Toon posts:

print folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Voor ons school project moeten we een interactieve installatie maken voor kinderen, gaat allemaal lekker en we zijn bijna klaar maar nu zitten we met een klein probleem... ;)

We hebben een code in procesing geschreven die het beeld van een webcam opneemt en als er op een knop gedrukt word, wordt er een screenshot van gemaakt en als pdf opgeslagen (dus het is een pdf file met een plaatje er in), dat werkt allemaal vlekkeloos maar dan heb je een idee van wat het is ;)

Maar nu is het de bedoeling dat elke keer als er een nieuwe pdf in de folder komt hij uitgeprint wordt. We hebben gehoord dat dit mogelijk is via een of andere watch folder maar na een tijd googlen zijn we nog niet veel wijzer geworden (programmatjes die nett iets anders werken dan we nodig hebben of voor windows only :S)

weten jullie misschien een programmatjes wat dit doet? (voor Mac ofcouse ;) )

Groetjes Levi :)

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met een Automater action, wellicht i.c.m. een Applescript kan dit.
Zoek maar eens op "(enable) Folder Actions".

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Gezien er sneltoetsen zijn die een (insert random file extension) afbeelding van de (actieve) applicatie in een bepaalde folder dumt lijkt me dat met Automator niet zo'n probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ok, na wat zoeken heb ik dit gedaan: de folder in automator gezet > render pdf as image > print images. maar hij blijft een error geven (this action was not supplied with the required data).

nog een vraagje, als ik het via dit doe, blijft hij dan draaien en blijft printen zodra er een nieuw betand komt/oud bestand overschreven wordt?

Verwijderd

Topicstarter
ok die error is opgelost :P (moest Get folder data of zoiets toevoegen) maar nu werkt de printer niet. 4 verschillende pc's geprobeerd maar geen success

"pr: the printer or class was not found"

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Omdat ik nog nooit met automator heb gewerkt leek me het wel leuk om dit eens te proberen. Volgens mij valt het best mee om dit te maken, even opsomming van actions in automator:
- Search PDFs
- Print Images (default printer zou op elke Mac moeten werken)
- Move Finder Items to Trash
- Pause (max 59 sec)
- Loop

Dit is 5 minuten werk inclusief het testen. Hij checkt nu dus om de x tijd een bepaalde folder, print alle aanwezige pdf's en moved zo daarna in de Trash.
Behoorlijk quick en dirty maar volgens mij is dit redelijk eenvoudig te maken :)

Als je er een cron van kan maken, of via launchd deze actie elke 30 sec ofzo laat runnen (pause en loop uit script halen) is dit al redelijk hetgeen waarna je op zoek bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Maartenvs op 15-06-2009 19:04 ]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je dit (deze Automator action) als Folder Action toevoegt aan een ehm, folder :) dan wordt er elke keer wanneer een bestand in de folder verandert (of dus gecreëerd) de Folder Actions aangeroepen.
Als je dan vervolgens filtert op PDF, print en de geprinte PDF naar een andere map of de Trash verplaatst, ben je volgens mij al klaar.
Hoef je niet met "dure" loops te gaan spelen. En hoef je ook niet in het script de folder te hard-coden, wat de herbruikbaarheid ten goede komt.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59
* Liegebeest is met Tony. Geen launchd, maar gewoon Folder Actions.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
ok thx allemaal maar we hebben in de tussen tijd een andere oplossing ;) niet iedereeen zal er blij mee zijn maar we hebben gewoon windows op de iMac gezet en software voor gevonden :P .

maar iig bedankt voor eht mee denken enzo ;)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59
*facepalm*

Nu ja, jullie kunnen in elk geval aan de slag...

[ Voor 72% gewijzigd door Liegebeest op 17-06-2009 16:57 ]

Liege, liege, liegebeest!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Volgens mij is die oplossing met Folder Actions het meest elegant. Ik heb dat even uitgeprobeerd en in 5 minuten had ik het met dank aan deze uitleg from scratch inelkaargesleept: Print PDFs.workflow. Als je deze in Automator opent en dan File > Save As Plugin > Folder Actions kiest, en hem aan de juiste folder hangt, werkt dit bij mij als een trein.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je project. Heb recentelijk ook een project gedaan voor kinderen en dat was erg leuk om te doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door dawuss op 17-06-2009 17:37 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag was onze expositie, alles werkte prima en zag er mooi uit ;) tegen geen problemen aangelopen

@ Dawuss

onze opdracht was om een interactieve installatie te maken voor kinderen van 8-12 jaar, om ze iets over grafisch ontwerpen bij te brengen. ons concept was om ze iets te leren over pictogrammen maken aan de hand van pixels, onze installatie hete daarom ook Pixogram ;)

Dit was dus een project voor Communicatie & Multimedia Design in Breda (Avans hogeschool), ik ben daar nu tweedejaars student. we hebben het met 4 personen gemaakt in 7-8 weken ;) er deden iets van 20 groepjes mee. Het was allemaal in opdracht van het Graphic Design Museum in Breda en de 3 (of 5, weet ik niet zeker) beste installaties worden daar tentoongesteld :D en onze Pixogram is 2e geworden ;) dus we zijn binnekort te zien in het museum.

Wij hadden een vloer van 2.5 x 2.5 meter bestaande uit 100 (10 x 10) tegels die wit en aan de andere kant groen geschilderd waren.

Aan de rand van het speelveld stond een kist met daarop 3 knoppen en 2 iMacs.

Nu was het de bedoeling dat de kinderen eerst op de eerste knop drukken die dan een plaatje genereert (de opdracht) van bijvoorbeeld een vis, huis of auto.

Daarna moesten de kinderen door middel van de tegels om te draaien een pictogram maken van de afbeelding die ze zagen op linker iMac.

Op de andere iMac zagen ze van boven live beeld van een webcam. Daarop konden ze dus overzichtelijk zien wat ze aan het maken waren en ook gelijk het effect van pixels verkleinen ervaren.

De tweede knop was om de kleur te veranderen. Wij hadden via processing 1.0 de webcam zo gecodeerd dat hij al het groen eruit haalden en er een andere random kleur er voor in de plaats zette (vandaar de groene tegels :P ). Zo konden de kinderen dus zelf een kleur kiezen die ze mooi vonden.

De derde knop was om het geheel uit te printen. wanneer je op de knop drukte nam hij automatisch een screenshot van de webcam, exporteerde het als pdf, sloeg het op in een watch folder en werd direct geprint :D
Pagina: 1