Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat ie hier goed staat.

Ik heb een php script en die wil ik bekijken en testen op mijn p.c. Dit script bestaat uit ca. 100 php files.

Nu heb ik al een programma aangeschaft (phpED) maar ook deze laat niet alles zien.
nvu heb ik ook, maar hier zie ik het script ook niet

Ik wil dus graag php script bekijken en testen zoals ie werkelijk op de server komt te staan

ik heb een windows xp pc

Hopelijk kan iemand mij helpen.

En als dit topic hier niet goed staat, sorry!!!!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 22:48
Apache, PHP en MySQL (of XAMPP) installeren?

Verwijderd

Topicstarter
dus Xampp is voldoende of al jouw programma's??

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:31

Matis

Rubber Rocket

Wamp, kan ook nog.
http://www.wampserver.com/en/
Wamp staat voor: Windows Apache Mysql Php; Alles wat jij nodig hebt dus :) Wamp downloaden, installeren en klaar!

Werkt prima en draai het al jaren met veel plezier :)

[ Voor 35% gewijzigd door Matis op 15-06-2009 17:01 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 22:48
XAMPP is een verzameling van Apache, MySQL, PHP, Perl en nog een shitload aan programmas :P

(had je overigens ook zelf kunnen vinden)

Het gaat trouwens best moeilijk worden om lokaal je configuratie hetzelfde te krijgen als op de server (Linux/Windows, geinstalleerde modules, PHP configuratie), maar het moet toch te benaderen zijn, of i.i.g. werkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu vanalles aan het downloaden. Alvast bedankt voor jullie hulp !!!!!!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:56:
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat ie hier goed staat.

Ik heb een php script en die wil ik bekijken en testen op mijn p.c. Dit script bestaat uit ca. 100 php files.

Nu heb ik al een programma aangeschaft (phpED) maar ook deze laat niet alles zien.
nvu heb ik ook, maar hier zie ik het script ook niet

Ik wil dus graag php script bekijken en testen zoals ie werkelijk op de server komt te staan

ik heb een windows xp pc

Hopelijk kan iemand mij helpen.

En als dit topic hier niet goed staat, sorry!!!!
Dus jij schaft software van meer dan 100$ aan zonder dat je verder een idee hebt hoe jet met php moet omgaan of het moet uitvoeren?

Verwijderd

Topicstarter
nou daarbij stond hetgeen dat ik wilde, maar het lukt dus niet.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Dan is het iig een goede les voor de volgende keer eerst te verdiepen in wat je gaat doen voor je zomaar wat koopt :Y)

Maar wat wil je doen dan?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een script die bestaat uit ca. 100 php bestanden. Die heb ik gekregen maar ik weet niet of ie werkt. En voordat ik een server ga huren wil ik weten of dat script werkt. Het is een torrent script.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan draai je zelf een (web)server zodat je dat kan testen in de setup zoals je 'm uiteindelijk gaat huren/kopen/whatever.

Maar dat kun je zelf ook wel bedenken toch? Uiteindelijk zal je het ook in produktie moeten zetten, en aan het werk houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik was met de verkeerde zoektermen aan het googlen. Daarom kwam ik er niet uit. Toen heb ik me maar phped aangeschaft en hoopte ik dat het allemaal zou lukken. Maar helaas.

Daarom heb ik de kennis en kunde van jullie in het leven geroepen. Ik heb nu wamp, maar moet ik toch alles gaan uitzoeken wat niet erg is want daarmee doen ik veel kennis op.

maar ik heb wel alvast de eerste stap die klopt en nu kan ik weer verder.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik weet niet of wamp en xampp veel verschillen, maar in xampp heb je gewoon een mooi htdocs foldertje waarin je je website (je php bestanden) inzet en klaar is kees. Daarna kun je gewoon naar localhost gaan in je webbrowser en al je php bestanden testen. Zo gebruiken wij het ook op school

En natuurlijk kan je er ook nog veel meer mee, maar daar heb ik nooit zoveel aandacht aan besteed ;)

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 21:28
Nog eenvoudiger dan XAMPP / WAMP is USBWebserver: http://www.usbwebserver.com/
makkelijk om even te testen, kan direct draaien vanaf USB stick of gewoon vanaf je Hard Disk

/dev/null

Pagina: 1