Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJOnline
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 07:07
Hallo,

Ik heb menig forum al doorzocht, waaronder ook deze, maar echt concreet kan ik de problemen die ik heb niet vinden.

Toen ik vista probeerde installeerde ik voor de 32bit versie ook de drivers van Creative X-Fi extreme music kaart.

Het probleem welke ik hier af en toe had, is dat na het opstarten, mijn drivers nog niet volledig geladen waren en dus AL mijn instellingen compleet zoek waren, en ik dus opnieuw 10 minuten mijn hele kaart weer kon gaan configureren.

Nu heb ik de RC van Windows7 en de beschikbare beta drivers zijn daar qua opstarten 'diep triest' te noemen.
Elke keer als ik de PC opstart, is hij nog op mijn bureaublad bezig om de creative drivers te gaan installeren(en alle andere drivers zijn al klaar).

Dit betekent kortweg dat na het opstarten mijn PC weer in 2.1 zonder poespas staat ingesteld, en ik dus mijn microfoon/5.1 set instellingen moet terug zetten, nu is dit in principe voor mijzelf niet een probleem omdat ik weet hoe dit moet het is alleen zwaar irritant, echter voor iemand als mijn moeder, die op deze zelfde PC straks taken als 'skype' wil gaan uitvoeren is dat een drama, omdat dit er op neer gaat komen dat zij niet verstaanbaar te maken is in de microfoon omdat deze te zacht staat ingesteld in de standaard modus.

Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen die ofwel onder Vista, ofwel onder Windows7 dezelfde problemen heeft ondervonden, waarbij de driver van de geluidskaart altijd nog als laatste wordt toegevoegd, waardoor ten alle tijde de instellingen zoek zijn geraakt? en hebben deze mensen, of andere mensen misschien een oplossing voor dit probleem.

PS: Ik zit niet te wachten op antwoorden in de orde van 'koop andere kaart/stap terug op XP', omdat ik beide niet van plan ben.