Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access 2003] Parameters opgeven aan onderliggende query

Pagina: 1
Acties:

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Ik heb een probleem met het doorgeven van parameters aan een query, deze query wordt gebruikt om gegevens op te halen vanuit een tabel. Als ik het rapport handmatig uitvoer krijg ik keurig gevraagd welke parameters hij wilt hebben.

Nu wil ik via een knop deze parameters automatisch in laten vullen en zo een rapport samenstellen. Nu is volgens mij het probleem dat door middel van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Private Sub BtnGeschiedenis1_Enter()
Dim sSQl As String

MsgBox LeerlingOv
MsgBox KerntaakID1
sSQl = "[KerntaakID] = " & KerntaakID1 & "[StudentNr] =" & LeerlingOv

'DoCmd.OpenReport "Geschiedenis_Kerntaken", acViewPreview, , , , "OpenArgs"
DoCmd.OpenReport "Geschiedenis_Kerntaken", _
                            acViewPreview, , sSQl
End Sub

De parameters door worden gestuurd naar het uiteindelijke resultaat en daar worden de kolommen [KerntaakID] en [StudentNr] geselecteerd om zo de WHERE clause te maken. Hoe krijg ik nu de parameters gevuld die bij de onderliggende query horen en niet bij het rapport zelf?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even gezocht op Google met "ms-access pass parameters to OpenReport" en daar kwam o.a. deze hit:

http://social.msdn.micros...ac-4219-bc4c-e291fa351fd2

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Dank je, die had ik inderdaad al gevonden. Maar het is een beetje een paardenmiddel en kreeg hem niet goed aan het werk. Heb het opgelost door gewoon de query te kopiëren, parameters er uit gegooid en deze wel opnemen in de SQL. Daarna kan je gewoon de WHERE clause uitvoeren door middel van de OpenReport functie.

Schiet tussen de palen en je scoort!