Wij hebben hier een vrij oude telefooncentrale in het bedrijf (Vox Consono MD110 van Ericsson software level BC12 ) zonder IP mogelijkheden. Nu hebben wij een nieuw CRM pakket (ACT!) aangeschaft, waarbij de koppeling met de telefoon erg veel tijdswinst en serviceverbetering op zou leveren: een klant of leverancier belt, en door nummerherkenning krijgen wij op ons scherm direct alle gegevens van die persoon te zien.
De oplossing die standaard bij het CRM pakket wordt geleverd door onze leverancier (DialIT) vereist TAPI, maar dat ondersteunt onze centrale niet. Volgens onze ICT afdeling kan dat ook alleen op een centrale die VOIP ondersteund.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om met bijvoorbeeld een extra kastje of geavanceerdere telefoon de boel toch met de computer te koppelen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Het enige dat naar de computer moet is de caller-id.
Of zie ik of onze ICT jongens iets over het hoofd?
De oplossing die standaard bij het CRM pakket wordt geleverd door onze leverancier (DialIT) vereist TAPI, maar dat ondersteunt onze centrale niet. Volgens onze ICT afdeling kan dat ook alleen op een centrale die VOIP ondersteund.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om met bijvoorbeeld een extra kastje of geavanceerdere telefoon de boel toch met de computer te koppelen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Het enige dat naar de computer moet is de caller-id.
Of zie ik of onze ICT jongens iets over het hoofd?