Door middel van link tagging wil ik de resultaten van een nieuwsbrief 'bijhouden' in Analytics.
Via de tool van Google heb ik een vrij simpele test url gemaakt.
Vervolgens heb ik vrijdag (12 juni) een test file aangemaakt op een ander domein met bovenstaande link erin en een paar keer geklikt. So far so good. Als ik nu (15 juni) kijk in Analytics > Traffic Sources > All Traffic (waarbij je afaik dus deze resultaten moet kunnen vinden) zie ik nergens iets wat met bovenstaande link te maken heeft. Alle sources / mediums zijn none, referrall of organic.
Als ik kijk met YSlow wat er bij de verschillende parameters gezet wordt in GA:
Het UA nummer heb ik ook vergeleken en dat klopt ook.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat de URL's gerewrite worden.
Kan ik de specifiek gelinkte tags nu niet vinden of doe ik iets behoorlijk fout?
Via de tool van Google heb ik een vrij simpele test url gemaakt.
code:
1
| http://domain.nl/nl/nieuws/test.html?utm_source=nieuwsbrief-0&utm_medium=email&utm_campaign=news0906 |
Vervolgens heb ik vrijdag (12 juni) een test file aangemaakt op een ander domein met bovenstaande link erin en een paar keer geklikt. So far so good. Als ik nu (15 juni) kijk in Analytics > Traffic Sources > All Traffic (waarbij je afaik dus deze resultaten moet kunnen vinden) zie ik nergens iets wat met bovenstaande link te maken heeft. Alle sources / mediums zijn none, referrall of organic.
Als ik kijk met YSlow wat er bij de verschillende parameters gezet wordt in GA:
code:
1
2
| utm_campaign: news0906 utm_medium: email |
Het UA nummer heb ik ook vergeleken en dat klopt ook.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat de URL's gerewrite worden.
Kan ik de specifiek gelinkte tags nu niet vinden of doe ik iets behoorlijk fout?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored