Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL over ISDN bij betaalbare providers: mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wil al een tijdje van mijn XS4ALL abonnement af, aangezien die heel erg in kwaliteit, helpdesk en innovatie achteruit zijn gegaan de laatste jaren. Tel daar nog wat giga storingen bij op en de abnormale prijs die je per maand betaalt en je wilt overstappen :P

We hebben hier ISDN liggen en dat is nodig, aangezien hier in huis ook een logopediepraktijk zit en we het prive en praktijk telefoonverkeer gescheiden willen houden en die huidige nummers voor praktijk en prive willen behouden.

Ik wil eigenlijk overstappen naar Alice, Online, Telfort of Tele2. Het probleem is alleen dat ze dus niet lijken te leveren over ISDN, maar ik tussen de regels door lees en van verschillende mensen te horen krijg dat het dus wel gewoon mogelijk is.

Maar voordat ik mezelf in het diepe gooi wil ik van jullie graag weten of het daadwerkelijk mogelijk is en zo ja, hoe ik dat dan moet aanpakken. Dus als je ervaringen of andere inzichten hebt, post ze asjeblieft hier :)

Edit: Ohja en kabel is hier dus niet mogelijk :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
Bij kabel is het soms ook mogelijk om meerdere lijnen/nummers te krijgen.
Anders een 2de lijntje kost ook niet zo veel.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

elsinga

=8-)

Ik heb zelf net de overstap gemaakt van ISDN naar de kabel. Ik kwam van Orange-ADSL, via Telfort ADSL, bij Ziggo Alles-in-een terecht.

Hoe heb ik het nu draaien:
- Internet via Ziggo
- alle MSN's die ik wilde houden (3 stuks) uitgeporteerd naar Budgetphone prepaid, kost me 10,- per jaar om actief te houden
- alle VOIP accounts in de Frtiz!box 7050 die ik al gebruikte toen ik nog ADSL had, maar nu met het ADSL modem uitgeschakeld. Hierachter een Siemens Gigaset 3075 ISDN DECT combi, die het nog steeds goed doet.
- een extra telefoonnummer via Ziggo (altijd handig ;))
- uitbellen via Poivy (een Voipbuster kloon)

Kosten: per maand 10 euro goedkoper en nu 10/1,5 internet in plaats van 6/0,6 bij Telfort (en straks 20/3 bij Ziggo vanaf 1-7 ongeveer). Nadeel: het is allemaal wat complexer dan voorheen, toen alles gewoon op de Fritzbox binnenkwam (ADSL en ISDN).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Glacier
  • Niet online
Het probleem is dus dat er hier geen kabelinternet mogelijk is. Anders zou ik wel naar UPC zijn gegaan voor 25/1,5 mbit voor 25 euro ;(

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Doe mij even een DM met je precieze wensen (snelheid, andere features) Glacier. :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Als ze niet over ISDN willen leveren (wat technisch geen probleem moet zijn), probeer dan ADSL op het 2e aderpaar aan te vragen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ADSL over ISDN is bij Telfort geen probleem. Internet er nu mee.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Hij stond niet in je rijtje, maar ik zit al jaren op een ISDN (ook ivm huispraktijk btw ;) ) en een ADSL abonnement in één, te weten van planet. Nou heb ik geen ervaring met andere providers, maar ik heb nog nooit problemen gehad met planet. Ook is het zo dat de prijs naarmate je langer een abonnement hebt goedkoper wordt. Ik weet niet of dat ook zo bij andere providers zo is (wss wel) maar ik vind het toch prettig dat merktrouwheid beloond wordt :*) Planet is dus zeker de moeite waard om ook even naar te kijken.

• aZuL2001
  • Laatst online: 12-10 22:55
Maar wat is nu het probleem ?

Adsl op Isdn is toch al jaren mogelijk ?
Kun je volgens mij met een postcodecheck bij http://www.internetten.nl/ toch eenvoudig achterhalen ?

Draai hier zelf via tweakdsl over isdn en dat loopt prima.
Uit mijn hoofd €21/mnd voor 16/1 vebinding.
Beter iig dan @home.

Abort, Retry, Quake ???

