[quicktime, itunes] avi bestanden afspelen onder windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo onderhand het hele internet afgespeurd naar oplossingen om avi bestanden in iTunes te krijgen ZONDER dat ik ze hoef te converteren, maar echt goed resultaat heeft het tot nu toe helaas nog niet opgeleverd.

Ook nog even..., ja, ik gebruik normaal gesproken vlc of een ander programma voor video's, maar ik wil mijn video collectie netjes in iTunes zetten zodat ik een mooi overzicht van al mijn media heb. Een ander programma is dus geen alternatief.

Het probleem: avi afspelen in quicktime
Welke codecs heb ik nodig om de meest gangbare video formaten af te spelen in quicktime? De codecs die quicktime aangeeft zoals Divx op de website van quicktime werken simpelweg niet voor avi bestanden in quicktime. Nou vond ik uiteindelijk de 3ivx codec en dit is tot nu toe de enige oplossing waarbij ik EINDELIJK beeld krijg (hoewel bij sommige bestanden het beeld lijkt te haperen) maar nog steeds geen geluid...

Mijn bedoeling is om vervolgens d.m.v. het opslaan van de referentiebestanden de video's in mijn iTunes library te kunnen zetten. Dit heb ik reeds getest en het werkt zoals verwacht..., dus wel beeld maar nog steeds geen geluid.

Mijn vraag is dus: zijn er mensen die ditzelfde probleem hebben gehad (onder WINDOWS), en hoe hebben jullie dit opgelost?, zijn er bijvoorbeeld codec packs beschikbaar voor quicktime in windows waarmee de meeste video bestanden afgespeeld kunnen worden? welke codecs moet ik hebben om het geluid bij de video aan de praat te krijgen?

Ik ben nog niet echt heel erg thuis in hoe om te gaan met al die verschillende soorten codecs, maar wat ik wel merk is dat verscheidene codecs gewoon niet werken voor quicktime onder windows, en dat daarnaast de codecs waar ik via de quicktime website op terecht kom met name bedoeld zijn voor apple bestandsindelingen zoals .mov, .mp4. .m4v, enz...

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen?