[ 2003 R2 TS ] Explorer geeft soms foute bestandnaam weer

Pagina: 1
Acties:

• satmarco
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Wij werken met een windows 2003 R2 Terminal server omgeving die volledig up to date is qua patches ed.
Het probleem is dat als een gebruiker de explorer opent en naar een bestand bladert dat er dan een andere bestandsnamen weergegeven worden dan hoe de bestanden in werkelijkheid heten.
De ene keer zijn het bestandsnamen uit andere directory's en soms zijn ze gewoon verminkt [*&^%#$}.doc
Logt de gebruiker uit uit zijn rdp sessie en weer opnieuw in dan is het probleem verholpen.
Dit probleem is het afgelopen halfjaar tot driekwart jaar zo'n 10x waar genomen, het zal zich dus nog wel iets vaker voordoen omdat niet alle gebruikers dit direct in de gaten hebben.

We hebben er niet veel aandacht aan geschonken omdat we hele terminal server park gingen herinstalleren maar dat is inmiddels achter de rug en het probleem blijft zich voordoen.

Is er iemand die die fenomeen kent ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wanneer je op de client de cache leegmaakt?
XP: C:\Documents and Settings\sfj\Local Settings\Application Data\Microsoft\Terminal Server Client\Cache
Vista/7: C:\Users\sfj\AppData\Local\Microsoft\Terminal Server Client\Cache

Of zijn het thinclients? Misschien nieuwe rom/firmware proberen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• satmarco
Het zijn windows xp pro clients die niet in het domain inloggen.

Ik ga dat zeker eens op een paar pc's proberen om die cache elke dag te schonen.
Er zijn zover ik weet geen gpo settings waarmee ik dat voor elkaar kan krijgen ?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 18:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Linkje, hier wordt het aanpassen van de kleurdiepte van de RDP verbinding als oplossing genoemd.

This footer is intentionally left blank

• satmarco
ajhaverkamp schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:39:
Linkje, hier wordt het aanpassen van de kleurdiepte van de RDP verbinding als oplossing genoemd.
Dit lijkt inderdaad precies op het probleem wat wij hebben.
Mogelijk probleem is dat de TS2003 maar tot 24bits ondersteund.
Ik ga er mee testen.

Als er resultaten zijn laat ik het weten.