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:29:
Hij stond niet in je rijtje, maar ik zit al jaren op een ISDN (ook ivm huispraktijk btw ;) ) en een ADSL abonnement in één, te weten van planet. Nou heb ik geen ervaring met andere providers, maar ik heb nog nooit problemen gehad met planet. Ook is het zo dat de prijs naarmate je langer een abonnement hebt goedkoper wordt. Ik weet niet of dat ook zo bij andere providers zo is (wss wel) maar ik vind het toch prettig dat merktrouwheid beloond wordt :*) Planet is dus zeker de moeite waard om ook even naar te kijken.
:?

Dat prijsbeleid van Planet is voor zover ik weet jaren geleden al afgeschaft :)
Sterker nog..ik heb Planet een jaar of 4/5 gehad..nu net een jaar Telfort en voordat ik naar Planet ging was het al afgeschaft :D

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 18-06-2009 00:05 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:16
Bij Online is dit sowieso mogelijk! Vorig jaar heb ik bijna hetzelfde probleem bij de hand gehad, ook i.v.m. een praktijk aan huis. Ze adverteren er niet echt mee, maar het kan pertinent zeker bij Online. Bel even de klantenservice, hebben me vorig jaar daar goed mee geholpen (ja, het bestaat nog :) )

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

ADSL over ISDN zou technisch gezien gewoon goed mogelijk moeten zijn. Echter door de lage ISDN penetratie onder de niet zakelijke gebruikers (wat dus de hoofdgroep gebruikers voor de goedkopere ADSL toko's is) hebben zij vaak minder ISDN DSLAM's in de wijkcentrale hangen dan analoge.

Vroeger was het inderdaad rampzalig om via je ISDN aan een ADSL lijn te komen. Tegenwoordig zou dit echter geen problemen meer op mogen leveren. Zoals hierboven ook al aangegeven; kijk gewoon even op internet in het rond en voer wat postcodechecks uit, dan weet je precies wat wel en niet mogelijk is op jouw locatie.

blub

• Glacier
  • Niet online
aZuL2001 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:38:
Maar wat is nu het probleem ?

Adsl op Isdn is toch al jaren mogelijk ?
Kun je volgens mij met een postcodecheck bij http://www.internetten.nl/ toch eenvoudig achterhalen ?

Draai hier zelf via tweakdsl over isdn en dat loopt prima.
Uit mijn hoofd €21/mnd voor 16/1 vebinding.
Beter iig dan @home.
Veel betaalbare providers melden op hun site dat het 'in principe' niet kan bij hun. Wat dus ruimte overlaat in mijn interpretatie.

• Ray
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Glashelder schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:23:
ADSL over ISDN is bij Telfort geen probleem. Internet er nu mee.
hier hetzelfde. volgens mij is dat trouwens bij geen enkele provider een probleem, je moet enkele een isdn versie van de modem hebben

• Glacier
  • Niet online
Die heb ik wel en het is ook geen probleem om er eentje te kopen, mocht dat nodig zijn. Zolang ik de instellingen van de desbetreffende provider maar weet :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Glacier schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:34:
[...]
Veel betaalbare providers melden op hun site dat het 'in principe' niet kan bij hun. Wat dus ruimte overlaat in mijn interpretatie.
Maar Telfort (de grootste) kan het gewoon, je kan eventueel op het 2e aderpaar een losse adsl verbinding aanvragen. Eigenlijk was hier dus niets aan het handje.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ironburn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 23:13
Maar hoe gaat dat in zijn werk om ADSL over het 2e aardepaar aan te vragen?
Ik heb online en Alice gebeld. Maar beide zeggen dat het niet mogelijk is. Terwijl KPN zegt dat het geen probleem is. Maarja KPN is een hele dure provider. :-(

Moet ik dan ADSL aanvragen zonder telefoon nummer? Gaan ze dan automatisch het 2e aardepaar activeren?
Mijn huidige ISDN verbinding moet gewoon nog blijven bestaan namelijk.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel telfort anders. Daar kan het gewoon en kost het ook nog eens niets extra.

• aZuL2001
  • Laatst online: 12-10 22:55
Wat zegt http://www.internetten.nl/ als je je nieuwe postcode en huisnummer invoert ?
En dan het vinkje zet bij Toon beschikbare netwerken ?

