Hoi,
Voor een schoolproject moet ik een site maken. En ik ben opzich dus best een groentje in PHP.
Hierbij heb ik een tabelletje in mn MySQL met gebruikers.
En die moet vanuit een "control panel" worden beheert.
Omdat deze site toch lokaal gehost word (dus ook de SQL), en er waarschijnlijk niet meer dan 5 gebruikers in komen te staan, maakt het niet uit dat het misschien "veeleisend" is voor de server.
Mijn idee was dus namelijk een tabel te printen, met alle gebruikers, en alle data uit de SQL in Text fields zetten, zodat je een hele hoop gebruikers tegelijk kan wijzigen.
Deze code werkt.
Maar bij sommige niet.
Ik heb een tabel van bijvoorbeeld:
| John | John@email.com | 5 |
| Piet | Piet@email.com | 4 |
| Karel | karel@email.com | 3 |
Als ik John of Karel dan wijzig, dan doet die dat gewoon, bij elk veld.
Maar als ik dan Piet wijzig, pakt die dat gewoon niet.
Wat is hier in godsnaam het probleem?
Voor een schoolproject moet ik een site maken. En ik ben opzich dus best een groentje in PHP.
Hierbij heb ik een tabelletje in mn MySQL met gebruikers.
En die moet vanuit een "control panel" worden beheert.
Omdat deze site toch lokaal gehost word (dus ook de SQL), en er waarschijnlijk niet meer dan 5 gebruikers in komen te staan, maakt het niet uit dat het misschien "veeleisend" is voor de server.
Mijn idee was dus namelijk een tabel te printen, met alle gebruikers, en alle data uit de SQL in Text fields zetten, zodat je een hele hoop gebruikers tegelijk kan wijzigen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
| <?php require "connect.php"; $sq1 = "SELECT * FROM brillen"; $resultaat = mysql_query($sq1); if (isset ($_POST["submit"])) { while ($item = mysql_fetch_array($resultaat)){ $id=$item['id']; $voornaam = $_POST['voornaam'.$id]; $achternaam = $_POST['achternaam'.$id]; $user = $_POST['user'.$id]; $email = $_POST['email'.$id]; $groep = 1*$_POST['groep'.$id]; $sql= "UPDATE members SET Voornaam = '$voornaam' WHERE id = $id"; $sql2= "UPDATE members SET Achternaam = '$achternaam' WHERE id = $id"; $sql3= "UPDATE members SET user = '$user' WHERE id = $id"; $sql4= "UPDATE members SET email = '$email' WHERE id = $id"; $sql5= "UPDATE members SET groep = $groep WHERE id = $id"; mysql_query($sql); mysql_query($sql2); mysql_query($sql3); mysql_query($sql4); mysql_query($sql5); } } echo '<table width="600" border="1">'; echo '<tr>'; echo '<td>Naam</td>'; echo '<td>Achternaam</td>'; echo '<td>Username</td>'; echo '<td>Email</td>'; echo '<td>Groep</td>'; echo '</tr>'; ?> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post"> <?php $sq1 = "SELECT * FROM members"; $resultaat = mysql_query($sq1); if ($resultaat) { while ($item = mysql_fetch_array($resultaat)) { echo ' <tr> '; echo ' <td> <input name="voornaam'.$item['id'].'" type="text" value="'. $item['Voornaam'].'" size="14" /> </td>'; echo ' <td> <input name="achternaam'.$item['id'].'" type="text" value="'. $item['Achternaam'].'" size="14" /> </td>'; echo ' <td> <input name="user'.$item['id'].'" type="text" value="'. $item['user'].'" size="14" /> </td>'; echo ' <td> <input name="email'.$item['id'].'" type="text" value="'. $item['email'].'" size="14" /> </td>'; echo ' <td> <input name="groep'.$item['id'].'" type="text" value="'. $item['groep'].'" size="14" maxlength="1" /> </td>'; echo ' </tr> '; } } echo '</table>'; ?> <input name="submit" type="submit" value="Submit"> </form> |
Deze code werkt.
Maar bij sommige niet.
Ik heb een tabel van bijvoorbeeld:
| John | John@email.com | 5 |
| Piet | Piet@email.com | 4 |
| Karel | karel@email.com | 3 |
Als ik John of Karel dan wijzig, dan doet die dat gewoon, bij elk veld.
Maar als ik dan Piet wijzig, pakt die dat gewoon niet.
Wat is hier in godsnaam het probleem?