger en judder reduction op 0 krijg je zelfs bij snelle actiescènes in films bijna geen veegeffect meer. Daardoor kan je bij snelle scènes tenminste zien wat er gebeurt in plaats van 1 grote veeg in het beeld te zien (wat je bij 50 hertz dus wel hebt...)
Verder ondersteunt de B650 perfect 1080p/24, zodat je blu ray kan bekijken zonder geschok in het beeld.
De B650 is echt een aanrader.
Edit: als je nog twijfelt, hier is de review van de B650 van hdtvtest: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/
Wij van WC Eend adviseren WC Eend ;)

Topicstarter
NvM schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:02:
Het verschil tussen de 530 en 550 is trouwens enkel van cosmetische aard. De 530 heeft een rode streep onderaan, en de 550 niet.

Verder is 100hz naar mijn mening vooral marketingpraat. Het is niet meer het verschil zoals bij CRT. Je moet er maar 120 euro extra voor over hebben.
100Hz marketingpraat.. Om eerlijk te zijn was ik het 12u geleden nog met je eens. Ik dacht echt dat het onzin was. Maar ik stond in de winkel en ik dacht: laat ik toch maar eens vergelijken! De tv's stonden toch naast elkaar.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt duidelijk een verschil zag. Het 50Hz scherm was bij snelle bewegingen schokkerig, waar het bij 100Hz mooi verliep! Ik dacht dat het vooral zou kunnen helpen bij snel bewegende films:
Anoniem: 298634 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:18:
En aangezien dit voor mij toch een groter bedrag is wil ik wel meteen een goede tv. (Lees: dan maar iets meer geld)
Nu een ander probleem: 32" vs 37".. Het scheelt 120€. Daarbij vind ik 92cm een beetje groot als ik een meetlatje naast mn tv houd.
Heeft iemand het idee of de kwaliteit van de 37" (veel) slechter word, aangezien het dezelfde resolutie heeft?
En.. ik zit ongeveer 3 meter van mn tv af, is 92cm dan niet te groot?
-edit-
Ik game niet -meer-. Als ik er ooit weer aan zou beginnen dan zou het een Wii zijn met 2 spellen: Super Mario Galaxy 1/2 + Mario Kart Gamecube: De enige spellen waar ik ooit echt van genoten heb. Maar in dat geval heb ik genoeg aan een Game-modus :P
-edit2-
Ik vond trouwens dit:
De B650 en B651 heeft een U-type display (het voorzet glas heeft een rondere vorm, maar loopt nog steeds in een v achtige vorm)
De B652 en B653 heeft een V-type display (het voorzet glas heeft een rechtere vorm in een v achtige vorm)
De even serie B650 en B652 hebben de kleur (zwart/titan (konden ze beter zwart/clear noemen imo)).
De oneven serie B651 en B653 hebben de kleur (zwart/rood)
Ik wil sowieso zwart (650/652) maar was moet ik me voorstellen bij een v achtige vorm in een scherm?!

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 306252 op 17-06-2009 00:12]

• NvM
Anoniem: 306252 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:49:
[...]

100Hz marketingpraat.. Om eerlijk te zijn was ik het 12u geleden nog met je eens. Ik dacht echt dat het onzin was. Maar ik stond in de winkel en ik dacht: laat ik toch maar eens vergelijken! De tv's stonden toch naast elkaar.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt duidelijk een verschil zag. Het 50Hz scherm was bij snelle bewegingen schokkerig, waar het bij 100Hz mooi verliep! Ik dacht dat het vooral zou kunnen helpen bij snel bewegende films.. En aangezien dit voor mij toch een groter bedrag is wil ik wel meteen een goede tv. (Lees: dan maar iets meer)
Nu een ander probleem: 32" vs 37".. Het scheelt 120€. Daarbij vind ik 92cm een beetje groot als ik een meetlatje naast mn tv houd.
Heeft iemand het idee of de kwaliteit van de 37" (veel) slechter word, aangezien het dezelfde resolutie heeft?
En.. ik zit ongeveer 3 meter van mn tv af, is 92cm dan niet te groot?
-edit-
Ik game niet -meer-. Als ik er ooit weer aan zou beginnen dan zou het een Wii zijn met 2 spellen: Super Mario Galaxy 1/2 + Mario Kart Gamecube: De enige spellen waar ik ooit echt van genoten heb. Maar in dat geval heb ik genoeg aan een Game-modus :P
Een mooi meningsverschil! Ik vond de 100hz die ik in de winkels tegengekomen ben maar gekunsteld overkomen.

Verder als je twijfelt tussen 32 inch en 37 inch, ik zou voor de 37 inch gaan. Zelf heb ik mijn 32 inch net verkocht om een slag groter te gaan, terwijl ik er eerst van overtuigd was dat 32 inch groot genoeg zou zijn! Daarnaast komt 1920x1080 veel beter tot zijn recht op een 37 inch televisie. [mierenneukmodus] 37 inch is trouwens 94 centimeter diagonaal ;-) [/mierenneukmodus]

Topicstarter
NvM schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:09:
[...]

Een mooi meningsverschil! Ik vond de 100hz die ik in de winkels tegengekomen ben maar gekunsteld overkomen.

Verder als je twijfelt tussen 32 inch en 37 inch, ik zou voor de 37 inch gaan. Zelf heb ik mijn 32 inch net verkocht om een slag groter te gaan, terwijl ik er eerst van overtuigd was dat 32 inch groot genoeg zou zijn! Daarnaast komt 1920x1080 veel beter tot zijn recht op een 37 inch televisie. [mierenneukmodus] 37 inch is trouwens 94 centimeter diagonaal ;-) [/mierenneukmodus]
Okee nu ben ik overtuigd, ik was al een beetje bang dat ik voor de 32" zou gaan en er spijt van zou krijgen, maar ik ga het niet eens proberen, want zoals ik al zei: ik geef liever maar wat meer geld zodat ik meteen een goede tv heb!
En over die 94cm heb je gelijk, typfoutje O-) Ik zit de hele dag al met 32-37-81-94 in mn hoofd en ik haalde ze constant al door elkaar :P
Dus aan iedereen: dankjewel voor de hulp, en ik ga voor de LA37B650!
-edit-
Nu lees ik het review wat net werd voorgesteld nog even goed door en daar staat dit:
And because [100Hz Motion Plus] is engaged by default in [Media Play], movies and American dramas like Prison Break looked more like hyper-real amateur videos than high-quality films.
Dus. Ik ga geen 100Hz kopen als het constant uit moet?!

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 306252 op 17-06-2009 00:36]

• NvM
Anoniem: 306252 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:17:
[...]

Dus. Ik ga geen 100Hz kopen als het constant uit moet?!
Het is vooral persoonlijk, Zoals ik al eerder zei, zelf vind ik de 100hz modus er gekunsteld uitzien en weinig toevoegen aan het geheel. Dit is ook de reden dat ik uiteindelijk voor de LE37B550 ben gegaan.De een vindt 100hz of zelfs 200hz een enorme toegevoegde waarde hebben, de ander niet. Dit is helaas persoonlijk, en het gaat erom wat jou aanspreekt!

Topicstarter
NvM schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:42:
[...]

