Toon posts:

1 pc; meerdere namen en ip adressen in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na het forum afzoeken toch maar een eigen topic opgesteld ivm dat ik het probleem niet heb kunnen vinden.

De situatie is als volgt:
We hebben hier een domein , in het domein hangen zon 40 pc's.

Nu is het zo dat we de stations ws001 t/m wsxxx noemen, maar als ik ga pingen kom ik soms met andere namen bij dezelfde pc uit, hetzelfde gebeurt met de ip adressen.
ik gebruik bv. ip.55 en kom op ws001 uit en als ik dan ip.51 gebruik kom ik daar ook uit.

Hoe kan opgelost worden, kan dit gewoon via ene commando vanaf de server of moet er iets anders gebeuren?

Mvg

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Even je opties voorkauwen: handmatige IP's instellen (je hebt nu waarschijnlijk DHCP), IP's koppelen aan machinenaam of IP's koppelen aan MAC-adres.

Maar dat had je zelf ook wel kunnen vinden, toch? In ieder geval is de manier van koppelen specifiek aan de oplossing die je gebruikt, en je verzuimt dit te vermelden. Krijgen je PC's hun IP van je router, heb je een Linux-server staan of deelt MS DHCP Server de adressen uit?

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 15-06-2009 09:25 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 18:29

iMars

Full time prutser

Zoiets hadden ze ook bij een klant waar ik gewerkt heb (~500 werkplekken).
Wat daar het geval was, was de DNS vervuiling. Zodra een werkplek (laptop) bijvoorbeeld uit het kantoor was, was de naam nog aan een ip gekoppeld in de DNS. Vervolgens werdt het vrij ip (in de DHCP) aan een ander werkplek gegeven.

Als je dan de laptop probeerde te pingen (of een andere soort connectie maken), kwam je uit bij de nieuwe werkplek. Erg vervelend.

Weet niet meer precies wat er gedaan was. Maar de DNS opschonen werkte in ieder geval.

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat klinkt inderdaad logisch.

Ik ga even nakijken hoe de DNS opgeschoond kan worden. Dat wat je uitlegt komt inderdaad overeen.

Bedankt voor de reply!