Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Foto 4 vind ik de mindere van de serie. Te afstandelijk waarbij personen ook zomaar buiten beeld vallen. (half er op en half er af)
Foto 3 vind ik de betere omdat dit eigenlijk de enige is die echt goed gekaderd is.
In iedergeval vind ik elke foto wel lekker fris.
Dat kan ik niet zeggen nog! Mocht het wel plaatsen maar mag er niet bij zeggen voor wat voor bedrijf het is. Verder heb ik gewoon een paar foto's geselecteerd om te kijken of ze in de smaak vallen. Foto 4 klopt aardig, maar vond de kleuren en de setting wel leuk. Maar hij is wel verkeerd gekaderd jaVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:22:
Als eerste vraag ik me gelijk af om welk bedrijf het dan wel gaat. Ik kan het niet uit de foto´s halen in iedergeval. Daarnaast zijn foto 2 en 3, 7 en 8 vrijwel identiek aan elkaar. (dezelfde setting alleen anders gekaderd) Dat vind ik jammer om zoiets in een serie te zien. Als losse platen is er opzich niks mis mee denk ik.
Foto 4 vind ik de mindere van de serie. Te afstandelijk waarbij personen ook zomaar buiten beeld vallen. (half er op en half er af)
Foto 3 vind ik de betere omdat dit eigenlijk de enige is die echt goed gekaderd is.
In iedergeval vind ik elke foto wel lekker fris.
Gaat me voornamelijk om de kleuren wat jullie er van vinden. Maar ja daarom is het ook een testcase he
Verwijderd
Je hoeft het ook niet te zeggen. Maar eigenlijk had ik het in de foto direct moeten kunnen zien. Ook zonder dat je het zegt. (dat bedoelde ik ermeemydogisgone schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:26:
[...]
Dat kan ik niet zeggen nog! Mocht het wel plaatsen maar mag er niet bij zeggen voor wat voor bedrijf het is. Verder heb ik gewoon een paar foto's geselecteerd om te kijken of ze in de smaak vallen. Foto 4 klopt aardig, maar vond de kleuren en de setting wel leuk. Maar hij is wel verkeerd gekaderd jamaar goed dat wouden hun zo hebben!
![]()
Gaat me voornamelijk om de kleuren wat jullie er van vinden. Maar ja daarom is het ook een testcase he
Ik weet dat het een testcase is. Daarom geef ik je mijn "advies" en mening. Hopelijk kan je er iets mee.
De kleuren zijn in iedergeval wel goed gelukt. Ik vind ze lekker fris.
Het stoort mij dat op bijna geen enkele foto de modellen je aankijken. Op foto 2 kijken ze wel, maar daar zie ik allemaal geknepen oogjes alsof (?) ze tegen de zon in kijken.
Voor mijn gevoel ben ik het niet met Jacobse eens dat 3 goed gekaderd is; ik vind hem veel te ruim: het linkervlak is vooral trein en de achtergrond leidt eerder af dan dat het iets toevoegt. 2 zou mij daarom meer aanspreken, als de gezichtsuitdrukkingen van de modellen beter waren.
Op 7 storen mij de onscherpe voorwerpen linksonder en onder midden.
8 is wel leuk met al die vliegende confetti, alleen jammer dat je tegen het achterhoofd van dat meisje aankijkt.
Samengevat denk ik dat er qua compositie en het dirigeren van de modellen (is ook lastig als het er zoveel tegelijk zijn) nog wel wat te winnen valt.
Ja kan er zeker wat mee!Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:50:
[...]
Je hoeft het ook niet te zeggen. Maar eigenlijk had ik het in de foto direct moeten kunnen zien. Ook zonder dat je het zegt. (dat bedoelde ik ermee)
Ik weet dat het een testcase is. Daarom geef ik je mijn "advies" en mening. Hopelijk kan je er iets mee.
De kleuren zijn in iedergeval wel goed gelukt. Ik vind ze lekker fris.
Dit waren trouwens niet echt modellen hoor. Maar ze waren allemaal zo brak als de tering door de nacht er voor. Beetje stom van mijn opdrachtgever om dat dan op een zondag te gaan doen ipv bijv een woensdag middag of andere doordeweekse dag.aap schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:12:
De kleuren zijn inderdaad fris.
