Toon posts:

24" TFT dillema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal dagen geleden deze monitor gekocht:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LG24" W2452TX-PF TFT WIDE DVI

Beschrijving
Scherm grootte: 24 inch , Resolutie: 1920x1200 , Helderheid: 400 cd/m² , Contrastratio: 10000 : 1 , Totale reactietijd: 5 ms
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maar ik vraag me af...ik heb nog 3 weken de tijd om hem in te ruilen voor:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
iiyama 24" E2407HDS-V

Beschrijving
Scherm grootte: 24 inch , Resolutie: 1920x1080 , Contrastratio: 60000 : 1 , Totale reactietijd: 2 ms
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

de iiyama 24" E2407HDS-V is zelfs 10 euro geodkoper (200 voor de lg en 189 voor de iiyama)

Op zich ben ik erg blij met de lg die ik nu heb...maar ik heb geen ervaring met tft-s en ik vroeg me af of die iiyama niet gewoon een beter scherm is?
Ik merk geen problemen met de mindere reactie tijd (5ms voor de lg)...alle games en shooters werken perfect zonder gosting (als je dat zo noemt)
maar de contrastratio is wel veel hoger op de illyama...en ik geloof dat iiyama op zich ook een beter merk is als lg...klopt dat?
en zijn er miischien nog wat andere dingen waar ik op moet letten?

n.b. ik gebruik het scherm voornamelijk om op te gamen en films te kijken.

anyway als iemand me kan adviseren om hem om te ruilen of juist niet (plus wat uitleg waarom) heel graag.
bedankt alvast

bart

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
Je hebt die LG al gekocht, en je hebt er geen klachten over waarom zou je hem dan willen ruilen......

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 12:30
Die iiyama is 16:9, jij moet bedenken of je dit een voor- of nadeel vindt...
Ik zou de LG houden, want de verticale resolutie is hoger...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
voor zover ik weet is een lagere reactietijd prettiger bij gamen en kijken van films. het is alleen de vraag of het verschil merkbaar is. en met name of je het risico wil nemen dat je je scherm dat bevalt omruilt tegen een scherm dat wellicht minder goed bevalt ;)

wellicht dat je nog iets hebt aan **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Desktop | Server | Laptop

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 10:52
Hoe kom je bij de iiyama trouwens bij contrastratio van 60.000:1. Volgens mij is dit ook gewoon 10.000:1 ;)

Verwijderd

Topicstarter
16:9 is dat veel anders dan als wat ik nu heb?

wat betreft de reactie tijd merk ik echt geen verschil met mijn crt die ik hiervoor had dus dat zit wel goed volgens mij.

en wat betreft die contast ratio...die is bij de iiyama veel hoger...zie je dat verschil niet heel erg?
en bedankt voor de link...ik ga er even naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
Tommzz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:56:
Hoe kom je bij de iiyama trouwens bij contrastratio van 60.000:1. Volgens mij is dit ook gewoon 10.000:1 ;)
dat heb ik van
http://www.hardware.info/..._E2407HDSVB1_E2407HDSVB1/

maar ik ben het met je eens dat ik op verschillende sites verschillenda waardes vind voor hetzelfde apperaat.
hetzelfde geld voor de LG...de ene zegt dat ie 5ms is de andere 2ms...op mijn bon staat 5ms dus daar ga ik maar van uit dus.

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:45:
Je hebt die LG al gekocht, en je hebt er geen klachten over waarom zou je hem dan willen ruilen......
nouja wat ik al zei...ik heb echt geen verstand van tft monitors...en ik wilde in eerste instantie de iiyama kopen maar die was uitverkocht (komt wel weer binnen)...
en als er hier nou kenners waren die zeiden.."OH die iiyamma is VEEL beter" dan was ik met plezier even terug gegeaan naar de winkle om hem om te ruilen snappie.

maar ik moet zeggen.,..van een oude 21 inch crt naar deze 24 inch tft is wel echt heeel vet!...zoveel beter!
dus ja ik ben zeker tevreden met mijn LG...maarja...kan altijd beter he? (-:

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
Mja...mijn ervaringen met iiyama zijn ronduit slecht te noemen. LG daarentegen staat (voor mij) zeker wat hoger aangeschreven.

