Ik heb een probleem met het doorgeven van parameters aan een query, deze query wordt gebruikt om gegevens op te halen vanuit een tabel. Als ik het rapport handmatig uitvoer krijg ik keurig gevraagd welke parameters hij wilt hebben.
Nu wil ik via een knop deze parameters automatisch in laten vullen en zo een rapport samenstellen. Nu is volgens mij het probleem dat door middel van:
De parameters door worden gestuurd naar het uiteindelijke resultaat en daar worden de kolommen [KerntaakID] en [StudentNr] geselecteerd om zo de WHERE clause te maken. Hoe krijg ik nu de parameters gevuld die bij de onderliggende query horen en niet bij het rapport zelf?
Nu wil ik via een knop deze parameters automatisch in laten vullen en zo een rapport samenstellen. Nu is volgens mij het probleem dat door middel van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Private Sub BtnGeschiedenis1_Enter()
Dim sSQl As String
MsgBox LeerlingOv
MsgBox KerntaakID1
sSQl = "[KerntaakID] = " & KerntaakID1 & "[StudentNr] =" & LeerlingOv
'DoCmd.OpenReport "Geschiedenis_Kerntaken", acViewPreview, , , , "OpenArgs"
DoCmd.OpenReport "Geschiedenis_Kerntaken", _
acViewPreview, , sSQl
End Sub |
De parameters door worden gestuurd naar het uiteindelijke resultaat en daar worden de kolommen [KerntaakID] en [StudentNr] geselecteerd om zo de WHERE clause te maken. Hoe krijg ik nu de parameters gevuld die bij de onderliggende query horen en niet bij het rapport zelf?
Schiet tussen de palen en je scoort!