Het stoort mij dat op bijna geen enkele foto de modellen je aankijken. Op foto 2 kijken ze wel, maar daar zie ik allemaal geknepen oogjes alsof (?) ze tegen de zon in kijken.
Voor mijn gevoel ben ik het niet met Jacobse eens dat 3 goed gekaderd is; ik vind hem veel te ruim: het linkervlak is vooral trein en de achtergrond leidt eerder af dan dat het iets toevoegt. 2 zou mij daarom meer aanspreken, als de gezichtsuitdrukkingen van de modellen beter waren.
Op 7 storen mij de onscherpe voorwerpen linksonder en onder midden.
8 is wel leuk met al die vliegende confetti, alleen jammer dat je tegen het achterhoofd van dat meisje aankijkt.
Samengevat denk ik dat er qua compositie en het dirigeren van de modellen (is ook lastig als het er zoveel tegelijk zijn) nog wel wat te winnen valt.
Daarnaast was mij eerst verteld dat het puur om 1 model ging, ik kwam er aan en stonden er ineens zoveel man..
Verder dat meisje is een jongen
Daarnaast was dat in een veels te kleine ruimte met veels te weinig speelruimte.
En ze wouden niet luisteren als ik het een en het ander anders wou.

Verder waren de plekken uitgekozen door die opdrachtgever, was het ook niet met alles eens. Waaronder foto's maken in de cockpit van de trein, wat echt nergens over ging.

Voor de rest vond ik het wel goed gelukt, was voor mij ook een brakke zondag. Was de dag er voor naar defqon.1 geweest. Dus was aardig vermoeid.
[ Voor 64% gewijzigd door mydogisgone op 15-06-2009 18:20 ]
Wat ik me nog meer afvraag is of ze jou en hun eigen promotiemateriaal wel serieus namen.
1. De 'modellen' zijn brak.
2. Er lijkt niet nagedacht over de connectie tussen lokatie en bedrijf, voor zover ik uit jouw reacties kan opmaken.
3. Ze maakten zelf foto's terwijl jij nog aan het werk was.
Niet kwaad bedoeld, maar wat voor afspraken zijn er gemaakt voordat je aan de shoot begon? Het komt zo rommelig over. Ik snap dat je wilt opleveren wat je opdrachtgever verwacht, maar ben je bij een dergelijke shoot niet meer dan enkel degene die op de knop drukt zo af en toe?
[ Voor 11% gewijzigd door RoyBijster op 15-06-2009 18:35 ]
I make things.
Daar heb je zeker gelijk in, was ook zeer rommelig en niet voorbereid.RoyBijster schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:33:
Ik sluit me aan bij F. Jacobse. Het zijn misschien leuke plaatjes geworden, maar ik haal het bedrijf er helemaal niet uit. Wat dat betreft vind ik een beetje raar promo materiaal.
Wat ik me nog meer afvraag is of ze jou en hun eigen promotiemateriaal wel serieus namen.
1. De 'modellen' zijn brak.
2. Er lijkt niet nagedacht over de connectie tussen lokatie en bedrijf, voor zover ik uit jouw reacties kan opmaken.
3. Ze maakten zelf foto's terwijl jij nog aan het werk was.
Niet kwaad bedoeld, maar wat voor afspraken zijn er gemaakt voordat je aan de shoot begon? Het komt zo rommelig over. Ik snap dat je wilt opleveren wat je opdrachtgever verwacht, maar ben je bij een dergelijke shoot niet meer dan enkel degene die op de knop drukt zo af en toe?
Maar goed ze waren voor de rest wel tevreden.
Nou, over de fotografische kant laat ik me niet uit. Dat hebben anderen al gedaan. Ik zou als volgend verbeterpunt de organisatie op je lijstje zettenmydogisgone schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:47:
[...]
Daar heb je zeker gelijk in, was ook zeer rommelig en niet voorbereid.
Maar goed ze waren voor de rest wel tevreden.maar goed zijn er nog punten die ik eventueel kan verbeteren?
Die nog niet genoemd zijn dan he!
I make things.
Verder zou ik zelf op een paar plekken de DoF hebben beperkt, da's een keuze
[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 17-06-2009 00:15 ]
|>