Toon posts:

[LCD]Samsung LE37A552 en [BlueRay] LG BD370 probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Allereerst mijn excuses mocht dit toch ergens op dit forum al gepost zijn. Ik heb gezocht maar ik kwam het iig niet tegen.

Mijn probleem is het volgende:

Als ik een blue ray film aan het bekijken ben valt op onbepaalde momenten mijn TV beeld uit. De film loopt door en het geluid ook. Als ik de TV dan weer aanzet dan doet hij het weer. Dit gebeurd meerdere keren per film na wisselende intervallen. Zo nu en dan om een paar minuten dan weer pas na een half uur. Dit gebeurd bij meerdere DVDs. Heeft iemand een idee??? Al vast heel erg bedankt!

De LCD heb ik sinds een jaar een Samsung LE37A552, die het verder uitstekend doet zonder enig probleem en met puik beeld.

En sinds afgelopen zaterdag heb ik de Blue Ray speler gekocht (LG BD370), deze functioneert ook verder perfect en het beeld is fantastisch. Ik heb uiteraard de blue ray speler via internet geupdate zonder enig probleem.

Mvg

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:55
Kijk je dan blue ray film of normale dvd? Ikzelf heb zo'n upscaling dvd speler en bij sommige dvd's doet ie dat ook, echter als ik de upscaling van 1080P naar 720P zet dan is het opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk dan naar een blue ray film. Ik heb idd de settings op 1080p, 24hz staan voor blue ray films. Dit zou de TV ook aan moeten kunnen. Is dit een reden dat de TV uit valt?

Mvg

• maxsurf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2025
Misschien moet je even naar dit topic kijken
Het Samsung 5-series 24p problemen topic
De samsung 5 serie heeft een bekend probleem met blue ray p24 instellingen |:( .

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit topic idd bekeken maar vroeg/vraag me wel af of dit hetzelfde probleem is. Mensen hebben het over haperen van het beeld, terwijl ik daar geen probleem mee heb... alleen valt mn TV gewoon helemaal uit.

Uiteraard zal ik die 24hz functie proberen te voorkomen en kijken of het dan is opgelost maar als er andere zijn die het idee hebben dat het nog wat anders kan zijn hoor ik het graag. Ik zal eendezerdagen laten weten of het probleem dan zo is opgelost.

Mvg

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37
maxsurf schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:53:
Misschien moet je even naar dit topic kijken
Het Samsung 5-series 24p problemen topic
De samsung 5 serie heeft een bekend probleem met blue ray p24 instellingen |:( .

Succes
|:( |:( Dattie het beeld schokkerig afspeelt ja, maar niet dattie spontaan uit gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Helox-in-a-box schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:06:
[...]

|:( |:( Dattie het beeld schokkerig afspeelt ja, maar niet dattie spontaan uit gaat...
Zoals boven al aangegeven vraag ik me af of dit hetzelfde probleem is maar zal wel die 24p proberen uit te zetten. Mochten er anderen zijn die nog andere ideeen/mogelijkheden hebben hoor ik deze graag.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 08:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:
Ik heb gister alle mindere instellingen voor mijn Tv geprobeerd tijdens het bekijken van een blue ray dvd (meerdere geprobeerd).

Helaas blijft mijn uitvallen (zwart beeld maar standby knop gaat niet aan.. ook als ik dan naar digitale tv terugschakel heb ik geen beeld.... het lijkt net op een screansaver beeld die je dan niet meer aan kan krijgen... dit gebeurd op random momenten (20-5min). Om hem weer aan de praat te krijgen moet de dvd op pauze en de tv eerst uit en dan weer aan). De kabels (HDMI, lichtnet, ADSL, geluidskabels etc) zitten er goed in en ik heb de TV op een ander stopcontact dan de overige app. )

Ik zal vanavond een normale dvd proberen maar het lijkt toch een ander probleem te zijn dan andere hebben en hier over praten in Het Samsung 5-series 24p problemen topic.

Graag zou ik dus nog maals jullie aandacht hiervoor willen vragen hopende dat een van jullie een idee heeft hoe dit kan.

Mvg

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd met een andere blu ray speler?

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 01:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Valt de TV ook uit bij het bekijken van HD materiaal van een ander apparaat? Anders is het misschien gewoon een productiefout van de Blu-Ray speler.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Dit staat helemaal los van het bekende 24p probleem.
Btw, er is een nieuwe firmware die 24p problemen grotendeels oplost (sowieso een aanrader dus om te installeren middels een USB stick)

Het klinkt mij eigenlijk als een brakke hdmi kabel.
Samsung tv's schijnen gevoelig te zijn voor hdmi kabels heb ik eens gelezen.

Probeer eens een andere hdmi kabel. Zit deze misschien ook wat los, past ie wel goed in de hdmi ingang?
Of misschien zit ie los bij de blu ray speler?
Het is in ieder geval het proberen waard.

En anders eens proberen wat hierboven ook al gezegd werd, probeer eens een andere HD bron te gebruiken.
XBOX360 of PS3?

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Erg bedankt voor de vele reacties.. zoals wel te begrijpen was dit nml best irri...
Ik ga jullie opties proberen en zal dan weer terugkoppelen naar hier. (bij deze )
a. andere kabel --> geen resultaat
b. andere blue ray --> geen resultaat
c. gewone dvd proberen --> geen resultaat
d. kabels nogmaals checken ookal heb ik dat al 10x gedaan ;) --> HDMI ingang TV was probleem... Excuses voor ongemak. Maar dat ik hier niet aangedacht was dat op zelfde ingang nog net ervoor mijn laptop zonder enig probleem heeft gewerkt (met zelfde hdmi kabel)).

Kortom probleem is gevonden (HDMI ingang probleem)

Mvg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 14:58 ]

Verwijderd

Beste Sm Th99,

Onlangs kocht ik ook een samsung, 37 inck, uit de 5serie en ik heb nu exact hetzelfde probleem.
De tv valt uit tijdens de film, geluid blijft nog even lopen. Dan valt het geluid ook even uit en 10 seconde later springt de tv met geluid en beeld weer aan. Hoe heb jij dit nu opgelost? Ik las dat je iets met de HDMI ingang hebt gedaan. Zou je dit willen toelichten, daar zou je me enorm mee helpen.

vrgr

JP
Pagina: 1