Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Topicstarter
Ik heb een externe harde schijf die ik graag wil ontdoen van zijn behuizing om hem vervolgens in mijn pc te plaatsen. Het probleem is dat ik hem niet uit zijn behuizing krijg. Wie heeft er meer ervaring mee en weet waar ik op moet letten?

De harde schijf in kwestie is de volgende: http://tweakers.net/aanbo...rne-hdd-esata-en-usb.html Een medion 1TB externe HD USB/e-sata.

Ik had ooit al eens ergens gelezen dat de schijf die er in zit een Seagate 1TB sata schijf is. Ik heb al wat op het forum rondgekeken en gegoogled, maar daar vind je alleen tips om je interne schijf extern te maken.

Edit: Al met al is het dus helemaal goedgekomen. Voor de mensen die het misschien zouden willen weten, zit er in deze harde schijf een Seagate barracuda 7200.11 1000GB in.

[ Voor 11% gewijzigd door pizzaislekker op 15-06-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Wat is het probleem precies dan?

Zitten er geen schroeven in de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon box open maken en dan kan je hem er zo inknallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker

pizzaislekker

Topicstarter
Het precieze probleem is dat ik die behuizing er niet afkrijg. Er zijn 2 schroeven om het plastic frontje er af te halen. Dat heb ik gedaan. Vervolgens heb ik nog 2 schroeven verwijderd (de enige die nog zichtbaar zijn), maar er is geen beweging in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk zit het ding intern ook met wat plastic clips vast. Dat krijg je dan open door óf te weten waar je precies de schroevendraaier er tussen moet zetten, of als de behuizing je verder niet dierbaar is: grof geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker

pizzaislekker

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:43:
Waarschijnlijk zit het ding intern ook met wat plastic clips vast. Dat krijg je dan open door óf te weten waar je precies de schroevendraaier er tussen moet zetten, of als de behuizing je verder niet dierbaar is: grof geweld.
Ok, dat ga ik zodadelijk gelijk even proberen. Dat is de enige optie eigenlijk denk ik, want het is een aluminium behuizing en vrij stevig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
kijk anders even of hij rubbere voetjes heeft en kijk daar onder, of onder stickers willen ook nog wel eens schroefjes zitten.

het beestje heeft toch al een esata aansluiting dus toch direct op de sata poort aan te sluiten..

[ Voor 28% gewijzigd door GoVegan op 15-06-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker

pizzaislekker

Topicstarter
Hebbes!! Het was een kwestie van aan de achterkant met de schroevendraaier wrikken tussen het plastic en het aluminium gedeelte. Plots kwam er beweging in de behuizing en nu kom ik er verder wel :) iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Even 'n kleine bump. Ik heb een Toshiba PX1396E-3T01 1TB externe hardeschijf die ik graag als interne schijf wil gebruiken. Maar hier zit alleen een USB-aansluiting op, maar geen eSATA oid. Hoe kom ik erachter wat voor schijf hier in zit, en welke aansluitingen hier op zitten (PATA/SATA), zonder hem eerst open te maken (ivm garantie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien met CrystalDiskInfo, CrystalDiskMark, HDTune, Mijn Computer, Schijfbeheer en Apparatenbeheer. Waar heb je al gezocht op internet en Google? Wat staat er op de website van de fabrikant? Hoe oud is de externe schijf?

Zonder verdere informatie en op grond van de grootte van de harde schijf zit er waarschijnlijk een sata-aansluiting in. Het lijkt onwaarschijnlijk, dat er ata-schijven van 1 terrabyte gemaakt worden.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:43:
Misschien met CrystalDiskInfo, CrystalDiskMark, HDTune, Mijn Comuter, Schijfbeheer en Apparatenbeheer. Waar heb je al gezocht op internet en Google? Wat staat er op de website van de fabrikant? Hoe oud is de externe schijf?
Heb op Google gezocht naar 'Toshiba PX1396E-3T01 1TB intern maken', kwam niet veel nuttigs uit. De website van Toshiba geeft geen informatie meer omdat ie niet meer word verkocht. Had zelf niet aan CrystalDiskInfo gedacht, en die heb ik toevallig nog op mijn PC staan. Blijkt dat er een Samsung HD103SI SATAschijf in zit, dus dan weet ik genoeg. Dank voor de hulp. ;)

Edit: Oké, nu heb ik mijn hem geprobeerd open te schroeven, maar de schroefjes werkte niet mee. Mijn vader beweerd dat ik niet hard genoeg heb gedrukt en daardoor juist de schroefjes kapot heb gemaakt. Nu krijg k ze er dus niet meer uitgedraaid... Zijn hier misschien ook oplossingen voor? Ik baal er nogal van.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr. Awesome op 25-03-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opties:
1. De harde schijf in de behuizing laten zitten.
2. Een andere harde schijf kopen.
3. De schroefjes uitboren
4. De behuizing open breken
5. Onder het voorpaneel en het achterpaneel kijken of daar ook schroefjes zitten.
6. Foto's posten om de schade en het probleem duidelijker te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i264.photobucket.com/albums/ii184/motormuil/CIMG0747_2-1.jpg

De foto komt uit de produktevaluatie van Moe_Szyslak.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1 TB -> ga er maar vanuit dat dit sata is

verder zie opties boven van gol.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Dank voor de moeite, maar 't is al opgelost. M'n vader heeft 't nog is geprobeerd en met veel kracht en moeite kwamen de schroefjes uiteindelijk los. Nu zit ie mooi intern naast m'n andere schijf. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera voor pa!

*O* *O* *O*

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 23:46 ]

Pagina: 1