Ik krijg dan keurig een overzicht van wat er bij mij geleverd kan worden, op kabel, pots en op isdn.
Heb je eigenlijk wel gekeken ?

Ik begrijp blijkbaar nog steeds je probleem niet.
Adsl over Isdn is gewoon mogelijk.
Of gaat het je om internet + bellen ( + tv) ?
Of wil je een 100 mbit verbinding ?
Of heb je niet meer te besteden dan €10/maand ?

Abort, Retry, Quake ???

• Glacier
  • Niet online
Het gaat om het feit dat providers zoals Alice en Online ADSL wel ADSL leveren, maar 'in principe' geen ADSL over ISDN..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je nu al gewoon adsl op het 2e aderpaar bij Telfort aangevraagd? Die oplossing ligt al sinds je het topic hebt geopend zo schreeuwend voor de hand.

* JvS ziet niet echt meer beren op de weg. Jij wel? :P

• Ironburn
Mensen,

Adsl over ISDN is gewoon mogelijk. Dat klopt maar als je je 20Mb/s wilt hebben dan gaat dat technisch niet volgens KPN want een ISDN lijn zou maximaal maar 8Mb/s aan kunnen.
Ik ben aan het kijken voor een 20Mb/s lijn zonder telefonie gewoon puur ADSL. Ik heb bij Telfort nog niet geïnformeerd omdat deze provider de laatste tijd zeer slecht in de publiciteit staan. En vandaar ik ben gaan kijken naar online enz.
Ook om het feit dat je bij online maar 20 euro pm voor 20Mb/s en niet zoals bij Telfort 24.95 pm voor 20Mb/s.
Dus vandaar mijn vraag.....

[ Voor 3% gewijzigd door Ironburn op 21-06-2009 15:57 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Telfort staat slecht in de aandacht ivm hun telefonie. En dat ga je niet gebruiken. De dsl verbindingen zijn gewoon prima.

• Ironburn
:-) Yess compuserver leverd op het 2e aardepaar voor 19,95 pm zonder lijn huur KPN

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Oh, ik dacht dat CS al dan niet tijdelijk was gestopt met leveren van hun diensten?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Compuserve is gewoon een reseller van Telfort :).

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Nou dat is niet zonder meer correct. Je kunt stellen dat een hoop van de achterliggende infrastructuur eigendom van KPN is. De verbindingen worden opgebouwd via de voormalige BabyXL dslam's en daarna gaat alles over de eigen Aol Transit ATDN. Voor zover ik weet is het enige wat ze gemeen hebben de VOIP diensten van telefoniedienst.nl en de Zyxels's die ze uitleveren (in een soort geanonimiseerd pakket).

BTW: In het CS topic is te lezen dat CS al dan niet tijdelijk geen verbindingen oplevert door nog onbekende oorzaak. Ik ben benieuwd of Ironburn het lukt om een nieuwe aansluiting aan te vragen.

[ Voor 73% gewijzigd door ebia op 22-06-2009 14:07 ]

• Ray

Ray

Ironburn schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:56:
Mensen,

Adsl over ISDN is gewoon mogelijk. Dat klopt maar als je je 20Mb/s wilt hebben dan gaat dat technisch niet volgens KPN want een ISDN lijn zou maximaal maar 8Mb/s aan kunnen.
I
wat een complete onzin. Ik heb hier telfort over een isdn lijn en haal 24/7 de volle 20 mbit (150 gb per dag ongeveer :P )

In plaats van naar onzin te luisteren had je al 10x de aanvraag module in kunnen vullen en kijken welke snelheid bij jou haalbaar is

• Ray

Ray

Ironburn schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:56:
Mensen,

I
wat een complete onzin. Ik heb hier telfort over een isdn lijn en haal 24/7 de volle 20 mbit (165 gb per dag ongeveer :P )

In plaats van naar onzin te luisteren had je al 10x de aanvraag module in kunnen vullen en kijken welke snelheid bij jou haalbaar is. Dat ze het leveren over isdn en ook over een tweede aderpaar is 100% zeker. Kijk anders in het grote telfort topic daar staat alles duidelijk uitgelegd

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 22-06-2009 15:59 ]

Pagina: 1