[Analytics] link tagging geeft geen resultaat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Door middel van link tagging wil ik de resultaten van een nieuwsbrief 'bijhouden' in Analytics.

Via de tool van Google heb ik een vrij simpele test url gemaakt.
code:
1
http://domain.nl/nl/nieuws/test.html?utm_source=nieuwsbrief-0&utm_medium=email&utm_campaign=news0906

Vervolgens heb ik vrijdag (12 juni) een test file aangemaakt op een ander domein met bovenstaande link erin en een paar keer geklikt. So far so good. Als ik nu (15 juni) kijk in Analytics > Traffic Sources > All Traffic (waarbij je afaik dus deze resultaten moet kunnen vinden) zie ik nergens iets wat met bovenstaande link te maken heeft. Alle sources / mediums zijn none, referrall of organic.

Als ik kijk met YSlow wat er bij de verschillende parameters gezet wordt in GA:
code:
1
2
utm_campaign:   news0906
utm_medium: email

Het UA nummer heb ik ook vergeleken en dat klopt ook.

Nu moet ik er wel bij vermelden dat de URL's gerewrite worden.

Kan ik de specifiek gelinkte tags nu niet vinden of doe ik iets behoorlijk fout?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
GA is JavaScript, dus wordt uitgevoerd als de pagina geladen is in de browser. Als je voordat GA geladen is de pagina rewrite naar een andere URL zonder die parameters erin (bijvoorbeeld server-side via PHP), dan kan GA die parameters natuurlijk nooit oppikken.

De uiteindelijke URL die uiteindelijk zichtbaar in je browser staat moet die parameters bevatten, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Nu online
HuHu schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:28:
GA is JavaScript, dus wordt uitgevoerd als de pagina geladen is in de browser. Als je voordat GA geladen is de pagina rewrite naar een andere URL zonder die parameters erin (bijvoorbeeld server-side via PHP), dan kan GA die parameters natuurlijk nooit oppikken.

De uiteindelijke URL die uiteindelijk zichtbaar in je browser staat moet die parameters bevatten, anders werkt het niet.
De parameters staan gewoon netjes in de url. Anders worden ze ook niet netjes gevuld in de JS parameters te bekijken via YSlow.

De URL "nl/nieuws/test.html?utm_source=nieuwsbrief-0&utm_medium=email&utm_campaign=news0906" wordt intern gerewrite naar "default.aspx?lang=nl&lookup=nieuws/test.html&utm_source=nieuwsbrief-0&utm_medium=email&utm_campaign=news0906". Daar zit geen 301 of wat dan ook aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Nu online
Voor de zekerheid heb ik het artikel van André er nog maar eens bijgepakt en vergeleken en kon geen rare zaken ontdekken.

Alle headers nog eens nagelopen en hier zit geen 301 of 302 in. De GA.js en de pagina.html zelf geven netjes een GET 200 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

@TeeDee: het lijkt er op dat je je eigen IP uitgesloten hebt van de meting? Doe anders een DM met de betreffende URL, dan zie ik direct waar het fout gaat ;)

/edit:
Lijkt op uitsluiting eigen IP dus :D :D :D

[ Voor 14% gewijzigd door André op 16-06-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Nu online
André, enorm bedankt voor de bump in de correcte richting.

* TeeDee is de Filtering opties nog eens ingedoken en daar staan een stuk of 4 filters die op onze eigen ip-ranges en test machines slaan.
André schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:31:
1 tip: maak altijd een extra profiel aan waar je geen enkel filter op zet. Dan heb je altijd een profiel met schone data, en je kunt er ook nog eens dit soort tests in zien ;)
TOP idee. Simpel :)

[ Voor 42% gewijzigd door TeeDee op 16-06-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

1 tip: maak altijd een extra profiel aan waar je geen enkel filter op zet. Dan heb je altijd een profiel met schone data, en je kunt er ook nog eens dit soort tests in zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Nu online
Zo, nog even een extra controle gedaan en alles wordt nu netjes bijgehouden.

Pagina: 1