Het is vooral persoonlijk, Zoals ik al eerder zei, zelf vind ik de 100hz modus er gekunsteld uitzien en weinig toevoegen aan het geheel. Dit is ook de reden dat ik uiteindelijk voor de LE37B550 ben gegaan.De een vindt 100hz of zelfs 200hz een enorme toegevoegde waarde hebben, de ander niet. Dit is helaas persoonlijk, en het gaat erom wat jou aanspreekt!
Okee.. Nu wordt het me te vaag. In de review stond dus dat PB er slechter door uit zag, maar.. waarom? Ik ervaarde 100Hz als smooth en scherper. In wat voor situaties zou 100Hz onderdoen? Bv. snel/langzaam beeld. En waardoor zou het onderdoen, is het minder scherp of wat?
Dus eigenlijk, bij wat soort tv is 100Hz een do, en bij wat voor tv een don't? Of is dit niet te zeggen? In dat geval doe ik het denk ik toch, aangezien ik in de winkel het verschil zag.
Maar ik wil niet 120€ betalen zodat ik een functie uit kan zetten.
-edit-
Ik heb de review nu uitgelezen, en er staat dat bij de goede instellingen het beeld uiteindelijk beter word door de 100Hz, dus ik ga toch maar voor de 650! Ik ga er nu maar niet meer over nadenken en koop hem binnenkort! ;)

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 306252 op 17-06-2009 01:18]

Je kan bij de B650 die 100 hz motion flow zelf instellen via custom. Als je dan blur reduction op 8 of hoger zet en judder reduction op 0 krijg je scherper beeld bij snelle scènes zonder dat het beeld er "amateurvideo" achtig uitziet. Dat is een van de redenen waarom ik voor de B650 gekozen heb.

@NvM: dat van die WC eend... Tja... Als ik niemand een B650 mag aanraden omdat ik na veel vergelijken, en overtuigd van de kwaliteit, er zelf een gekocht heb...

Ik ben heus niet het "kieskeurig.nl" type dat zijn eigen aankoop gaat zitten ophemelen, ook al is het een rotding. Dit is ondertussen mijn 4e LCD tv. De andere heb ik weg gedaan omdat er altijd wel iets was dat me er aan stoorde. En over de B650 kan ik niets slechts verzinnen. En die custom mode van 100 hz motion flow is de meerprijs zeker waard. De motion resolution van de TV gaat er enorm door omhoog.

Topicstarter
Anoniem: 298634 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:50:
Je kan bij de B650 die 100 hz motion flow zelf instellen via custom. Als je dan blur reduction op 8 of hoger zet en judder reduction op 0 krijg je scherper beeld bij snelle scènes zonder dat het beeld er "amateurvideo" achtig uitziet. Dat is een van de redenen waarom ik voor de B650 gekozen heb.

@NvM: dat van die WC eend... Tja... Als ik niemand een B650 mag aanraden omdat ik na veel vergelijken, en overtuigd van de kwaliteit, er zelf een gekocht heb...

Ik ben heus niet het "kieskeurig.nl" type dat zijn eigen aankoop gaat zitten ophemelen, ook al is het een rotding. Dit is ondertussen mijn 4e LCD tv. De andere heb ik weg gedaan omdat er altijd wel iets was dat me er aan stoorde. En over de B650 kan ik niets slechts verzinnen. En die custom mode van 100 hz motion flow is de meerprijs zeker waard. De motion resolution van de TV gaat er enorm door omhoog.
Okee dan ga ik het toch maar doen!

And because [100Hz Motion Plus] is engaged by default in [Media Play], movies and American dramas like Prison Break looked more like hyper-real amateur videos than high-quality films.

-> je moet als je met media play een videobestand afspeelt op de "Tools" knop drukken van de afstandbediening. Dan kan je de 100 hz motion flow instellen voor de media player van de TV. Als je video's van lage resolutie bekijkt kan je best "Clear" of "Standard" nemen, vanaf wanneer het minstens dvd kwaliteit is neem je best "Custom" en dan zoals gezegd blur reduction op 8 en judder reduction op 0. Dan heb je dat "hyper-real amateur video" beeld dus niet en blijft het er als film uitzien. Wanneer je de media player verlaat blijft hij die instelling onthouden, dus je moet dit niet telkens opnieuw instellen.
Ik ben momenteel Lost seizoen 2 aan het bekijken vanaf x264 mkv's (720x400) op de B650 en laat dus die upscaling chip van de TV waar Samsung zoveel geld in geïnvesteerd heeft het werk doen. Ziet er gewoon perfect uit...

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 17-06-2009 19:02]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee