Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows7: internet via KPN Dongle steeds kapot na reboot

Pagina: 1
Acties:

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 23:01

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Al een tijdje gebruikte ik zonder problemen een KPN USB-dongle om onderweg te kunnen internetten.

Sinds een paar weken ben ik echter 'over' op Windows7 RC1, en dit is het eerste probleem waar ik tegenaan loop: zodra de laptop opnieuw wordt opgestart (ook vanuit de slaapstand), lukt het niet meer om verbinding te maken met het KPN-netwerk.

Het KPN Mobiel Dashboard werkt wel, geeft ook keurig aan dat er signaal en internet beschikbaar is, laat me de pincode invoeren en is klaar om verbinding te maken. Het verbinden zelf is dus wat niet meer lukt.
Na een uninstall/reinstall werkt alles dan weer gewoon. Tot de volgende reboot...

Waar kan dit aan liggen?

UPDATE 29/6: inmiddels contact gehad met KPN. Het ingenomen standpunt is dat ze Windows 7 nog niet kunnen en willen ondersteunen en dat eventuele ondersteuning afhankelijk is van de leverancier van de dongle. Zelf doen ze er iig helemaal niets mee, ze doen zelf ook geen tests en sterker nog: zagen daar het nut niet van in. Ze laten het dus puur over aan de leverancier van de Huawei-dongle.

[ Voor 22% gewijzigd door RestlessCitizen op 20-08-2009 21:16 ]

• itheo.tech
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-11 12:28
Ai... meen je dat echt dat ze windows 7 niet ondersteunen en daarom geen connectie kunnen maken ?

Dat geloof ik niet. Ik heb de dongel zelfs werkend onder Ubuntu.

Maar inderdaad onder windows 7 lukt het me niet met het dashboard.

Wil het nu proberen via netwerk verbindingen, maar ik ben even kwijt wat voor instellingen ik moet ingeven.

He dat is het.

Ik heb er ooit een blog over geschreven.

http://www.iamboredsoiblo...buntu-kubuntu-via-dongel/

Onder windows 7 kan het ook gewoon connecten via netwerk. en dan dail / bellen naar *99#

laterrrrrrrr

• itheo.tech
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-11 12:28
En heb je het nog geprobeerd via de dailup in windows 7 ?

Ik doet dit nu al een maand of 2 en het werkt prima hoor zonder dashboard.

Tuurlijk hoop ik ook dat de KPN binnenkort met dashboard voor windows 7 uitkomt maar tot die tijd via dialup : http://www.vandersluijs.n...el-internet-op-windows-7/