[CIP] Iska's Brothers

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:49

Iska

In case of fire, use stairs!

Topicstarter
Hey Allemaal,

Ik ga vanaf de grond een case bouwen, dus vandaar dat het wel zijn eigen topic mocht hebben :D. Alle data kan je vinden op www.maartenz.org/~jasper/Casemod. Maar ik zal voor het gemak in deze TS ook even het document zetten:

Naam: Iska's Brothers
Soort mod: een dual-pc casemod

Inleiding:
Zo ziet mijn PC-hoek er nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenz.org/~jasper/Casemod/photo0.jpg
Dit is echter snel vol en rommelig en 2 aparte bureaus werken ook niet bepaald lekker. Daarom ben ik op het idee gekomen om over te stappen op 1 groot bureau. Nu zijn bureau´s van 3,0m x 0,8m niet zo goed verkrijgbaar. En als ze te koop zijn, zijn ze meestal erg duur. Ik ben me dus maar wat meer gaan verdiepen in zelf iets bouwen.
Na een tijdje te hebben gezocht en te hebben nagedacht bedacht ik mij dat het gaaf zou zijn als ik mijn main-pc (Foxtrot) en mijn media-center/server/knutsel-pc/back-up-pc (Delta) samen in 1 grote case kon doen die ingebouwd zat in mijn bureau. Zo is het makkelijker te koelen en te managen en heb ik weer flink wat meer ruimte. Vandaar de naam van deze casemod: Iska's Brothers!

Eerst even een het idee uitgewerkt.. Deze TS zal in de loop van de tijd worden uitgebreid

Het idee:
Ik ga dus een bureau maken van 3 meter breed en 70cm boven de grond. Daarop komt de casemod e.d. Langs de bovenkant zitten TL-buizen (achter het hout) en aansluitingen voor de labvoeding. Onderaan zitten ook nog een stel High-Power warm-wit LED's voor een wat rustigere belichting. Verder zit er achteraan onder het bureau nog een gleuf voor kabels.
In de casemod zitten de moederborden in het midden, de HDD's e.d. links en achter het control-panel de printplaat + labvoeding
Verdere uitleg volgt

Hardware:
– Main-PC
Intel C2D E8400 :: Cooler Master Gemini II
MSI Neo2-FR
OCZ Plat. DDR2-800
2* MSI 4850
2* Samsung 160Gb Raid 0
Cooler Master Real Power 620W

– Knutsel-PC
AMD 4200+ X2
Asus M2A-VM HDMI
1Gb Kingston ValueRam DDR2-667
1* 250Gb
300W

+ 2* 19” en 1* 24” schermen

De eisen:
– Het bureau moet
Het gewicht ruimschoots kunnen dragen
Ruimte bieden aan 3 beeldschermen een computer
Ruimte bieden aan dozen
Ruimte bieden aan gereedschap
Ruimte bieden aan elektronica en meetapparatuur
Zichzelf kunnen verlichten
Kabels mooi wegwerken
Goedkoop te maken zijn
Zwart zijn

– De PC-case moet
Ruimte bieden aan 2 computers
Ruimte bieden aan 2 DVD's en 3 HDD's
Ruimte bieden aan labvoeding, KVM-switch en control-circuit
Koelen
Ruimte naar moederborden etc. kunnen openen
Ruimte achter het control-panel kunnen openen
Decoraties bevatten
Zwart zijn

– Elektronica moet
LCD switchen tussen PC en Control
Beeldscherm schakelen tussen 2 pc's
Verlichting regelen
PC's opstarten/afsluiten er resetten
PC-case openen/sluiten
Decoraties aansturen
Fans aansturen
Labvoeding schakelen

Schetsen:
Een algemene indruk van de PC
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenz.org/~jasper/Casemod/screen0.jpg
Een algemene indruk van het bureau (er komt rechts dus nog wel een oscilloscoop etc)
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenz.org/~jasper/Casemod/screen1.jpg

Schema:
De inputs moeten alleen nog even aan de PIC worden gezet ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenz.org/~jasper/Casemod/schematic_s.jpg

Werkzaamheden:
De elektronica in de maak:
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenz.org/~jasper/Casemod/photos/DSC_4866.jpg

En het LCD'tje werkt :D
http://www.youtube.com/watch?v=Q9RI1r8H25E

MDF komt binnenkort binnen dus over een paar dagen meer

Bedankt voor het lezen en ik hoor graag jullie mening!

[ Voor 10% gewijzigd door Iska op 15-06-2009 18:39 ]

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ziet dr goed uit :) hopelijk komt het allemaal zo mooi uit als op de tekeningen :)

neem je nog wel ff contact op met n modje? officieel moet je wel ff toestemming vragen voordat je n CIP kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
zoiezo zou ik dit topic snel even in het forum schop een modje plaatsen anders word je gelijk al teleurgesteld door een topic dat op slot gezet wordt :P

Verder ben ik ook met iets dergelijks bezig, voor mijn [CIP]Wangenmeubel heb ik ook iets meer bureau nodig dan een tweetal boxen met een mdf plaatje erop :P

het voornaamste dat ik op je schets aan te merken heb is dat je tafelblad zo niet makkelijk uit MDF gemaakt kan worden. Multiplex zal je al een stuk verder komen of je plakt meerdere platen op elkaar. Verder ga je van 3m ook geen platen vinden(standaardmaat is 244X122) dus dan zit je net aan je 2e plaat in de lengte richting(of je maakt je bureau 60cm korter maar ik weet niet of dat een optie is omdat je ook nog wilt solderen :P)

Zelf ga ik een bureau maken van 2 platen mdf op elkaar maar dan met een tussenruimte van ongeveer 11.4 cm. tussen de platen in komen over de lengte richting strookjes te liggen ter versteviging en ik ga de ruimte die ik zo gecreerd heb gebruiken om kabels weg te laten lopen, om ventilatoren in te bouwen en om een ruimte te bewaren voor eventuele verdere modprojecten :P

Ik zou ook geen TL balken gebruiken, deze geven IMO geen mooi licht en ik denk dat ze ook een berg meer warmte opleveren dan ledjes. Verder gaan ledstrips langer mee en kan je ze makkelijk aan je pc of labvoeding hangen.

je hebt verder nog een soort boog voor over je beeldschermen die je laat doorlopen. Ik krijg zo de indruk dat ik in een bibliotheek zit waar ze nog geen geld hadden voor pc 4,5,6 :P ik zou de boog laten stoppen na het laatste scherm en daarachter of een nieuw thema beginnen of helemaal niets. Zodat je een duidelijkere afscheiding krijgt tussen pc en knutseltafel zegmaar :P

ik hoop dat je hier iets aan hebt en mn mening waardeert en ik hoop dat je snel in het schop een modje topic goedgekeurt gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:49

Iska

In case of fire, use stairs!

Topicstarter
Ik had het topic net aangepast aan de requirements. Dus dat in combinatie met jou hulp zou het wel moeten doen.
Verder ben ik door jou wangenmeubel op het idee gekomen om het zo te doen ;), dus ik volg jou topic al een tijdje :D.
3m MDF bestaat trouwens wel hoor ;) http://www.klushandel.nl/product_info.php?products_id=104004. Dus ik denk dat het daarmee toch wel moet lukken?
Verder zijn de TL-buizen alleen voor als ik veel licht nodig heb. Voor normaal heb ik een stel high-power warm-wit LED's genomen ;)
Verder heb je idd wel een sterk punt mbt die boog. Het is alleen wel zo dat ik rechts altijd elektronica klooi en daar heb ik juist dat licht en aansluiten voor labvoeding nodig :S Dus ik weet nog niet precies hoe dat gaat.

Iig ontzettend bedankt voor je reactie! Ik waardeer het zeer :D
Zelfde verhaal natuurlijk voor AlexanderB ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
netjes :P 32 euro voor 3m lang :P ik heb 29 betaald voor 2.44m :P ik zou dan gewoon onder het blad een 2e plaatje monteren met een tussenruimte waar dan je labvoeding tussenpast, Dan werk je die netjes weg zegmaar :P

ben wel vereerd dat ik een bron van inspiratie ben dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:17
Ik heb een bureau van 2 meter 60, plaat was 2 meter 80. Omdat het zo lang heb ik in de hele lengte achter tegen de muur een balk(je) geschroefd. En hierop het bureau vast geschroefd. En voor onder het bureau 2 poten gemaakt. Misschien dat je er iets aan hebt. Wat jij doet gaat natuurlijk net zo goed.

Verder een strak plan. Ziet er goed uit

is 18mm dikte voor een bureau van 3 meter lang niet wat dun? Ik heb een plaat gebruikt van 28mm dik. Geen mdf even zoeken hoe dit hout heet. Veel gewone bureaus worden hier ook van gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door dewil1990 op 15-06-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Leuk idee, maar ook hiervoor gelden de regels zoals ze voor alle casemods in progress gelden, zie: Casemods in Progress

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 15-06-2009 19:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.