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Er zijn verschillende manieren om reactiesnelheid te meten, sommige gebruiken grijs naar grijs en andere zwart naar wit. Als ik me niet vergis is grijs/grijs normaal sneller dus vele gebruiken liever deze notatie om de consument te overhalen.

Tja voor films is 16:9 beter omdat je dan geen zwarte banden hebt dus dat zou je kunnen inroepen als argument.
Maar waarom niet gewoon naar een winkel gaan en het toestel eens bekijken?

God does not play dice

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13

Sick Nick

Drop the top!

Tommzz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:56:
En dan nog zal dat dynamisch contrast zijn :P

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
-AzErTy- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:25:
Tja voor films is 16:9 beter omdat je dan geen zwarte banden hebt dus dat zou je kunnen inroepen als argument.
De meeste (fatsoenlijke) films zijn gewoon 2.35:1, dus zwarte balken houd je toch.
Persoonlijk zou ik nooit minder dan 1200 pixels in de hoogte willen, wat dat betreft jammer dat ze nu allemaal richting breedbeeld gaan.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

16:9 is niet zo'n probleem vind ik. Ik heb hier een 16:9 scherm met 2048*1152 pixels. Dat werkt fijner dan mijn oude 1920*1200 scherm. Van mij mogen de resoluties in z'n algemeen flink omhoog, dat is altijd een verbetering :)

Ik zou gewoon je huidige scherm houden. Die 1200 pixels hoog is veel fijner dan de 1080 van dat andere scherm. Wat betreft contrast en reactietijd, dat ga je echt niet merken. Gewoon lekker die LG houden, dat is echt een mooi schermpje :)

Youtube Download ubersnel.nl

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Gewoon de LG houden.

Reactiesnelheid, contrastratio, allemaal bij elkaar gelogen specificaties. Kijk liever naar review wat ze zeggen over het werkelijke contrast(Niet dynamisch!), reactiesnelheid en over inkijkhoek. Alleen ruilen wanneer het verschil heel groot is volgens review en jouw persoonljike ervaring van de LG.(Zal niet veel verschil in zitten, zijn beide TN-panelen)

Vervolgens caliberen via www.lagom.nl en klaar is kees.

Systeempje

• wijgmanr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 13:44
HALLO ALLEMAAL ,

MESSCHIEN EEN GEKKE VRAAG MAAR HEB IK NU MIJN HUISWERK NIET GOED GEDAAN??
IK HEB EEN ASUS STRICKER EXTREEM 1 MET GEFORCE 8600GT SLI MET EEN IIYAMA MODELLETJE E2607WS FULL HD NU ALS IK EEN SPEL SPEEL BV FALLOUT 3 DAN KNIPPERT MIJN BEELD ALS EEN GEK DAN DENK JE TOCH DAT JE REFRESH RATE NIET GOED IS ONDANKS DAT DIT BEELD SCHERM WORD AAN BEVOLEN VOOR GAMES .
WAT DOE IK VERKEERD.
SORRY VOOR DE GROTE LETTERS
bij deze is het veranderd.
dank jullie wel mede tweakers
.
remko

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:37

tijmeng

Panasonic 7J

_/-\o_ _/-\o_

edit:

voortaan even caps uitzetten, zoeken op google of in GoT. En mocht je het dan nog niet weten: start een nieuw topic. succes!

[ Voor 83% gewijzigd door tijmeng op 16-06-2009 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info guys!

dan hou ik mijn LG op jullie aanraden. Ben blij dat ik geen miskoop heb gedaan.
je weet wel hoe dat is..je komt in de winkel..de iiyame is uitverkocht en dan denk je..ik ga hier niet weg zonder monitor!

btw ik heb best wat op google gezocht naar een review van beide monitors (en vooral die van LG) maar ik kon er echt geeneen vinden...weten jullie een goede site voor monitor reviews?
Pagina: 1