[ASP.NET/VB] Regels herkennen uit een tekstbox en/of bestand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Ik ben op dit moment bezig met het maken met een soort van Profiler in ASP.NET VB. Dit programma moet in staat zijn om bepaalde keywoorden uit een textbox of een ingevoerd .doc/.txt bestand te lezen. Het programma kan al losse woorden herkennen aan de hand van de spaties die ertussen zitten.
Echter, als ik in de textbox (of het .doc bestand) een 'enter' doe, dan ziet VB het niet als 2 losse woorden, maar als 1 woord aan elkaar. Begin ik na de enter eerst met een spatie, dan gaat alles weer goed (omdat hij dan 2 losse woorden herkend). Bv:

Naam: Jaapie Appel.
Adres: Beukenlaan 1

Als ik dit zo neerzet, dan geeft hij als naam op: Jaapie AppelAdres (ik heb met formatting alle leestekens verwijdert uit de string).
Doe ik echter het volgende:

Naam: Jaapie Appel.
_Adres: Beukenlaan 1 (_ = spatie vooraan de regel).

Dan is de output bij naam: Jaapie Appel.

Iemand een tip hoe dit op te lossen is? Ik zat zelf te denken dat de fout kon komen door de manier waarop VB een .doc/.txt bestand uitleest, maar voer ik het direct in bij een textbox op het form, dan blijft het probleem zich voordoen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je split nu enkel op spaties neem ik aan (ik zie geen relevante(!!) code(!!)); geef de split method nog een \r en \n char mee (en evt. een StringSplitOptions.RemoveEmptyEntries) en je bent er :?

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 15-06-2009 17:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
IMHO is er maar één afdoende oplossing voor dit soort karweitjes: RegEx

Nu had de TS alleen last van een spatie voor Adres,straks is het een spatie voor naam, dan weer character x...

Met een regular expression a la

code:
1
(Naam.*:)(.*)/n(.*Adres.*:)(.*)

splits je in een keer het hele zakie op in delen.

[ Voor 63% gewijzigd door HeSitated op 15-06-2009 17:21 . Reden: Aanvulling (Sorry) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HeSitated schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:08:
IMHO is er maar één afdoende oplossing voor dit soort karweitjes: RegEx
Want :?
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski
Een regex lijkt me hier nogal overkill als je wil splitten op 2 (of 3) chars.

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 15-06-2009 17:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij