[AD] Achterhalen wie op welke pc is ingelogd realtime

Pagina: 1
Acties:

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 07:34
Ik ben dus opzoek naar een programma die onze active directory realtime scanned op de pc's die er in staan
en mij kan vertellen wie er op dat moment is ingelogd. ik heb al via google gezocht maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van. Iemand enig idee wat ik het best kan gebruiken? zijn er tooltjes van microsoft zelf die dat kunnen? We gebruiken ook Topdesk die PC's kan scannen on demand maar daar staat dan weer niet bij welke gebruiker is ingelogd.

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Werk je met shared folders?

Op mijn werk gebruik ik computer managment om te kijken wie ingelogd is. Je ziet dan dat de user is verbonden met zijn user profile share. Tevens kan je zien achter welke pc de user zit.

• MrHarry
  • Laatst online: 16:05
Nagios kan dit, die kan aangeven wie dr op welke pc is ingelogd dmv wmi.

• roflcakes
Jawel maar dan moet ik waarschijnlijk op de data server inloggen en dan vanaf computer beheer kijken. Ik heb liever iets handiger op mijn eigen pc.

• MrHarry
  • Laatst online: 16:05
nagios kan je gewoon via je webbrowser bekijken vanaf je eigen pc.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Misschien is Spiceworks iets voor je? Handig om op een Servertje te draaien en dan is het Webbased toegankelijk. Maar het doet nog veel meer dan dat, dus misschien is het tè uitgrbreid?
http://www.spiceworks.com/

(Het KAN ook gewoon op je eigen PC)

[ Voor 8% gewijzigd door Shaggy_NL op 15-06-2009 14:09 ]

• roflcakes
Bedankt zover. ik heb nagios gechecked maar zover ik zag was het voor unix/linux only. Ben nu Spiceworks aan het checken.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

roflcakes schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:04:
Jawel maar dan moet ik waarschijnlijk op de data server inloggen en dan vanaf computer beheer kijken. Ik heb liever iets handiger op mijn eigen pc.
Je kan via het microsoft programma netwatch dit doen, moet je wel als run as admin draaien.
Maak je een connection naar je DC en kijkt welke mensen / PC's verbinding maken hiernaar.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:10
MMC kun je ook lokaal starten en vervolgens verbinding maken met je dataserver :).

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:49

jbr

Right back @ ya

vroegah werkte een bat bestandje ook (maar dat zal nu wel te lastig/omslachtig zijn)

code:
1
nbtstat -A <ip-adres>

Als je de output nou wegschrijft naar een tekst bestand, dan kun je dit weer uitlezen en bewerken (bv in Excel)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• roflcakes
sh4dow schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:47:
MMC kun je ook lokaal starten en vervolgens verbinding maken met je dataserver :).
Klopt inderdaad 8)7 helemaal vergeten. Spiceworks ziet er trouwens veelbelovend uit. Hij is nu bezig met scannen.

Verwijderd

Ik heb via een login en logout script gewoon een database-update scriptje geschreven, waarmee ik mensen ook op onze plattegrond zet. Dat scriptje roept een ander script aan op een webserver, welke het naar de database schrijft.
Binnenkort ga ik ons in-uit bord monitorren met een camera en OCR software, om hier ook users aan te koppelen. Dan zie je op de kaart meteen of mensen "aanwezig" zijn.

Spiceworks is opzich wel aardig stukje software, heb het een tijdje gedraait op mijn werk. Maar ik ben al enige tijd overgestapt naar Zabbix, omdat ik dat toch net wat relaxder vind werken voor netwerk/server monitoring (ik heb op servervlak grotendeels een linux omgeving, en ik wil eigenlijk enkel opensource apps inrichten).

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:34
Je kan deze ook is proberen daarin kan je dacht ik ook zien wie er op dat moment is ingelogd. En nog meer van dat soort dingen.
Het progamma heet: hyena http://www.amtsoft.com/hyena/

[ Voor 5% gewijzigd door Knuckless op 16-06-2009 11:50 ]

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Pagina: 1