Toon posts:

[WSUS] 2 servers rapporteren onder 1 naam.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 fileservers, deze 2 servers heb ik gevirtualiseerd.

Als eerst heb ik (vmware) 1 installatie van 2003-R2 gedaan op een disk van 15GB. de hostname van deze install was: Fileserver-test, deze server in het domein gehangen, gpo's geladen (waaronder ook ook de wsus instellingen), updates laten installeren etc etc.

Vervolgens heb ik deze server uitgezet, de vmware files gecopyeerd naar 2 nieuwe virtual servers. (network disconnected) servers geboot, sysprep gedraaid op beide servers en ze de nieuwe namen gegeven: Fileserver1 en Fileserver2.

De oude servers heb ik down gebracht, nieuwe servers aangezet en opnieuw in het domein gehangen. Alle data teruggezet, en de shares opnieuw geconfigureerd.

Beide servers draaien nu weer.

Afgelopen vrijdag bekijk ik mijn wsus console, en het viel me op dat alleen server1 in de lijst voor kwam. ik heb toen op server2 een wuauclt /reportnow gedaan, en lekker naar huis gegaan.

Vandaag keek ik weer in mijn wsus-console, en nu is server2 zichtbaar, maar is server1 verdwenen.

Het kan dus bijna niet anders dan dat beide servers rapporteren onder de zelfde (sid? of iets dergelijks).

Voor de zekerheid heb ik nog even op de domaincontroller gekeken, maar beide servers hebben andere USB's, SID's en GUID's. Ook in mijn SCCM console zie ik beide servers staan daar netjes in, beide met clients, niet obsolete of blocked.

Hoe kan ik er voor zorgen dat beide servers weer netjes rapporteren onder 2 computer namen. of heeft er iemand een tip in welke richting ik het moet zoeken?

Thanks!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31

Asteroid9

General Failure

WSUS houdt een unieke client ID bij in het register.

Het stomme is dat zelfs na een Sysprep deze ID niet verwijderd wordt.
In 2003 that is, op andere systemen heb ik het niet getest.

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate -> SusClientId

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:58
Het stomme is dat zelfs na een Sysprep deze ID niet verwijderd wordt.
Ik weet niet of je het als stom moet zien. sysprep sealed windows, en niet je applicaties. WSUS is daarin een applicatie. Zo kan je ook zeggen dat het stom is, dat die mcafee ePO GUIDS niet reset. Sysprep is daar niet voor gemaakt. Dat mag de systeem beheerder uitzoeken/voeren.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sowieso dus even een wijze les om *altijd* een sysprep uit te voeren bij het clonen van servers :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 18:56
sysprep vergeet je niet, wat belangrijk is is om die reg-key van AU op tijd weg te mikken naast de sysprep

diskeltische lurker

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik doe unattended installaties van servers en kom dit soort problemen daardoor niet tegen, kost even wat werk om een unattended installatie van Windows 2003 te maken met alle HP drivers, standaard software, backupexec, vmwaretools, dotnet frameworks enzovoorts maar je hebt dan wel serveruitrol waarmee elke server in basis gelijk is...

Een Sysprep installatie kan soms sneller zijn, maar een unattended installatie duurt ook maar een uurtje...

[ Voor 14% gewijzigd door Tags NL op 07-08-2009 15:48 ]

https://powershellisfun.com

Pagina: 1