Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:47

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
Wij hebben hier een vrij oude telefooncentrale in het bedrijf (Vox Consono MD110 van Ericsson software level BC12 ) zonder IP mogelijkheden. Nu hebben wij een nieuw CRM pakket (ACT!) aangeschaft, waarbij de koppeling met de telefoon erg veel tijdswinst en serviceverbetering op zou leveren: een klant of leverancier belt, en door nummerherkenning krijgen wij op ons scherm direct alle gegevens van die persoon te zien.

De oplossing die standaard bij het CRM pakket wordt geleverd door onze leverancier (DialIT) vereist TAPI, maar dat ondersteunt onze centrale niet. Volgens onze ICT afdeling kan dat ook alleen op een centrale die VOIP ondersteund.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om met bijvoorbeeld een extra kastje of geavanceerdere telefoon de boel toch met de computer te koppelen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Het enige dat naar de computer moet is de caller-id.

Of zie ik of onze ICT jongens iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Laatst online: 22:00
TAPI, of een andere vorm van CTI is onafhankelijk van of je centrale VOIP snapt. het heeft meer met de rest van je centrale te maken (softwareversie, licenties, etc). Er draaien wereldwijd genoeg Avaya's die alleen digitale telefonie ondersteunen, met CTI koppeling. (let wel, er is bij Avaya altijd een extra stuk hardware nodig in de vorm van een MAPD of AES server) Ook voor een MD110 moet dit (mits de juiste kaarten, software en licenties geen probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Hoe kom ik er dan achter wat er wel nodig is? Klaarblijkelijk is onze ICT daar ook niet helemaal van op de hoogte......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
Ik neem aan dat je een maintenance contract hebt voor die Ericsson. Zou eens met die partij contact opnemen. ;)

edit: Heb trouwens niet het idee dat die vox consono erg modulair is. kunnen er wel kaarten bijgeplaatst worden? zo te zien levert KPN die dingen. Ik vraag me trouwens ook af in hoeverre je vox consono op de MD110 van Ericsson lijkt die ik wel eens heb gezien....
Afbeeldingslocatie: http://www.tisab.rs/slike%20old/partne3.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Meester_J op 15-06-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Ik heb de kasten zelf nog nooit gezien, zou het dus niet weten :). Ik denk wel dat 't is wat jij voor je hebt (en ik hoorde de ICT ook over het plaatsen van kaarten, dus zo heel onmodulair is het ook niet)

Uit wat google werk maak ik op dat de meest voor de hand liggende oplossing een ApplicationLink server is (inderdaad een stukje extra hardware), dat zal wel de nodige investering vergen. Let wel - ik ben niet op zoek naar een TAPI oplossing voor ons hele bedrijf (850 man), enkel voor 1 of 2 pc's hier op onze afdeling. Een investering van enkele tienduizenden euro's kan ik daarvoor niet verantwoorden. Daarom juist vroeg ik mij af of er niet iets mogelijk is met een iets geavanceerdere telefoon of ander klein kastje tussen de centrale en mijn computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
Reken maar dat ie een paar knaken kost. Eenvoudige en goedkope oplossingen zijn er voor zover ik weet niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
en dat terwijl ik alleen een caller-id in mijn computer wil zien (zie ik tenslotte ook op mijn telefoon display)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
een beetje tweaker hobby't dat natuurlijk zelf in elkaar ;)
ik zou beginnen met de signaling protocollen uit elkaar te peuteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Inmiddels een oude topic, maar mijn vraag is hetzelfde. Ik wil Mijn telefoon met caller ID aansluiten op mn pc. Als ik inkomende en uitgaande nummers kan loggen en kan bellen vanuit de pc heb ik al een stap gezet.Volgende stap is een koppeling met het CRM systeeem (zoho CRM), maar daarvoor heb ik dus eerst data nodig.
Pagina: 1